Casey Hudson ze studia BioWare potwierdził plany przerobienia Anthem od podstaw. Przez kolejne kilka miesięcy twórcy będą pracować nad zmodyfikowaniem wielu najważniejszych elementów produkcji, wliczając w to system progresji oraz łupów.

Kiedy w miniony weekend gracze „zachwycali się” najwyraźniej niezakończonymi obchodami Bożego Narodzenia w Anthem, niektórzy zastanawiali się, czy nie wynika to z czegoś więcej, niż zwykłego gapiostwa BioWare. Dzisiejszy wpis na oficjalnym blogu studia autorstwa Caseya Hudsona potwierdza te domysły. Deweloperzy chcą przerobić grę od samych podstaw, czego nie uda im się osiągnąć prostą aktualizacją bądź dodatkiem. Dlatego też przez kolejne miesiące zamierzają pracować nad „długoterminowym przeprojektowaniem” produkcji, skupiając się na podstawowych aspektach rozgrywki oraz motywowaniu graczy do zabawy wyzwaniami i sensownymi łupami.
Wpis Hudsona de facto potwierdza pogłoski z listopada. Według ówczesnych doniesień BioWare miało planować tak wielkie zmiany, że całość była określana mianem Anthem 2.0 lub Anthem Next. Już wtedy wspominano o modyfikacjach nagród i systemu postępów, jak również ogólnym przerobieniu podstawowych elementów gry. Niestety, na oficjalne informacje przyjdzie nam jeszcze poczekać. Szef BioWare podkreślił, że zamierzają dać czas specjalnemu zespołowi na przemyślenia oraz testy, co zdaje się wskazywać, że na razie nie poczyniono większych postępów.

Nie znaczy to, że kolejne miesiące gracze Anthem spędzą tylko na oczekiwaniu na jakiekolwiek konkrety ze strony twórców. Casey Hudson obiecał, że choć zrezygnowano z sezonowych aktualizacji, możemy liczyć na kolejne wydarzenia w grze. Pierwszym z nich mają być obchody rocznicy premiery tytułu, które rozpoczną się pod koniec miesiąca. Na razie możemy jedynie mieć nadzieję, że Anthem Next okaże się równie udane, co aktualizacja o podobnym tytule do innej produkcji, która nie zachwyciła nas na premierę. W przeciwnym razie pierwsza rocznica może się okazać także ostatnią.
Więcej:„W BF1 ludzie o to walczyli.” Nowość w Battlefield 6 zazwyczaj jedynie zbiera kurz na mapach
GRYOnline
Gracze
63

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).