BF6 mocno się zmieni dzięki ogromnej aktualizacji Winter Offensive. Odczują to zwłaszcza gracze dwóch trybów

EA DICE podzieliło się zestawem zmian, które trafią do Battlefielda 6 w aktualizacji Winter Offensive. Wczorajsze testy Battlefield Labs pozwoliły graczom wypróbować część nowości, a zebrane opinie posłużyły twórcom do dopracowania najbliższego patcha.

Kamil Kleszyk

Komentarze

BF6 mocno się zmieni dzięki ogromnej aktualizacji Winter Offensive. Odczują to zwłaszcza gracze dwóch trybów, źródło grafiki: Electronic Arts.
BF6 mocno się zmieni dzięki ogromnej aktualizacji Winter Offensive. Odczują to zwłaszcza gracze dwóch trybów Źródło: Electronic Arts.

Wczorajsza sesja testowa w Battlefield Labs pozwoliła graczom sprawdzić wybrane elementy, które trafią do Battlefielda 6 w nadchodzącej aktualizacji Winter Offensive. Na podstawie opinii jej uczestników EA DICE wprowadziło szereg dodatkowych modyfikacji i podzieliło się pierwszym zestawem informacji w najnowszym komunikacie do społeczności.

Audio z dużą aktualizacją – koniec z ginącymi dźwiękami

Jednym z najważniejszych obszarów, które doczekają się poprawy, jest wspomniany przy okazji wiadomości o Battlefield Labs system audio. EA DICE po raz kolejny zapowiada priorytetyzację kluczowych efektów, takich jak odgłosy walki czy pojazdów, oraz kompletny przegląd kroków – mają być wyraźniejsze, lepiej pozycjonowane i łatwiejsze do odróżnienia na różnych dystansach.

Zespół twierdzi, że rozwiązano również problemy z wydajnością i pamięcią, które sprawiały, że dźwięki pojazdów lub kroków znikały, szczególnie na dużych mapach battle royale.

Duże zmiany w trybach Rush i Breakthrough

Aktualizacja skupi się też na modernizacji trybów Rush i Breakthrough. Celem jest usprawnienie przepływu map, ograniczenie sytuacji, w których obrońcy zdobywali zbyt dużą przewagę, oraz zwiększenie czytelności celów.

EA DICE zapowiada szereg modyfikacji mających poprawić dynamikę starć, w tym przeprojektowanie części stref przejmowania, przebudowę rozmieszczenia pojazdów, aby lepiej wspierały obie strony, oraz zmiany w szybkości i sposobie zajmowania punktów, co ma przełożyć się na bardziej płynny i przewidywalny rytm rozgrywki.

Przykładowo, na Siege of Cairo atakujący otrzymają dodatkowy czołg w sektorach 1. i 3. oraz zmodyfikowaną strefę zajmowania punktu B, co powinno ułatwić wywalczenie przyczółku. W trybie Rush natomiast przesunięto lokalizacje M-COM-ów na mapach Manhattan Bridge i Liberation Peak, by poprawić dostępność celów dla atakujących i usprawnić przejścia między sektorami.

Zmiany mają wyeliminować najczęstsze „wąskie gardła”, ograniczyć frustrujące sytuacje, a przede wszystkim – sprawić, że walki o cele będą bardziej czytelne i angażujące.

Rejestracja trafień, kod sieciowy i czytelniejsze obrażenia

Winter Offensive przyniesie także sporo usprawnień technicznych. EA DICE ulepszy rejestrację trafień poprzez:

  1. dokładniejsze odwzorowanie trajektorii pocisków w trakcie dynamicznych akcji;
  2. poprawki w strzelaniu podczas przechodzenia do przybliżenia;
  3. lepszą obsługę starć w bliskiej odległości.

Przebudowano też prezentację obrażeń – paski zdrowia i sygnały o trafieniach będą reagować szybciej, co ma poprawić ogólną czytelność walki.

Ponadto naprawiono błąd powodujący, że po stronie gracza niektóre obiekty wyglądały na nienaruszone, mimo ich wcześniejszego zniszczenia na serwerze. Eliminacja tego problemu ma usunąć przypadki, w których pociski zdawały się przenikać przez ściany.

Lepsza widoczność żołnierzy i nowe animacje

Kolejna partia zmian dotyczy widoczności postaci. Usprawniono działanie efektów, które mają podkreślać sylwetki przeciwników w obszarach ciemniejszych lub takich o niskim kontraście. Z kolei animacje w pozycji leżącej wzbogacono o delikatne ruchy, aby ułatwić dostrzeżenie przeciwników ukrywających się przy ziemi.

EA DICE pracuje również nad szerszymi poprawkami oświetlenia i ekspozycji, szczególnie w miejscach, gdzie gracze często przechodzą między wnętrzami a otwartymi przestrzeniami.

Bronie, dodatki i odrzut – szeroka lista zmian

Aktualizacja 1.1.3.0 przyniesie także:

  1. poprawki celności pierwszego strzału;
  2. lepsze działanie wybranego osprzętu;
  3. zmiany w odrzucie dla wielu kategorii uzbrojenia.

EA DICE podkreśla, że uważnie śledzi wpływ zmian rozrzutu wprowadzonych w aktualizacji California Resistance. Według deweloperów „wstępne dane wskazują na zdrowy rozkład użycia broni”, choć zapowiadają oni, że nadal będą „śledzić wydajność, aby zidentyfikować odstępstwa w miarę ewolucji mety”.

RedSec – mniej czołgów, blog o pancerzu w drodze

Battlefield RedSec również doczeka się modyfikacji. Twórcy zapewniają, że w reakcji na skargi społeczności dotyczące nadmiernej siły czołgów obniżą częstotliwość misji zapewniających dostęp do nich.

Ekipa deweloperów przyznała, że zauważyła w sieci wiele dyskusji społeczności odnośnie do pancerza w RedSec. Po wewnętrznej debacie EA DICE zdecydowało, że wkrótce opublikuje osobny wpis wyjaśniający szczegóły działania tego systemu.

Co dalej?

Oprócz zmian, które trafią do Winter Offensive, zespół pracuje m.in. nad:

  1. rzadkimi przypadkami błędów rejestracji trafień;
  2. desynchronizacją obiektów zniszczalnych;
  3. sytuacjami, w których gracze giną mimo ukrycia się za osłoną.

W najbliższych dniach zostanie także udostępnione szczegółowe omówienie nadchodzącej aktualizacji, która – przypomnijmy – trafi do Battlefielda 6 już 9 grudnia.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Battlefield 6

Battlefield 6

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 10 października 2025
Battlefield 6 - Encyklopedia Gier
7.2

GRYOnline

6.9

Gracze

7.0

Steam

8.4

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Nie 229, a „tylko” 134 zł. Tyle kosztuje nowe DLC do GT7, ale jest też dużo nowości za darmo w aktualizacji Spec III

Poprzedni
Nie 229, a „tylko” 134 zł. Tyle kosztuje nowe DLC do GT7, ale jest też dużo nowości za darmo w aktualizacji Spec III

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl