Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 10 sierpnia 2015, 10:58

autor: Adrian Werner

Angry Birds 2 pobrano już ponad 20 mln razy

Studio Rovio pochwaliło się, że mobilna gra Angry Birds 2 została już pobrana ponad 20 milionów razy. Ten imponujący wynik osiągnięto w ciągu tygodnia od premiery.

Fińskie studio Rovio ma powody do zadowolenia. Zespół właśnie pochwalił się, że Angry Birds 2 pobrano już ponad 20 milionów razy. Jak widać, zbyt agresywny w opinii wielu recenzentów system mikropłatności wcale nie zniechęcił graczy mobilnych do wypróbowania tego projektu.

Tę imponującą liczbę udało się osiągnąć w pierwszym tygodniu po premierze. Obecnie Angry Birds 2 to najpopularniejsza gra na iPhone'a i iPada w ponad stu krajach – jest to największy przebój ostatnich tygodni, zarówno na iOS-a, jak i Androida.

Autorzy podkreślają, że pierwszej odsłonie dobicie do poziomu 20 mln pobrań zabrało dziewięć miesięcy. Oczywiście, nie jest to w pełni sprawiedliwe porównanie. Rynek mobilny w 2009 wyglądał przecież zupełnie inaczej. Baza użytkowników iOS-a nie była wtedy zbyt liczna, a do tego gra była płatna. Mimo to i tak wynik Angry Birds 2 jest imponujący i czyni z gry pierwszy prawdziwy przebój, jaki Rovio wypuściło od dłuższego czasu. Sukces ten rozbudza też zapewne u Finów nadzieję, że studiu uda się przynajmniej częściowo odzyskać swoją dawną pozycję na rynku.

Przypomnijmy, że Angry Birds 2 ukazało się 30 lipca w wersjach na iOS-a i Androida. Produkcja, podobnie jak wszystkie wydane ostatnio przez Rovio gry, korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami. Po licznych eksperymentach z innymi gatunkami, projekt stanowi powrót do korzeni cyklu, oferując klasyczne rozwiązania w odświeżonej formie.

Podczas zabawy naszym zadaniem jest tradycjnie eliminowanie prosiaków za pomocą wystrzeliwanych z procy ptaków. Podstawowe mechanizmy rozgrywki są takie same jak w pierwszej części, ale nie zabrakło również nowości. Przede wszystkim, przed oddaniem strzału sami wybieramy, którego z trzech ptaków użyjemy. Ponadto wyzwania najczęściej rozciągają się na kilka ekranów, co wymusza oszczędne gospodarowanie „amunicją”. Dodatkową atrakcją są starcia z potężnymi bossami. Wszystko to ubrano w piękną dwuwymiarową oprawę graficzną.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.