Talenty bohaterów w World of Warcraft: The War Within zapewnią rozmaite premie dla graczy, wliczając w to nieco większą posturę dla kolosalnych wojowników.
Do premiery dziesiątego dodatku do WoW-a zostało jeszcze wiele miesięcy. Niemniej firma Blizzard Entertainment pozwoli zdradza coraz więcej informacji na temat rozszerzenia. Twórcy pokazali kolejne 8 drzewek talentów herosów, które otrzymają bohaterowie Azeroth w World of Warcraft: The War Within.
Pierwsze cztery zestawy gracze mogli zobaczyć już w grudniu, aczkolwiek ani wtedy, ani teraz twórcy nie pokazali wszystkiego, co zaoferują heroiczne talenty. Niemniej artykuł na oficjalnej stronie gry daje fanom dobre pojęcie o wzmocnieniach, które otrzymają wojownicy, druidzi, czarnoksiężnicy, przywoływacze, łotrowie oraz paladyni.
Dla przypomnienia: talenty bohaterów będą nowym, całkowicie oddzielnym system rozwijania bohatera.
Więcej informacji na temat nowych drzewek talentów bohaterów w The War Within znajdziecie na oficjalnej stronie gry World of Warcraft.
Pomijając wpływ nowych talentów na rozgrywkę i uwagi graczy (twórcy mają jeszcze sporo czasów na zmiany – w końcu po to udostępniają te informacje), część internautów rozbawił pewien szczegół. Otóż jeden z talentów Kolosa (specjalizacji wojownika) poza skądinąd „nudnym” bonusem do obrażeń i odporności na obrażenia uwzględnia premię 5% do… postury bohatera.
Na pozór to drobiazg (zwłaszcza w przypadku gnomów lub goblinów), ale sam fakt, że umiejętność wpływa również na wygląd postaci, wzbudził żywe zainteresowanie (via serwis Reddit). Zwykle w grach RPG pasywne zdolności nie mają wpływu na estetykę. Oczywiście są wyjątki, ale zwykle dotyczy to szczególnych przypadłości, takich jak wampiryzm lub inna drastyczna transformacja, a nie drobnych alteracji.
Część graczy ubolewa, że World of Warcraft tak rzadko (by nie rzec: wcale) wzbogaca skille o takie „bonusy”. Innych internautów rozbawiły domniemania, jak zwiększenie tej premii lub dodanie jej do innych talentów kolosa mogłoby wpłynąć na wojowników. Może gigantyczni orkowie lub taureni mogliby nie mieścić się w drzwiach, a gnomom zdarzałoby się przewyższać wzrostem ludzi?
Inna sprawa, że gdyby dodać takie premie i byłyby one większe niż 5%, zapewne znaleźliby się gracze narzekający, jak to „optymalny” wybór talentów psuje im skrzętnie przygotowany wygląd bohatera. Niemniej sporo osób chętnie zobaczyłoby takie drobne urozmaicenia personalizacji, na przykład różne efekty dźwiękowe przywołania w zależności od wybranego zwierzaka, zmiana koloru oczu Rycerzy Śmierci wybierających specjalizację San'Layna itp.
Oczywiście wielu graczy nie zwraca uwagi na takie drobnostki. Bardziej interesuje ich to, jak talenty bohaterów wpłyną na miejsce ich ulubionych klas w „metagrze” WoW-a po debiucie dodatku. Niemniej z takimi ocenami lepiej się wstrzymać – Blizzard ma bardzo wiele czasu i zapewne wiele talentów zostanie zmienionych lub wręcz całkowicie przebudowanych.
World of Warcraft: The War Within zadebiutuje jesienią 2024 roku. Dokładna data premiery pozostaje nieznana, ale wiemy, że dodatek otrzyma trzydniowy wczesny dostęp dla nabywców (drogiego) heroicznego wydania.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
2

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).