Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 9 grudnia 2015, 19:25

autor: Krzysztof Nieradko

Bethesda uruchamia nowe studio w Montrealu

Bethesda poinformowała, że na terenie Montrealu uruchomione zostanie studio deweloperskie pod egidą wspomnianego producenta. W tym momencie drużyna składa się z 40 osób, którym przewodniczy Yves Lachance, były szef Behaviour Interactive. Zespół ma zająć tworzeniem tytułów przeznaczonych na konsole, pecety oraz urządzenia mobilne.

Amerykański gigant, firma Bethesda, zdecydowała się na rozszerzenie wpływów poza granice Stanów Zjednoczonych. Korporacja poinformowała za pośrednictwem swojej strony internetowej, że zdecydowała się na uruchomienie w Montrealu nowego studia deweloperskiego. Zgodnie z ujawnionymi informacjami, dotychczas zgromadzona ekipa liczy 40 osób, którym dowodzi były szef studia Behaviour Interactive, Yves Lachance. Ten zaś, o czym warto wspomnieć, pracował do tej pory między innymi przy Fallout Shelter. Wspomniana drużyna ma podobno zająć się tworzeniem tytułów przeznaczonych zarówno na konsole, komputery stacjonarne, jak i urządzenia mobilne.

Bethesda Game Studios uruchamia swój oddział w Kanadzie. - Bethesda uruchamia nowe studio w Montrealu - wiadomość - 2015-12-09
Bethesda Game Studios uruchamia swój oddział w Kanadzie.

Niestety, jak pewnie zdążyliście się domyślić, szczegółów na temat potencjalnych, już planowanych produkcji brakuje. W oficjalnym oświadczeniu nie znajdziemy praktycznie nic więcej aniżeli to, o czym wspomnieliśmy wyżej. Niemniej jednak, warto byłoby zwrócić uwagę na fakt, że wśród obowiązków nowo utworzonego studia swoje miejsce znalazły również tytuły mobilne. Niektórzy mogliby zacząć się zastanawiać, czy czasem to one nie będą stanowić głównego motoru napędowego kanadyjskiej filli Bethesdy.

Aby to chociaż w części rozstrzygnąć, na moment wróćmy do lipcowej rozmowy portalu IGN i Pete’a Hinesa, w której wspomniany serwis zapytał wiceprezesa do spraw marketingu o przyszłość Bethesdy Softworks na rynku gier mobilnych. Hines przyznał wówczas, że zbyt wielu produkcji pokroju Fallout Shelter raczej nie ma się co spodziewać. Istnieje zatem spora szansa na to, że zlokalizowane w Montrealu studio z czasem zadebiutuje z unikalną, przeznaczoną na duże platformy produkcją. W każdym razie na to właśnie liczymy.