W najnowszym odcinku Darmówek omawiamy m.in. fanowską odsłonę cyklu S.T.A.L.K.E.R., polską turową strategię, zainspirowany opowiadaniem H.P. Lovecrafta interaktywny horror oraz retro platformówkę.
Witajcie w kolejnym odcinku naszego cyklu omawiającego najciekawsze darmowe gry pecetowe. Ponownie proponujemy zestaw kilku świeżych produkcji oraz jednego klasyka, a tekstowi tradycyjnie towarzyszy materiał video przygotowany przez Heda. Z nowości tym razem polecamy platformówkę 2D A Game with a Kitty 7 - Sky Crashers, polską turową strategię Bit Wars, utrzymaną w klimacie grozy przygodówkę The Rats in the Walls oraz sandboksowego FPS-a S.T.A.L.K.E.R. - Lost Alpha. Ze starszych produkcji rekomendujemy grę logiczną Boss Level, a na przedstawiciela kategorii Free-2-Play wybraliśmy zręcznościówkę ArcheBlade. Mamy nadzieję, że w tym zestawie każdy z Was znajdzie coś dla siebie.

Bernie, czyli jeden z najbardziej doświadczonych autorów gier darmowych, wreszcie powrócił po długiej nieobecności. Jego najnowszym dziełem jest platformówka A Game with a Kitty 7 - Sky Crashers, która oferuje wszystko to, do czego zdążył przyzwyczaić nas ten twórca. Otrzymujemy zatem długą kampanię, pomysłowe wyzwania, świat o częściowo otwartej strukturze oraz głównego bohatera będącego kotem. Wszystko to jak zwykle wykonane zostało z ogromnym kunsztem i gra jest pozycją obowiązkową dla miłośników platformówek.

Kolejną pozycją godną uwagi jest turowa strategia Bit Wars autorstwa Krzysztofa Jankowskiego. Oparta ona została na nietypowym pomyśle – przesuwamy tutaj nie jednostki, a mapę. Armie obu stron poruszają się automatycznie naprzód aż napotkają przeszkodę lub wojska przeciwnika. Samo pole bitewne podzielone zostało na pasy i musimy nimi tak manipulować, aby doprowadzić własnych żołnierzy do końca poziomu i tym samym uniemożliwić rywalowi wzywanie posiłków. Ten nietypowy patent świetnie sprawdza się w akcji, dając w sumie świeżą i wymagającą strategię.

Miłośnikom grozy polecamy krótką przygodówkę The Rats in the Walls. Zgodnie z tytułem, jej fabuła została zainspirowana słynnym opowiadaniem Szczury w murach autorstwa H. P. Lovecrafta. Projekt jest eksperymentalny i bardziej niż na rozgrywce koncentruje się na opowiadaniu historii w trakcie eksplorowania ponurej rezydencji. Autorowi udało się jednak wykreować autentycznie niepokojący klimat i tych kilkanaście minut, jakie spędzicie w stworzonym przez niego świecie na długo pozostaje w pamięci.

Doczekaliśmy się wreszcie premiery projektu S.T.A.L.K.E.R. - Lost Alpha. Zaczynał on jako modyfikacja gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, ale ostatecznie przerobiono go na zupełnie samodzielną produkcję. Celem całego przedsięwzięcia jest odtworzenie pierwotnej wersji S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl, takiej jaka pokazywana była na screenach i materiałach video w latach 2002-2004. W praktyce otrzymujemy potężnego darmowego FPS-a z otwartym światem i prawie kompletnie nową zawartością, w tym mapą świata, fabułą i zadaniami. Do tego autorzy wprowadzili liczne poprawki do mechanizmów rozgrywki i dodali opcję jazdy samochodem.

Ze starszych produkcji polecamy Boss Level. Projekt ten stanowi ciekawą przeróbkę gatunku platformówek i naszym zadaniem jest tutaj projektowanie ostatnich poziomów z bossem, tak aby przeżył on starcie z bohaterami. W tym celu ustawiamy platformy i kupujemy potwory. Z każdą chwilą poziom trudność rośnie, ale my dostajemy coraz więcej funduszy, co pozwala na ustawienia bardziej skomplikowanych kombinacji.

ArcheBlade to sieciowa gra bitewna, w której pojedynki toczone są na dużych trójwymiarowych arenach. Do wyboru jest czternaście postaci i każda z nich posiadane odmienny styl walki oraz ataki specjalne. System potyczek jest mocno zręcznościowy i wzorowany na dokonaniach japońskich deweloperów. Poza standardowymi bitwami jeden na jednego dostępne są także liczne dodatkowe tryby zainspirowane tymi z gier MOBA i FPS. Wszystko to sumie daje ciekawą pozycję, w której łatwo jest opanować podstawy, ale jednocześnie osiągnięcie poziomu mistrzowskiego stanowi niemałe wyzwanie.
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.