Assassin’s Creed III z nowym silnikiem i systemem animacji

Twórcy Assassin’s Creed III ogłosili, że gra powstaje na nowym silniku graficznym i wykorzysta znacznie ulepszony system animacji. Zdradzono też informacje o pomysłach, które zostały ostatecznie porzucone w trakcie cyklu produkcyjnego.

Adrian Werner

Assassin’s Creed III z nowym silnikiem i systemem animacji - ilustracja #1

Ostatnie dwie odsłony cyklu Assassin’s Creed, czyli Brotherhood i Revelations, krytykowane były za brak postępu w kwestii grafiki. W przypadku Assassin’s Creed III Ubisoft nie zamierza powtórzyć tego samego błędu. Twórcy ogłosili właśnie, że gra powstaje na nowym silniku.

Technologia opracowana została specjalnie na potrzeby trzeciej części. Dzięki niej autorzy mogą m.in. zwiększyć poziom detali postaci i jednocześnie umieścić ich aż dwa tysiące w jednej lokacji. Silnik korzysta też z zupełnie nowego systemu animacji opartego na technologii motion-capture. Kontroluje on nie tylko same ruchy ciała, ale również mimikę twarzy. Co godne pochwały, scenki przerywnikowe powstają przez jednoczesne nagrywanie ruchów i głosów aktorów, co znacznie zwiększy realizm filmików. Z podobnej metody korzysta seria Uncharted i tam daje to wspaniałe efekty.

Od pewnego czasu wiemy już, że w Assassin’s Creed III pojawi się system pogody. Okazuje się, że nie będzie on jedynie upiększał gry. Zamiast tego wpłynie też na samą rozgrywkę. Przykładowo, broń palna przestanie działać w deszczu.

Assassin’s Creed III z nowym silnikiem i systemem animacji - ilustracja #2

Pojawiło się również sporo ciekawych informacji na temat elementów, które zostały wycięte z projektu. W początkowych fazach cyklu produkcyjnego rozważano umieszczenie w grze miasta Filadelfia. Metropolia ta została jednak zbudowana na planie pełnej kątów prostych siatki i przez to zwiedzanie tej lokacji znużyłoby większość graczy. Autorzy chcieli też wyposażyć Connora w wystrzeliwaną linkę z hakiem. Ten gadżet wydawał się jednak zbyt mało realistyczny i przywoływał na myśl Scorpiona z serii Mortal Kombat. Porzucono również skalpowanie, które uznano za zbyt brutalne.

Przypomnijmy na koniec, że Assassin’s Creed III trafi na półki sklepów 31 października tego roku w wersjach na PC, PlayStation 3, Xboksa 360 oraz zapowiadaną na koniec 2012 roku konsolę Wii U.

  1. Dawno temu w Ameryce - Assassin's Creed III (zapowiedź)
  2. Assassin's Creed III - strona oficjalna
Assassin's Creed III

Assassin's Creed III

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 30 października 2012

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

7.8

Gracze

7.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Wieści ze świata (Angry Birds Space, Awesomenauts, C.A.R.S.) 27/3/12

Następny
Wieści ze świata (Angry Birds Space, Awesomenauts, C.A.R.S.) 27/3/12

Takedown - ostatnia szansa twórcy Ghost Recon na sfinansowanie nowej taktycznej strzelanki

Poprzedni
Takedown - ostatnia szansa twórcy Ghost Recon na sfinansowanie nowej taktycznej strzelanki

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl