Baldur's Gate 3 dostało patch #5 z osobistymi miniquestami dla postaci
Studio Larian wypuściło patch#5 do Baldur's Gate III. Wprowadza on masę zmian i ulepszeń oraz dodaje osobiste cele dla towarzyszy, które realizujemy w formie serii miniprzygód.

- ulepszenia AI oraz mechanizmów walki,
- zmiany w systemie odpoczynku,
- ulepszenia interfejsu
- poprawki błędów,
- serie miniquestów towarzyszy realizujących ich osobiste cele.
Znajdująca się w fazie wczesnego dostępu gra Baldur's Gate III otrzymała nową aktualizację. Łatka nazwana została po prostu patch nr 5 i możecie ją pobrać na Steamie. Aktualizacja zmienia masę elementów, ale koncentruje się bardziej na ulepszeniu mechanizmów rozgrywki niż na nowej zawartości. Patch 5 nie wprowadza więc dodatkowych klas czy rozdziałów kampanii, ale mocno wpływa na to, co już jest dostępne we wczesnej wersji Baldur’s Gate 3.
Członkowie drużyny zyskali osobiste cele. Mają one postać serii minizadań opartych na historii postaci, których wypełnianie nagradzane jest punktami inspiracji. Patch wprowadza także 12 nowych magicznych przedmiotów oraz dodatkowe sceny i interakcje (m.in. te związane z postacią Shadowheart).
W potyczkach towarzysze zyskali zdolność rozbrajania wrogów. Poprawiono również sztuczną inteligencję zarówno członków drużyny, jak i nieprzyjaciół, co ma owocować bardziej logicznymi decyzjami podejmowanymi przez AI w trakcie bitew.
Patch #5 ulepsza także interfejs rzutów kostką, tak aby był bardziej czytelny, a graczowi łatwiej było połapać się, jakie bonusy zostaną zastosowane. Ponadto, jeśli rzucenie zaklęcia na dany cel jest niemożliwe, to gra wreszcie poinformuje nas o powodach tego stanu rzeczy.
Przerobiono obozowiska drużyny, tak aby lepiej oddawały region, w którym postanowimy rozłożyć namioty. Dodano także mechanikę rozróżniającą krótki i długi odpoczynek, co wpływa na zachowanie postaci w trakcie walki. Spożywanie żywności nie regeneruje już natychmiastowo zdrowia, a jedzenie stało się surowcem zużywanym w obozowiskach.
To jedynie wybrane zmiany. Aktualizacja wprowadza w sumie kilkaset ulepszeń, w tym wiele poprawek balansu rozgrywki i scen w kampanii, jak również usuwa masę błędów technicznych.
Przypomnijmy, że Baldur’s Gate III dostępne jest obecnie tylko na PC i w usłudze Stadia. Na pełną wersję poczekamy do 2022 roku.
- Baldur’s Gate 3 – poradnik
- Baldur's Gate 3 w Early Access to na razie fundament pod wielkie RPG
- Baldur’s Gate 3 – oficjalna strona
- Larian Studios – strona oficjalna

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
mohenjodaro Legend

Myślę, że nikt nie ma Larian za złe, że bierze się za grę z uniwersum Forgotten Realms.
Jeśli jest jakaś irytacja po stronie graczy, to w mojej ocenie wynika ona po prostu z wykorzystania znanej marki do tworzenia gry "numer 3", która nawet nie jest kontynuacją - powiązania fabularne znikome, powiązania techniczne też znikome. Baldur przez lata stał się ikoną, to spójna, zamknięta opowieść i jest dość drażliwym tematem dla wielu fanów, nie bez kozery przez dekady nikt - ani Bioware, ani Obsidian, nie zrobili Baldura 3.
Jasne, można podać przykład Fallouta 3, ale tam gra zawsze miała formę opowiadań powiązanych jedynie uniwersum + rewolucja technologiczna przy przesiadce na Bethesdę była nadto widoczna.
Moim zdaniem trzeba było zrobić tak jak Torment: Tides of Numenera dla Planescape: Torment. Jeśli chcieli robić jakąś grę na Wybrzeżu Mieczy, fajnie byłoby dać jakiś tytuł, który jedynie luźno nawiązuje do oryginału, a nie trójkę.
Ale Larian chciał się podczepić pod znaną markę, więc tą krytyką ze strony fanów płaci w mojej ocenie za błędną decyzję marketingową. Kroniki Wrót Baldura czy coś takiego też byłyby ok i na pewno byłyby bardziej spójne narracyjnie z tym co robią.
darkpalladinPL Konsul

lepią to i lepią i dalej divinity widać a nie baldura....
Natanoslav Drejkovski Konsul
testujcie żwawo, ja poczekam