Sancticide to gra akcji typu slasher z elementami RPG i roguelite. Produkcja przenosi nas do świata stworzonego przez Michała Gołkowskiego na potrzeby książkowego cyklu Komornik. Pozycja jest wspólnym dziełem dwóch polskich firm, które wcześniej pracowały już nad tytułami na motywach twórczości pisarza. Mowa o Red Square Games (SlavicPunk: Oldtimer) oraz Sylen Studio (Komornik: Nieskruszony).
Gra przedstawia mroczną wizję świata, w której ludzkość stanęła w obliczu biblijnej Apokalipsy. Ziemia bliska jest zagłady, państwa upadły, a ocalali zwrócili się przeciwko sobie. Mimo to boski plan okazał się fiaskiem. Wbrew założeniom „Góry” ludzie wcale nie garną się do Nieba. Zamiast tego robią wszystko, by pozostać przy życiu. Ktoś jednak musiał w końcu zaprowadzić porządek, dlatego powstał Korpus Komorników – śmiertelnych egzekutorów długów na usługach Aniołów Nadzorców.
Protagonistą Sancticide jest Ezekiel, świeży urzędnik „Góry”. Bohaterowi przyjdzie zmierzyć się nie tylko z „windykacją” grzechów, ale również własnym cierpieniem. Główny wątek koncentruje się na tych zagadnieniach, podczas gdy zadania poboczne pozwalają zagłębić się w codzienność komorników.
Sancticide jest grą z trzecioosobowym widokiem, której centralną część stanowi walka. Wcielając się w Ezekiela, możemy wykorzystać w starciach głównie różne typy broni białej (m.in. miecz gladius) oraz magię. Podczas zwarcia wykonujemy ciosy kierunkowe oraz łączymy je w kombinacje, dzięki czemu jesteśmy w stanie radzić sobie z całymi grupami przeciwników.
W trakcie rozgrywki używamy też odblokowywanych stopniowo specjalnych zdolności bohatera, związanych z jego profesją. Kluczową umiejętnością komornika jest władanie Purpurą, czyli nadprzyrodzoną siłą, która umożliwia wpływanie na otoczenie. Moce Ezekiela dzielą się na trzy rodzaje: kinetyczne (pozwalają przenosić istoty lub przedmioty), aktywne (sieją zniszczenie czy manipulują percepcją) oraz pasywne (wspierają naszą postać).
Istotną kwestią w świecie Sancticide jest to, w jaki sposób „Góra” określa, co lub kto jest akceptowalny bądź potępiony. W grze natkniemy się na postacie oraz przedmioty należące do grupy Koszernych lub Niekoszernych. Podział ten wpływa na sposoby rozwiązywania zadań, relacje między bohaterami, ekwipunek czy dostępne lokacje.
Autor opisu gry: Krzysztof Kałuziński
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy
Producent: Red Square Games / Sylen Studio (PC)
Wydawca: Red Square Games
Ograniczenia wiekowe: 16+
Gry podobne:
Polskie studio Red Square Games zapowiedziało zbiórkę na fabularną grę RPG. End of Days, podobnie jak nadchodzący slasher Sancticide, rozwinie książkowe uniwersum Komornika.
gry
Zuzanna Domeradzka
6 lutego 2025 20:45
Polski deweloper Red Square Games w duecie z Sylen Studio zapowiedział nową grę akcji TPP z elementami roguelite’a. W Sancticide będziemy świadkami biblijnej Apokalipsy.
gry
Michał Harat
1 marca 2024 19:20
Wymagania sprzętowe gry Sancticide:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-7400 3.0 GHz / AMD Ryzen 3 2200G 3.5 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1060 / 8 GB Radeon RX 590 lub lepsza, 25 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-9700K 3.6 GHz / AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce RTX 2070 / Radeon RX 5700 lub lepsza, 25 GB SSD, Windows 10 64-bit.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
RoyPremium
Ekspert
2025.02.17
O jejku, o nie. Co za gówno. Tragedia, po prostu tragedia. Właściwie nic tu do końca nie działa. Nie wiem, czemu to ktoś rogue-lite'em nazywa. Chyba tylko dlatego, że po śmierci trzeba poziom zaczynać od nowa. A levele są trzy, jeden z nich przechodzimy dwa razy, jak ktoś będzie często ginął to nieźle się sfrustruje, ale na całe szczęście gra jest prosta, więc można ją przejść bezboleśnie. Tylko w sumie nic z tego nie wynika. Jakaś historia tu jest, ale otrzymujemy jedynie jej pierwszy akt z niby zwrotem akcji na końcu, więc wszystko jest dalej możliwe. Nie ma żadnych znajdziek. Jedynie bronie białe gęsto występują, ale nic zbroi, żadnych amuletów, nawet surowców odpowiedniej rzadkości nie znalałem do ulepszenia mojego miecza. Choć nie rozumiem, po co ulepszać oręż, skoro po ulepszeniu randomowego miecza ten zadaje mniej obrażeń, ale jest "koszerny"? O co chodzi z mechaniką "koszerności" nie mam pojęcia, ale nie trzeba na nią zupełnie zwracać uwagi, bo na nic nie wpływa w sumie, nie wiem czy w ogóle istnieje w tej grze, może tylko w dialogach o niej mówią. W ogóle zabawna sytuacja. W całej grze raz tylko znajdujemy karabin i raz znajdujemy strzelbę, więc jeśli po znalezieniu karabinu lub strzelby zginiemy, no to w grze nie będziemy mieć więcej tych broni palnych i pozostaje tylko pistolecik. W ogóle balans leży. Przeciwnik ma nieskończoną ilość amunicji, a po jego zabiciu dostajemy jeden dosłownie nabój. System strzelania ssie. Odrzut nie istnieje. Pociski latają tak "mniej więcej" do celu i nie ma znaczenia czy staniesz i wycelujesz spokojnie, czy w biegu walisz, strzały to zawsze trochę loteria. Chociaż walka sama w sobie nie jest tragiczna. Przeciwnicy są agresywni, nie mają za wielkiego zakresu ataków, ale daje satysfakcję ich pokonanie, kilka spoko finisherów wstawiono, krew leci, ciosy naszej postaci celnie trafiają, względnie działa nawet system blokowania. No i niektóre lokacje są ładne, kilka fajnych miejscówek wstawiono, choć oczywiście są też oklepane kontenery oraz kanały. Fajnie, że areny do walki nie są totalnie oderwane od reszty świata, tylko spacerują po nich npc normalnie. No ale to jest pełne bugów, pełne bezsensownych mechanik, no i robienie z tego rogue-like'a to tylko taktyka developera, żeby ich gra dłużej czasu zajęła do przejścia. W ogóle na steamie napisane jest, że wczesny dostęp ma potrwać 5-10 miesięcy... Jest to kłamstwo w żywe oczy. Patrząc na to, że systemy są niegotowe, content jest niegotowy, no nic nie jest finalnie w pełni działające, to ze 2 lata przy dobrych funduszach by potrzeba, no a tu dobrych funduszy nie będzie, więc gra raczej na zawsze pozostanie w nie grywalnym stanie.