Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 czerwca 2023, 00:12

Automobilista 2 to prawdziwy następca Project CARS 2, rozwija się w szalenie ekscytującym kierunku

Automobilista 2 to obecnie jeden z najbardziej umiłowanych symulatorów wyścigów na rynku, kontynuujący dziedzictwo Project CARS 2. Ostatnia notka twórców o planach jego rozwoju dała fanom mnóstwo nowych powodów do kochania tej gry.

Źródło fot. Reiza Studios
i

Najwyższy czas, by wydobyć Automobilistę 2 z „getta” Motoprzeglądu i uhonorować go własnymi, indywidualnymi newsami. Okazja jest ku temu znakomita, bo ten wyborny symulator wyścigów znajduje się o krok od następnego kamienia milowego w rozwoju – w postaci aktualizacji 1.5 – a na dodatek studio Reiza niedawno zakreśliło szersze plany na przyszłość swojej gry. I są one naprawdę imponujące.

Rallycross

Przede wszystkim dowiedzieliśmy się, że wraz z wersją 1.5 (czyli prawdopodobnie przed końcem lipca) ukaże się DLC Adrenaline Pack, które wprowadzi do gry rallycross. Tym samym AMS2 przestanie być symulatorem czysto asfaltowym i przywróci brakującą istotną część zawartości z pierwszej części – tym razem jednak w oparciu o bardzo dobrą fizykę jazdy po szutrze rodem z Project CARS 2.

W dodatku dostaniemy szereg pojazdów różnych klas, z których na razie potwierdzono trzy: rallycrossowe wersje Mitsubishi Lancera Evo X i Volkswagena Polo oraz crosskarty. Pojeździmy nimi po co najmniej siedmiu torach, zarówno odświeżonych wersjach tych znanych z pierwszego Automobilisty (np. Ascurra, Foz, Tykki), jak i nowych, stanowiących rallycrosowe warianty obiektów takich jak Circuit de Barcelona-Catalunya, Hockenheimring, Nurburgring czy Circuit de Spa-Francorchamps.

Nie ujawniono jeszcze ceny rozszerzenia, ale przypuszczam, że będzie niebagatelna, zważywszy to bogactwo zawartości.

Automobilista 2 to prawdziwy następca Project CARS 2, rozwija się w szalenie ekscytującym kierunku - ilustracja #1
Biorąc pod uwagę, jakie widowisko dają crosskarty na Torze Poznań, wierzę studiu Reiza, gdy dowodzi, że te maszyny zapewnią nam kupę zabawy. Źródło: Reiza Studios.

Le Mans

Spekulacje na temat implementacji tego toru w AMS2 trwały już od lat – i często prowadziły do konkluzji, że to obiekt zbyt ekskluzywny jak na możliwości Reiza Studios. Tymczasem deweloper potwierdził, że Circuit de la Sarthe – arena przesławnego 24-godzinnego wyścigu Le Mans – w istocie zmierza do gry.

Twórcy przewidują udostępnienie współczesnego wariantu tej trasy przed końcem roku, a na dalszą przyszłość planują jej historyczne wersje, z lat 70. i 90. W parze z owym torem nadejdą nowe samochody, które konstruowano z myślą o rywalizacji na nim (i nie tylko).

Przede wszystkim możemy liczyć, że i w tej grze zobaczymy najnowsze prototypy klas Hypercar i GTP (takie jak – być może – Cadillac V-Series.R, którego rozsławiła okładka Forzy Motorsport), jak i tegoroczne maszyny GT3. Ponadto nadciąga więcej tego typu bolidów z okresu od wczesnych lat 70. do połowy pierwszej dekady XXI wieku.

Nie zabraknie też nowych funkcji gameplayowych związanych z wyścigami wytrzymałościowymi. Szczegóły na ich temat są jednak jeszcze pieśnią dość odległej przyszłości.

Automobilista 2 to prawdziwy następca Project CARS 2, rozwija się w szalenie ekscytującym kierunku - ilustracja #2
Skoro mowa o dalszym rozwoju AMS2, warto przypomnieć, że w planach na ten rok twórcy mieli też tryb kariery (albo przynajmniej jego zalążek). Źródło: Reiza Studios.

Przełomowa wersja 1.5

Wróćmy zatem do teraźniejszości i bliskiej już aktualizacji 1.5. Nastąpi w niej kolejna całościowa rewizja fizyki wszystkich samochodów, odziedziczonej przez studio Reiza wraz z technologią Madness Engine po Slightly Mad Studios (twórcach Project CARS). Rezultatem tych szeroko zakrojonych zmian ma być – mocno generalizując – lepsze wrażenie przylegania kół do drogi i przeto bardziej precyzyjne panowanie nad kierownicą. Do tego dojdzie szereg innych nowości:

  1. dwa bezpłatne bolidy topowej klasy P1 – Sigma P1 G5 oraz nowa wersja Metalmoro AJR;
  2. samochód bezpieczeństwa, który zobaczymy np. podczas startów lotnych;
  3. opcja wypuszczenia większej liczby pojazdów na tory, które do tej pory miały narzucone ograniczenia w tym względzie; w dalszej perspektywie twórcy chcą też obsługiwać wyścigi dla więcej niż 32 aut (tyle obecnie wynosi maksimum);
  4. ekipy w boksach doczekają się bardziej zróżnicowanych modeli postaci, odpowiadających poszczególnym epokom i klasom samochodów;
  5. możliwość uczynienia słupka halo przezroczystym w bolidach F1;
  6. dalsze ulepszenia sztucznej inteligencji i trybu multiplayer (np. dodatkowe opcje głosowania i wzmocnienie stabilności serwerów).

Więcej szczegółów poznamy jeszcze przed premierą aktualizacji 1.5, gdy Reiza Studios opublikuje drugą część notki dotyczącej rozwoju Automobilisty 2 – deweloper ma do przekazania tyle informacji, że nie mieści wszystkiego w jednym tekście. I całe szczęście, bo ja też nie…

Automobilista 2 to prawdziwy następca Project CARS 2, rozwija się w szalenie ekscytującym kierunku - ilustracja #3
Automobilista 2 nie ma licencji na Formułę 1, ale to nie przeszkodziło twórcom w dodaniu do gry wiernie odwzorowanego bolidu tego typu (zgodnego z regulacjami z 2022 roku). Źródło: Reiza Studios.

Konkluzja

Choć początki Automobilisty były skromne, dziś gra rozwija się w zastraszającym (konkurencję) tempie i jest tytułem obowiązkowym dla każdego entuzjasty wyścigowych symulatorów. Co zaś najważniejsze, powyższe wieści potwierdzają, że AMS2 można traktować jak nieformalną kontynuację Project CARS 2 z prawdziwego zdarzenia, która wynosi dorobek Slightly Mad Studios na nowy, wyższy poziom („trójka” niestety sprzeniewierzyła się ideałom serii i skręciła w ślepy zaułek).

Jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, gorąco zachęcam Was do zapoznania się z tą pozycją. Na Steamie znajdziecie demo (dostępne permanentnie), a i cena pełnej wersji jest atrakcyjna – zwłaszcza podczas promocji – jak na oferowane tu bogactwo zawartości, które twórcy konsekwentnie pomnażają (zachowując zdrową równowagę między darmowymi nowościami i DLC). Gra ukazała się tylko na PC.

  1. Automobilista 2 na Steamie

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej