W połowie października grupa NPD poinformowała o zmianach formuły publikowanych co miesiąc raportów na temat rynku gier wideo w Stanach Zjednoczonych. Zamiast konkretnych danych liczbowych opinia publiczna ma być informowana jedynie o ogólnych wynikach finansowych i tendencjach w branży. Wśród analityków znaleźli się jednak odważni, którzy postanowili podzielić się takimi informacjami.
Aleksander Kaczmarek
W połowie października grupa NPD poinformowała o zmianach formuły publikowanych co miesiąc raportów na temat rynku gier wideo w Stanach Zjednoczonych. Zamiast konkretnych danych liczbowych opinia publiczna ma być informowana jedynie o ogólnych wynikach finansowych i tendencjach w branży. Wśród analityków znaleźli się jednak odważni, którzy postanowili podzielić się takimi informacjami w zastępstwie NPD Group.
Z wrześniowego raportu National Purchase Diary Group dowiedzieliśmy się o spadkach sprzedaży gier i sprzętu dla graczy w Stanach Zjednoczonych. Zabrakło natomiast tradycyjnej konsolowej listy bestselerów. Nowa polityka informacyjna firmy zakłada bowiem, że o udostępnianiu konkretnych danych na temat sprzedaży producenci powinni decydować we własnym zakresie. Pomysł został chłodno przyjęty w branży, a część analityków otwarcie przyznała, że w takiej sytuacji utrzymywanie kosztownej subskrypcji na informacje NPD Group traci sens.
John Lucas z serwisu PopZara postanowił we własnym zakresie przygotować listę najlepiej sprzedających się konsol września. Dzięki informacjom Michaela Pachtera z Wedbush Morgan Securities, doniesieniom agencji Associated Press a także źródłom w Microsofcie udało mu się opracować „zestawienie NPD Group” bez udziału NPD Group.
Wynika z niego, że najchętniej kupowaną za oceanem konsolą był we wrześniu Xbox 360 z liczbą 483 989 sprzedanych sztuk. Gwałtowny wzrost zainteresowania platformą Microsoftu tłumaczyć można sukcesem gry Halo: Reach , która na tamtejszym rynku rozeszła się w nakładzie przeszło 3,3 mln egzemplarzy.
Na drugim miejscu zestawienia znalazła się konsola Nintendo DS, którą kupiło 403 tys. amerykańskich graczy. Na najniższym stopniu podium uplasowała się PlayStation 3 z 312 tys. sprzedanych egzemplarzy. Sprzedaż konsoli Nintendo Wii sięgnęła we wrześniu 254 tys. sztuk. Najciekawsza jest jednak adnotacja przy ostatniej na liście platformie – PlayStation Portable. Skrót „R.I.P.” wskazuje bowiem na katastrofalnie niskie zainteresowanie klientów tym urządzeniem.
Lucas zwraca także uwagę na zaskakujące zestawienie bestselerowych gier przygotowane przez NPD Group, z którego nieoczekiwanie znikły „szlagiery” z konsoli Nintendo. Takie tytuły jak Super Mario Galaxy 2 czy New Super Mario Bros. od miesięcy utrzymywały się w czołówce najlepiej sprzedających się gier w Stanach Zjednoczonych i trudno wręcz uwierzyć, że nagle amerykańscy gracze stracili zainteresowanie nimi. Wobec braku konkretnych danych liczbowych nie sposób ocenić rzetelność wrześniowego zestawienia NPD Group.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Więcej:RAM droższy od PS5 z napędem. 64 GB DDR5 kosztuje ponad 2000 zł, a ceny mają jeszcze wzrosnąć