Amplitude – muzyczna gra akcji z PlayStation 2 od studia Harmonix zmierza na PS3 i PS4

Studio Harmonix pracuje nad odświeżoną wersją swojego hitu z dawnych lat – nietypowej gry muzycznej Amplitude, wydanej w 2003 roku na PlayStation 2. Jeśli twórcom uda się zebrać 775 tysięcy dolarów na Kickstarterze, odświeżona wersja ukaże się w marcu 2015 roku na konsole PS3 i PS4 i zaoferuje m.in. upiększoną grafikę oraz uzupełniony soundtrack.

Krzysztof Mysiak

Amplitude – muzyczna gra akcji z PlayStation 2 od studia Harmonix zmierza na PS3 i PS4 - ilustracja #1
Amplitude na w skrócie:
  • Twórcy: Harmonix (serie Dance Central, Rock Band, pierwsze odsłony Guitar Hero)
  • Gatunek: muzyczna gra akcji
  • Termin premiery: PS2: 2003, PS3/4: marzec 2015
  • Min. cel zbiórki pieniędzy na reedycję: 775 tysięcy dolarów

Pamiętacie Amplitude? Nie musicie odczuwać wstydu, jeśli udzielacie negatywnej odpowiedzi, bowiem mowa tu o jednej z pierwszych produkcji studia Harmonix – nietypowej muzycznej grze akcji wydanej w 2003 roku na konsolę PlayStation 2. Wspominamy ją dziś, jako że wymieniony deweloper właśnie szykuje się do wydania odświeżonej wersji Amplitude, przeznaczonej na nowsze konsole Sony, czyli PlayStation 3 i 4. Aby ten zamiar się powiódł, twórcy muszą uzbierać 775 tysięcy dolarów w serwisie Kickstarter. Poprzeczka jest zawieszona dość wysoko, a zadanie utrudnia dodatkowo fakt, że zbiórka trwa tylko 18 dni (zamiast zwyczajowych 30), lecz biorąc pod uwagę, że od wczoraj zgromadzono 135 tysięcy dolarów, nie trzeba martwić się zanadto o powodzenie akcji. W razie sukcesu reedycja powinna zadebiutować w okolicach marca 2015 roku.

Podstawowe założenia rozgrywki nie ulegną zmianie – nadal będziemy mieli do czynienia z nietuzinkowym tytułem, w którym kierujemy statkiem o nazwie Beat Blaster, mknącym przez muzyczną cyberprzestrzeń po torze odzwierciedlającym „zapis nutowy” utworu. Wciskając w odpowiednim momencie właściwy przycisk, na chwilę uwalniamy brzmienie danego elementu składowego (np. wokalu, gitary, perkusji), by zaraz przesunąć się w bok i powtórzyć operację z inną linią. Zabawa jest efektowna i dynamiczna, a na wyższych poziomach trudności gra wyciska pot nawet z najbardziej „hardkorowych” graczy.

Reedycja zaoferuje upiększoną oprawę graficzną, wykreowaną przy użyciu zmienionego silnika, który Harmonix stosuje od jakiegoś czasu w swoich świeższych produkcjach. Usprawnieniu ulegnie także sterowanie. Rzecz jasna, nie zabraknie również nowej muzyki, lecz należy mieć na uwadze, że twórcy stawiają przede wszystkim na autorskie kawałki, powstałe specjalnie z myślą o grze. Jest to tłumaczone tym, że w grze takiej jak Amplitude ścieżka dźwiękowa musi być perfekcyjnie skrojona pod gameplay. Mimo to licencjonowane utwory nie są wykluczone – wszystko zależy od budżetu, jaki zostanie oddany do dyspozycji Harmonix.

Mniej więcej tak będzie wyglądała nowa wersja Amplitude.

Nowa wersja powstaje z myślą zarówno o trybie jednoosobowym, jak i o lokalnym multiplayerze. Twórcy chcą, aby na obu docelowych platformach sprzętowych gra działała z szybkością 60 klatek na sekundę. A skoro mowa o platformach, to wypada wspomnieć, że możliwe jest także wydanie reedycji na PlayStation Vitę – deweloper zdradził, że jest to jeden z celów dodatkowych zbiórki (pełnej ich listy jeszcze nie ujawniono). Niestety, szanse na wypuszczenie nowego Amplitude na inne urządzenia są bardzo niewielkie. Jeśli chcecie wejść w posiadanie gry po ukończeniu prac nad nią, wystarczy, że wesprzecie zbiórkę kwotą przynajmniej 20 dolarów (ok. 60 zł).

Kto z Was zagrywał się w Amplitude na PlayStation 2?

Amplitude

Amplitude

PlayStation
po premierze

Data wydania: 5 stycznia 2016

Informacje o Grze
6.3

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Krzysztof Mysiak

Autor: Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

Oculus VR odpiera zarzuty ZeniMax dotyczące kradzieży technologii przez Johna Carmacka

Następny
Oculus VR odpiera zarzuty ZeniMax dotyczące kradzieży technologii przez Johna Carmacka

Angry Birds dostają zadyszki - dochody studia Rovio spadły o połowę

Poprzedni
Angry Birds dostają zadyszki - dochody studia Rovio spadły o połowę

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl