Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 lipca 2021, 14:07

autor: Damian Gacek

Baldur's Gate 3 z nowym patchem i przybliżoną datą premiery

Larian Studios powróciło z kolejnym Panelem z Piekła (Panel from Hell). Znamy przybliżoną datę premiery Baldur’s Gate 3 i niektóre nowości czekające na graczy w patchu nr 5.

W SKRÓCIE

  1. Z okazji 13. Community Update od Larian Studios dowiedzieliśmy się, jakie nowości nas czekają w patchu nr 5.
  2. Ponadto oficjalnie poznaliśmy przybliżoną datę premiery pełnej wersji Baldur’s Gate 3 – 2022 rok.

Baldur’s Gate III trafiło do wczesnego dostępu w ubiegłym roku i twórcom gry, studiu Larian Studios, nie można zarzucić, że nie komunikują się z fanami. Wczoraj doczekaliśmy się już 13. Community Update. Z tej okazji mieliśmy szansę zobaczyć Panel z Piekła 3, czyli kolejną odsłonę streamów, z których możemy dowiedzieć się nieco o postępach nad produkcją oraz poznać pracujących nad nią deweloperów. Wydarzenie odbyło się w niecodziennej formie, gdyż twórcy grali w sesję LARP, na której losy wpływali widzowie. Poza ciekawym widowiskiem dowiedzieliśmy się również o kilku nowościach, jakie ma zaoferować nadchodzący wielkimi krokami patch nr 5. Aktualizacja ma zawitać 13 lipca i bardziej niż zupełnie nowej zawartości gracze powinni się spodziewać nowinek w mechanice oraz zmian zwiększających komfort gry. Ponadto Swen Vincke, dyrektor kreatywny studia, poinformował, że tytuł w pełnej wersji ma się ukazać w 2022 r.

LARP (ang. live action role-playing) w wielkim skrócie jest odgrywaniem scenariusza rodem z tytułu RPG, samodzielnie wcielając się w rolę postaci, często w przebraniu.

Jedną z ciekawszych zapowiedzianych zmian jest przerobienie systemu rzutów kością. Od teraz nie będą się one odbywały w tle przygód, a zyskamy nad nimi realną kontrolę poprzez czary nasze i stojących blisko towarzyszy.

Baldurs Gate 3 z nowym patchem i przybliżoną datą premiery - ilustracja #1

Ponadto gra ma nas nagradzać za odgrywanie ról. Podczas kreacji postaci wybieramy tło bohatera, czyli to, kim on był w przeszłości – szlachcicem, pustelnikiem, żeglarzem itp. Wraz z najnowszą aktualizacją do gry zostaną wprowadzone sekretne miniquesty powiązane z naszym wyborem, za wykonanie których otrzymamy punkty inspiracji lub (jeżeli osiągniemy ich maksymalną ilość) doświadczenie.

Na tym jednak nie koniec nowości. Przemodelowano również system obozowania. Od teraz, aby dokonać długiego odpoczynku (który nas w pełni zregeneruje), będzie trzeba poświęcić część jedzenia, w przeciwnym razie nie będzie on tak efektywny. Ciekawym smaczkiem jest również to, że obozując nie będziemy już zawsze w lesie, a sceneria ma odwzorowywać miejsce, w którym się w danej chwili znajdujemy.

Baldurs Gate 3 z nowym patchem i przybliżoną datą premiery - ilustracja #2

Więcej uwagi poświęcono również AI przeciwników. Teraz będą starali się lepiej wybrać swoje cele oraz zaklęcia. Ponadto bezbronny wróg będzie dążył do podniesienia oręża, jeżeli taki znajdzie się w jego zasięgu.

Oczywiście nowości będzie o wiele więcej. Dużo uwagi poświęcono jednej z naszych towarzyszek – Shadowheart. Rozdzielono przycisk odpowiadający za skok i przerwanie walki. Dodano komentarze postaci po tym, gdy każemy im gdzieś iść (Point and Click dialogue), a osoby chcące przejść grę bez zabijania dostały możliwość ogłuszania przeciwników.

Więcej szczegółów na temat nowości, które przyniesie patch nr 5, możecie znaleźć pod tym adresem. Ponadto niżej znajduje się filmik z wypowiedzią samego Swena Vincke. Należy jednak zauważyć, że nie jest to pełna lista zmian – ta będzie znana dopiero w dniu premiery aktualizacji.

  1. Baldur’s Gate 3 – poradnik
  2. Baldur's Gate 3 w Early Access to na razie fundament pod wielkie RPG
  3. Baldur’s Gate 3 – oficjalna strona
  4. Larian Studios – strona oficjalna

Damian Gacek

Damian Gacek

Absolwent Filologii Angielskiej oraz English in Public Communication. W swoim portfolio ma artykuł naukowy dotyczący tłumaczenia gier wideo. Z GRYOnline.pl współpracuje od 2019 roku, pisząc dla różnych działów. Obecnie zajmuje się głównie poradnikami i okazjonalnie wspiera newsroom. Autor przeglądu Małe ale Wielkie. Elektroniczną rozrywką interesuje się od dziecka. Uwielbia RPG-i oraz strategie, często nurza się również w odmętach produkcji indie. W wolnych chwilach pracuje nad książką oraz uczy się edycji filmów.

więcej