„Bardzo przepraszamy”. Twórcy Elden Ring: Nightreign biją się w pierś za pominięcie trybu dla 2 graczy. Poznaliśmy godzinę premiery dzieła FromSoftware
Oprócz poznania oficjalnego harmonogramu premiery Elden Ring: Nightreign, studio FromSoftware ujawniło też nieco zakulisowych informacji. Deweloperzy przeprosili też za pominięcie trybu dla 2 graczy i rozważają dodanie go po premierze.

FromSoftware wspólnie z Bandai Namco ujawniło oficjalny harmonogram premiery wyczekiwanego kooperacyjnego RPG-a akcji Elden Ring: Nightreign. Globalna premiera spin-offu hitu z 2022 roku odbędzie się już za kilka dni, a gracze w Polsce będą mogli rozpocząć rozgrywkę 30 maja o godzinie 12:00 czasu polskiego.
Nad Limveld zbiera się mroczna burza. Przygotujcie się, Nocni Strażnicy. Oficjalny harmonogram premiery Elden Ring: Nightreign jest już dostępny – czytamy w opublikowanym na X wpisie.
Zanim jednak odliczanie do premiery dobiegnie końca, warto umilić sobie oczekiwanie informacjami zza kulis na temat powstawania gry. Tymi niedawno podzielił się jej reżyser, Junya Ishizaki.
W rozmowie z IGN-em deweloper przywołał m.in. radę, jaką otrzymał na starcie prac od szefa FromSoftware, a jednocześnie twórcy Elden Ringa, Hidetakiego Miyazakiego. Okazuje się, że deweloper polecił mu, aby ten się nie powstrzymywał tylko realizował swoją wizję. Następnie Ishizaki opisał, jak w ramach tej wolności twórczej zaczął projektować grę wokół aspektu wieloosobowego, który odbiega od tego, co znamy z oryginału.
[W przypadku – przyp. red.] Elden Ringa oczywiście braliśmy pod uwagę wiele rzeczy, takich jak poszczególne poziomy, sposób rozmieszczenia i zaprojektowania wrogów, a także szeroki wachlarz buildów i wyposażenia graczy. Tym razem podejście jest nieco inne i staramy się zaspokoić potrzeby zabawy w trzy osoby. Staramy się stworzyć fajne doświadczenie dla trzech graczy. Upewniamy się, że cała gra została zaprojektowana tak, by była satysfakcjonująca właśnie w takim składzie, ale też nie zawodziła także przy rozgrywce w pojedynkę..
Ishizaki przyznał, że chociaż gra stawia na zabawę w trzyosobowych drużynach, rozgrywka solo nadal będzie możliwa.
Rozumiemy obawy graczy solo, ale przez większość czasu w Nightreign i tak będziesz działać samodzielnie. Nawet grając w trójkę, drużyna często się rozdziela, by eksplorować różne obszary mapy i zbierać zasoby, zanim połączy się ponownie przy walce z bossem.
Podczas rozmowy pojawił się także temat trybu dwuosobowego. Co ciekawe, reżyser przyznał, że brak rozgrywki w duecie jest spowodowany tym, iż został on „przeoczony” w trakcie prac nad grą. Niemniej jednak FromSoftware rozważa wprowadzenie takiego trybu po premierze gry.
Prosta odpowiedź jest taka, że to [zabawę we dwie osoby – przyp. red.] zwyczajnie przeoczyliśmy w trakcie prac nad grą, za co bardzo przepraszamy. […] zaniedbaliśmy kwestię duetów, ale to coś, czemu się przyglądamy i co rozważamy także w kontekście rozwoju [Nightreign] po premierze – oznajmił twórca.
Elden Ring: Nightreign zmierza na komputery osobiste oraz konsole PS4, PS5 i XOne oraz XSX/S.
- Gry maja 2025 - driftuj w Japonii, rozrywaj demony w średniowieczu i rób uniki w kooperacji
- Grałem w spin-off Elden Ringa – Nightreign stawia na tworzenie i testowanie buildów, jednak wszystko może rozbić się o powtarzalność