Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 sierpnia 2022, 11:40

autor: Damian Miśta

17,5 mld dolarów za Unity; to może być drugie największe przejęcie w branży [Aktualizacja]

Przedsiębiorstwo AppLovin chce przejąć Unity za 17,5 mld dolarów. W przypadku realizacji transakcji byłoby to drugie największe przejęcie w branży gier wideo.

Źródło fot. powyżej: Unity for Games | Facebook.

W SKRÓCIE:
  • AppLovin złożyło ofertę zakupu Unity za 17,5 mld dolarów.
  • Oba przedsiębiorstwa zajmują się tworzeniem oprogramowania, które jest wykorzystywane przez twórców gier.
  • Po sfinalizowaniu byłoby to drugie największe przejęcie w historii branży gier komputerowych.

Aktualizacja

Propozycja fuzji od AppLovin została jednogłośnie odrzucona przez zarząd Unity. Jako powód podano „niezgodnodność interesów akcjonariuszy Unity” ze złożoną ofertą zakupu od AppLovin. Prezes Unity John Riccitiello przekazał, że zamiast tego będą kontynuowane rozmowy z ironSource w celu wykupienia tego przedsiębiorstwa. ironSource jest producentem oprogramowania, który koncentruje się na rozwoju technologii monetyzacji i dystrybucji w aplikacjach mobilnych.

Oryginalny tekst

Przedsiębiorstwo AppLovin złożyło ofertę zakupu twórców popularnego silnika Unity, służącego do tworzenia gier i materiałów interaktywnych, użytego m.in. w Call of Duty: Mobile, Pokemon Go, czy Cities Skylines. AppLovin to firma zajmująca się dostarczaniem oprogramowania, które pomaga producentom aplikacji mobilnych w analizach rynku, wprowadzaniu monetyzacji i marketingu. AppLovin ma za sobą szereg inwestycji w studia tworzące aplikacje mobilne. Ich Lios Studios wspiera prowadzenie biznesu twórców aplikacji.

Złożono propozycję zakupu Unity

Jak donosi agencja Reutersa, cała transakcja ma opiewać na zawrotną kwotę 17,54 miliardów dolarów. AppLovin zaproponowało zakup każdej jednej akcji Unity Technologies za 58,85 dolarów (oznacza to równowartość poniedziałkowej ceny akcji z premią w wysokości 18%).

Oferta przewiduje pozostawienie własności Unity na poziomie 55% pozostałych akcji. One natomiast stanowią 49% praw głosu w spółce. Unity zapowiedziało, że oceni ofertę AppLovin po tym jak zostanie opublikowany najnowszy raport kwartalny o przychodach.

Co nastąpi po zakupie Unity?

Według agencji Reutersa, w ubiegłym miesiącu Unity zaproponowało producentowi oprogramowania ironSource zakup firmy za 4,4 miliarda dolarów. Umowa ta musiałaby jednak zostać zerwana w przypadku pozytywnej odpowiedzi na ofertę AppLovin.

Ponadto w przypadku przyjęcia porozumienia przez obie strony wewnątrz firm nastąpią zmiany. Dyrektor naczelny Unity John Riccitiello zostałby prezesem zarządu połączonych spółek. Natomiast prezes AppLovin Adam Foroughi objąłby funkcję dyrektora operacyjnego.

Obecny prezes AppLovin powiedział, że konsolidacja z Unity wygeneruje zysk operacyjny w wysokości ponad 3 miliardów dolarów do końca 2024 r.

Obie firmy zajmują się tworzeniem oprogramowania, które jest wykorzystywane przez twórców gier. Silnik graficzny Unity byłby nadal używany do tworzenia tego rodzaju produkcji, a AppLovin wspierałby deweloperów w rozwoju i monetyzacji ich tytułów (zwłaszcza tych wykorzystujących wirtualną rzeczywistość).

Przypomnijmy, że John Riccitiello w ubiegłym miesiącu skrytykował twórców, którzy ograniczają się z monetyzacją w swoich grach. Riccitiello przeprosił za swoje słowa po wybuchu afery.

Serkan Toto z firmy Kantan Games ocenił, że połączenie obu przedsiębiorstw byłoby zaskakujące. Obie spółki są aktualnie warte po 15 miliardów dolarów.

Zakupienie Unity przez AppLovin za 17,5 miliardów dolarów byłoby drugim największym przejęciem w historii branży gier wideo. Jak dotąd pierwsze miejsce zajmuje akwizycja Activision Blizzard przez Microsoft, której koszt wyniósł 68,7 miliardów dolarów. Trzecim był zakup Zyngi przez Take-Two Interactive (12,7 miliarda dolarów).

Damian Miśta

Damian Miśta

Pisał tu i ówdzie hobbystycznie, a teraz publikuje teksty na Gry-Online.pl. Pasja do gier rozpoczęła się u niego od strzelania do kaczek na Pegasusie. Następnie biegał za Okiem Innosa, pukał wrogów patelnią w Team Fortress 2 i robił głupoty w Saints Row. Poza tym lubi nerdowe tematy o technologiach oraz to, co akurat wyda mu się ciekawe.

więcej