„Będzie gotowe, gdy będzie gotowe” budzi u twórcy Diablo 4 autentyczną nienawiść. „To odbiera zespołowi możliwość decydowania”, twierdzi Rod Fergusson

Rod Fergusson nie lubi określenia „będzie gotowe, gdy będzie gotowe” w kontekście produkcji gier. Uważa, że ich harmonogramy powinny być kontrolowane.

Marcin Bukowski

„Będzie gotowe, gdy będzie gotowe” budzi u twórcy Diablo 4 autentyczną nienawiść. „To odbiera zespołowi możliwość decydowania”, twierdzi Rod Fergusson, źródło grafiki: Activision Blizzard.
„Będzie gotowe, gdy będzie gotowe” budzi u twórcy Diablo 4 autentyczną nienawiść. „To odbiera zespołowi możliwość decydowania”, twierdzi Rod Fergusson Źródło: Activision Blizzard.

W branży gier część twórców stosuje pewne określenie, brzmiące: „będzie gotowe, gdy będzie gotowe”, lub inne jego formy, odnosząc się do potencjalnych dat premier. Oznacza ono po prostu, że jakość jest najważniejsza, a osiągnięcie jej wymaga czasu. Dawniej stosowali się do niego deweloperzy z Blizzarda, ale obecny dyrektor generalny Diablo 4, delikatnie mówiąc, nie jest jego fanem.

Serwis Polygon przeprowadził wywiad z Rodem Fergussonem, w którym zapytano go, czy następne rozszerzenie do gry pojawi się w podobnym odstępie czasowym, co Vessel of Hatred i podstawka, czy może jest to sytuacja w stylu „będzie gotowe, gdy będzie gotowe”. Okazało się, że słowa te „nieco” zdenerwowały twórcę.

To zdanie mnie wkurza. Nienawidzę sformułowania „będzie gotowe, gdy będzie gotowe”. Kiedy dołączyłem do Blizzarda, ktoś wrzucił slajd z tym stwierdzeniem, a ja powiedziałem: „Nie! Usuń to!”. On na to: „O czym ty mówisz?”, na co odparłem: „Ja tak nie tworzę gier wideo”.

Biorąc pod uwagę przeszłość Fergussona, jego słowa mogą nie być aż tak zaskakujące. Deweloper znany był z tego, że dołączał do zespołów, które miały problemy ze stworzeniem gry i naprowadzał je na odpowiednie tory. Tak było w przypadku Epic Games i pierwszego Gears of War czy Irrational Games i BioShock Infinite.

Deweloper wierzy więc w siłę ustalonych harmonogramów i jest przeciwny przeciąganiu procesu produkcji w nieskończoność. Z tego powodu nie jest fanem zwrotu „będzie gotowe, gdy będzie gotowe”. Uważa, że „odbiera ono zespołowi możliwość decydowania” i oznacza, iż nie ma on kontroli nad tym, co tworzy.

Po prostu uważam, że to stwierdzenie jest bierne. Mam wrażenie, że jest to coś w rodzaju: „Będę tylko obserwował, jak ten kwiat rozkwita i nie wiem, kiedy zakwitnie. Stanie się to kiedyś, może w przyszłym roku, albo w tym, albo w nocy, albo podczas pełni księżyca, ale mam nadzieję, że wkrótce. A potem po prostu będziemy dalej rozrzucać nawóz”. […] Więc moglibyśmy tak polewać kwiat wodą i dosypywać nawozu, a on nadal nie zakwitnie. Ja wolę mówić: „Hej, zamierzamy wyhodować kwiat, który zakwitnie mniej więcej o tej porze i upewnimy się, że tak się stanie, ponieważ zrobimy wszystko, aby tak się stało”.

Mimo to Fergusson zapewnił, że jakość produkcji zawsze pozostanie dla niego priorytetem. Istotne jest po prostu, ile zespół ma czasu i jak dużo musi osiągnąć – te elementy powinny być kontrolowane.

Diablo IV

Diablo IV

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 6 czerwca 2023

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

6.2

Gracze

6.6

Steam

8.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Mafia: The Old Country wycieka przed TGA 2024. Jest okno premiery i krótki trailer (plotka)

Następny
Mafia: The Old Country wycieka przed TGA 2024. Jest okno premiery i krótki trailer (plotka)

„To staje się niedorzeczne”. Gwiazda Rodu smoka, Emma D’Arcy, zażąda wprowadzenia jednej zmiany od 3. sezonu serii fantasy

Poprzedni
„To staje się niedorzeczne”. Gwiazda Rodu smoka, Emma D’Arcy, zażąda wprowadzenia jednej zmiany od 3. sezonu serii fantasy

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl