Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 grudnia 2023, 14:00

Blizzard przez omyłkę osłabił wszystkich graczy Diablo 4 w dniu premiery nowego, wybitnie trudnego wyzwania

Aktualizacja 1.2.3 do Diablo 4 wprowadziła błąd, przez który poziom glifów wszystkich graczy spadł o jeden. Znacząco osłabiło to postacie graczy. Co gorsza, stało się to równolegle do startu arcytrudnego wydarzenia Rzeźnia Zira. Blizzard pracuje nad rozwiązaniem problemu.

Źródło fot. Blizzard Entertainment.
i

AKTUALIZACJA: Funkcja crossplay została przywrócona. Blizzard wypuścił stosowną łatkę również na konsolach, więc sytuacja jest już opanowana w 100%.

Blizzard tymczasowo wyłączył funkcję crossplay w Diablo 4 – zarówno między PC i konsolami, jak również między PS4 i PS5 oraz XOne i XSX/S. Wszystko przez błąd, który wkradł się do wypuszczonej wczoraj aktualizacji 1.2.3.

Sprawił on, że poziom wszystkich glifów – specjalnych przedmiotów, które można umieszczać w gniazdach na tablicach mistrzostwa, odblokowywanych po osiągnięciu 50. poziomu postaci – każdego gracza spadł o jeden. Niby nie jest to nic wielkiego, lecz jeśli dany glif został ulepszony dokładnie do 15. poziomu (maksymalny to 21.), przez omawiany błąd zmniejszy się jego promień.

Czym jest promień glifu? To czerwone pole obejmujące węzły wokół niego. Zwiększa się ono wraz z poziomem glifu, przy czym jego maksymalny zasięg osiągamy właśnie na 15. poziomie.

Dlaczego jest to tak ważne? Każdy glif może bowiem zapewnić dodatkową premię. Odblokowanie jej wymaga zaś wykupienia określonej liczby punktów jednej z czterech cech – siły, inteligencji, siły woli lub zręczności – w węzłach objętych promieniem glifu. Im zatem jest on większy, tym łatwiej spełnić wymagania danej premii, bez konieczności „marnowania” punktów mistrzostwa.

Co za tym idzie, omawiany błąd może całkowicie popsuć rozwijany build postaci, pozbawiając ją szeregu istotnych premii. Dość zabawny – choć z pewnością nie dla wszystkich – wydaje się fakt, że wpadka ta przydarzyła się Blizzardowi w momencie rozpoczęcia wydarzenia Rzeźnia Zira. Jest ono przeznaczone dla postaci sezonowych na 100. poziomie doświadczenia, a więc również bardzo trudne. Spowodowany zaistniałym błędem ubytek mocy może więc uniemożliwić graczom sprostanie czekającym na nich wyzwaniom.

Na szczęście Blizzard dość szybko zorientował się w całym zamieszaniu – które sam sprokurował – i zaczął wypuszczać poprawki. W pierwszej kolejności problem został naprawiony na PC – osoby grające w Diablo IV na konsolach muszą jeszcze trochę poczekać na stosowną łatkę. Funkcję crossplay wyłączono właśnie przez jej brak.

Warto dodać, że glify można obecnie ulepszać bez obawy, iż będziemy to robić na darmo. Zainwestowane w nie punkty doświadczenia zostaną bowiem przywrócone wraz z poprawką i dodane do ogólnej puli.

  1. Recenzja Diablo 4. Król powrócił, ale ma kryzys tożsamości
  2. Diablo 4 – poradnik do gry

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej