Polski deweloper Red Square Games w duecie z Sylen Studio zapowiedział nową grę akcji TPP z elementami roguelite’a. W Sancticide będziemy świadkami biblijnej Apokalipsy.
Założone przez weteranów z branży polskie studio Red Square Games ogłosiło, że we współpracy z Sylen Studio już od roku tworzy swoją drugą grę (pierwsza to SlavicPunk). Nowy tytuł ma być mrocznym slasherem TPP z elementami rogue-lite’a, osadzonym w świecie, w którym trwa biblijna Apokalipsa. Sancticide, tak jak poprzednia gra naszego rodzimego dewelopwera (a także Komornik: Nieskruszony, przygodówka typu visual novela od wspomnianego wyżej Sylen Studio), będzie bazował na książkach Michała Gołkowskiego. Produkcja ukaże się tylko na PC.
W grze Sancticide wcielimy się w Ezekiela, naznaczonego znamieniem komornika. Podczas trwania biblijnej Apokalipsy będziemy ścigali tzw. dłużników oraz zwalczali grzech i zepsucie. Wszystko to na zlecenie „Góry” i ku chwale Stwórcy.
Trafimy do pokręconego i okrutnego świata wypełnionego agonią oraz cierpieniem, a nasz bohater, wypełniając boską wolę, będzie zmagał się z… wyrzutami sumienia. Zapytacie: skąd te ostatnie? Polecam obejrzeć trailer zamieszczony poniżej.
Twórcy informują, że fundamentem rozgrywki będzie walka. Ezekiel otrzyma dostęp do licznych broni białych, dystansowych i do magii znanej jako „Purpura”. W grze nie zabraknie też interakcji z otoczeniem podczas starć.
W systemie walki kluczowe okażą się kierunki naszych ataków i łączenie ich w efektywne combosy. Twórcy zaznaczają, że w tej kwestii inspirują się starszymi tytułami – dobrym skojarzeniem wydaje się tutaj Dark Mesiah.
Wrogowie mają posiadać unikalne umiejętności i zachowania, co zmusi nas do obrania konkretnych strategii. Śmierć w grze będzie lekcją pozwalającą lepiej zrozumieć zasady panujące w nieprzyjaznym świecie, który pamięta nasze poczynania, i do zmiany podejścia. Słyszycie echo Soulsów?
Data premiery gry nie została jeszcze ustalona, ale prawdopodobnie będzie to 2025 rok. Sancticide ukaże się na PC, a jego kartę na Steamie znajdziecie tutaj.
12

Autor: Michał Harat
Ukończył filologię polską ze specjalnością dziennikarską na UG. W grach zakochał się w wieku 4 lat, kiedy starszy kuzyn włączył mu zakurzonego Pegasusa. Pierwszy tytuł – Wolfensteina 3D – przeszedł w piwnicy swojego kumpla z zerówki (jego ojciec trzymał tam przestarzałego peceta). Dziś gra już niemal wyłącznie na konsolach, głównie na Switchu i PlayStation, ale ma też sporo retrosprzętu, na którym nadrabia to, co go ominęło za dzieciaka. O każdej produkcji soulsborne mówi, że „to dobra gra, być może najlepsza”. W wolnym czasie czyta książki, które nikogo nie interesują i chodzi na siłownię. Jest fanem mangi Berserk i filmów od wytwórni A24.