Bethesda uruchamia nowe studio w Montrealu
Bethesda poinformowała, że na terenie Montrealu uruchomione zostanie studio deweloperskie pod egidą wspomnianego producenta. W tym momencie drużyna składa się z 40 osób, którym przewodniczy Yves Lachance, były szef Behaviour Interactive. Zespół ma zająć tworzeniem tytułów przeznaczonych na konsole, pecety oraz urządzenia mobilne.
Krzysztof Nieradko
Amerykański gigant, firma Bethesda, zdecydowała się na rozszerzenie wpływów poza granice Stanów Zjednoczonych. Korporacja poinformowała za pośrednictwem swojej strony internetowej, że zdecydowała się na uruchomienie w Montrealu nowego studia deweloperskiego. Zgodnie z ujawnionymi informacjami, dotychczas zgromadzona ekipa liczy 40 osób, którym dowodzi były szef studia Behaviour Interactive, Yves Lachance. Ten zaś, o czym warto wspomnieć, pracował do tej pory między innymi przy Fallout Shelter. Wspomniana drużyna ma podobno zająć się tworzeniem tytułów przeznaczonych zarówno na konsole, komputery stacjonarne, jak i urządzenia mobilne.

Niestety, jak pewnie zdążyliście się domyślić, szczegółów na temat potencjalnych, już planowanych produkcji brakuje. W oficjalnym oświadczeniu nie znajdziemy praktycznie nic więcej aniżeli to, o czym wspomnieliśmy wyżej. Niemniej jednak, warto byłoby zwrócić uwagę na fakt, że wśród obowiązków nowo utworzonego studia swoje miejsce znalazły również tytuły mobilne. Niektórzy mogliby zacząć się zastanawiać, czy czasem to one nie będą stanowić głównego motoru napędowego kanadyjskiej filli Bethesdy.
Aby to chociaż w części rozstrzygnąć, na moment wróćmy do lipcowej rozmowy portalu IGN i Pete’a Hinesa, w której wspomniany serwis zapytał wiceprezesa do spraw marketingu o przyszłość Bethesdy Softworks na rynku gier mobilnych. Hines przyznał wówczas, że zbyt wielu produkcji pokroju Fallout Shelter raczej nie ma się co spodziewać. Istnieje zatem spora szansa na to, że zlokalizowane w Montrealu studio z czasem zadebiutuje z unikalną, przeznaczoną na duże platformy produkcją. W każdym razie na to właśnie liczymy.
Więcej:Pudełkowa wersja Oblivion Remastered nie spełnia oczekiwań graczy. „Dziękuję, ale nie skorzystam”
Komentarze czytelników
elathir Legend

Nie ma szans by Obsydian coś zrobił dla Beci po tym jak ich ostatnio wyrolowali.
Dla niewtajemniczonych, skrót historii:
- Becia zleciła Obsydianowi zrobienie spin-off do F3, na tym samym silniku
- Obsydian nie miał prawa do zysków z sprzedaży, tylko ustalona kwotę + umówiona spora premię jeżeli średnia ocen gazet na metatric osiągnie w miesiąc bodajże od premiery X
- silnik i wsparcie techniczne od Beci okazały się koniem trojańskim, po prostu nie licząc samych twórców tego tworu, którzy i tak na pracę z nim potrzebowali masę czasu nikt nie potrafił tego czegoś ogarnąć
- kiedy jednak wszystko zapowiadało się dobrze premiera została przyśpieszona, na tym ucierpiała warstwa techniczna gry, dobrze wiemy jak FNV tonął w bugach
- jak się nie trudno domyśleć warstwa techniczna wpłynęła na pierwotną ocenę prasy, i w ustalonym terminie Obsydianowi zabrakło 1 oczka (ze 1-100 skali metatrica dla niezorientowanych), które oczywiście uzyskali już niedługo później.
- Becia mimo w sumie sukcesu gry premii nie wypłaciła
- Obsydian się obraził na Becię i już z nią współpracować nie będzie
To tak w skrócie.
zanonimizowany581957 Generał
Oni to niech w nowy silnik inwestują, a nie nowe studia otwierają...
zanonimizowany779578 Generał
cztałem że nową grą beci ma być eso 2 które miało by wyjść po 2017 a fabuła miała by być gdzieś między oblivionem a skyrim. bardzo też możliwe mogą wrócić do marki prey, albo elder 6 który nie miał by określonej nazwy ale dział by się na trzech różnych krainach.
zanonimizowany561661 Senator
widi13 ---> Bethesda ma cię w nosie tak jak ty jej gry.