Battlefield 6 jest niczym mitologiczna hydra. Do strzelanki wkradł się błąd, który znacząco utrudnia celowanie, choć EA DICE usunęło podobny dawno temu
Chcąc naprawić jeden błąd, twórcy Battlefielda 6 niechcący przywołali dwa kolejne. Okazuje się, że problem z rozrzutem broni, który miał zniknąć po becie, powrócił w nieco innej, jeszcze bardziej złożonej formie.

Battlefield 6 zaliczył wymarzony debiut. Nowa odsłona kultowej serii od EA DICE zbiera bardzo wysokie oceny od recenzentów i graczy, a serwery – nie licząc kolejek w momencie premiery – nie ugięły się pod naporem fanów. Wszystko wskazuje na to, że EA ma w rękach poważnego konkurenta dla Call of Duty: Black Ops 7.
Nie oznacza to jednak, że produkcja jest wolna od wad. Wręcz przeciwnie – społeczność Battlefielda już zdążyła natknąć się na szereg błędów technicznych, które potrafią skutecznie wybić z immersji. Wspominaliśmy już Wam m.in. o drabinach działających jak wyrzutnia, czy pociskach, które nie zadają obrażeń.
Do tej listy dołączyły właśnie dwa nowe problemy, które – jak to zwykle bywa w świecie programowania – pojawiły się w najmniej spodziewany sposób.
Jak zauważył serwis Eurogamer, część graczy natrafiła na błąd związany z celowaniem. W większości strzelanek im dłużej przytrzymujemy spust, tym większy rozrzut mają pociski. Po krótkiej przerwie precyzja wraca zaś do normy. W Battlefieldzie 6 jednak rozrzut czasem nie resetuje się w ogóle, co sprawia, że nawet najlepsi snajperzy czują się, jakby strzelali z wiatrówki po trzech kawach.
Co ważne, zespół EA DICE potwierdził, że nie chodzi o znany wcześniej błąd z bety. Jak wyjaśnił na platformie X główny projektant rozgrywki, Florian Le Bihan, poprzedni problem został naprawiony, ale w jego miejsce pojawiły się dwa kolejne, które w niezamierzony sposób wpływają na rozrzut oraz powodują jego nadmierne zwiększenie. Twórcy pracują już nad poprawką i przy okazji analizują ogólny balans mechaniki rozrzutu.
EA DICE naprawiło jednego buga tylko po to, by w jego miejsce pojawiły się dwa kolejne – przypomina to nieco walkę z mityczną hydrą, której w miejsce odciętej głowy wyrasta para nowych.
Zostawiając jednak problemy – przypomnijmy, że w plikach Battlefielda 6 odkryto wiele ciekawych informacji związanych z potencjalnymi elementami, które zostaną wprowadzone do strzelanki w niedalekiej przyszłości. Wśród nich znalazły się jednostki pływające oraz sześć trybów rozgrywki.
Więcej:„To nie było celowe”. Nowa aktualizacja do Total War: Warhammer 3 przypadkowo zepsuła grę

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic