Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 3 maja 2015, 13:02

autor: Adrian Werner

An Octave Higher - powieść wizualna w klimacie fantasy zadebiutowała na iOS i Androidzie

Na systemy iOS i Android ukazała się gra An Octave Higher, czyli przygodówka typu visual novel opowiadająca o mieście, w którym o podziałach klasowych decyduje potencjał magiczny ludzi.

Na pecetach powieści wizualne (ang. visual novels) to gatunek rozwijany od ponad 20 lat. Od pewnego czasu jednak coraz częściej ciekawe produkcje tego typu zaczynają trafiać również na urządzenia mobilne. Najnowszym przykładem tego trendu jest wydane właśnie An Octave Higher.

Wersja mobilna dostępna jest na iOS oraz Androida i na obu tych systemach kosztuje 27 złotych. Jest to produkcja premium, wiec nie posiada żadnych mikropłatności. W marcu gra zadebiutowała na pecetach, ale wydanie na smartfony i tablety jest prawie dwukrotnie tańsze, a zawartość jest identyczna.

Gra osadzona jest w klimacie fantasy, a opowieść przenosi nas to miasta Overture, czyli stolicy imperium, które swoją pozycję na świecie zyskało po odkryciu istnienia magii. Wynalazek ten kompletnie zmienił życia ludzkie i w chwili rozpoczęcia kampanii status społeczny każdego człowieka zależy prawie wyłącznie od jego zdolności magicznych. Wywołane tym ostre podziały klasowe zaczynają jednak stawać się coraz większym problemem i plotki sugerują, że niedługo wybuchnie rewolucja.

Fabuła obraca się wokół trzech postaci – pracującej w fabryce Elise, uczonego imieniem Franz oaz arystokraty Frederica. Wszyscy wywodzą się z różnych klas i mają odmienne cele, ale całą trójkę połączy uszkodzone pianino. W Overture nawet dzieci wiedzą bowiem, że zaklęcia lecznicze działają tylko na żywe istoty. Elise wierzy jednak, że czary te mogą posłużyć także do naprawienia tego instrumentu muzycznego. Chęć udowodnienia prawdziwości tej teorii połączy wszystkich trzech bohaterów, a ich powoli rodząca się przyjaźń wpłynie na kształt i przebieg nadciągającej rewolucji.

An Octave Higher to klasyczna powieść wizualna. Kampania jest obszerna i scenariusz składa się z 120 tysięcy słów. Podczas zabawy gracz zajmuje się przede wszystkim biernym śledzeniem narracji. Co pewien czas postawiony zostaje przed wyborem jednej z kilku alternatywnych akcji. Te decyzje mają istotny kształt dla dalszego przebiegu fabuły i ostatecznie doprowadzają historię do jednego z sześciu alternatywnych zakończeń. Tym samym, aby poznać wszystkie warianty opowieści konieczne jest wielokrotne przejście gry.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej