Twórcy Amnesia: Machine for Pigs wypuścili z okazji Halloween nowy zwiastun swojej gry. Jej główny projektant udzielił również wywiadu, w którym znalazło się kilka nowych informacji.
Amnesia: Machine for Pigs to produkcja wyczekiwana przez większość miłośników grozy. Poprzednia część okazała się w końcu jednym z najważniejszych interaktywnych horrorów ostatnich lat i jej wpływy widać wyraźnie również w wielu projektach konkurencyjnych zespołów. Biorąc pod uwagę tematykę gry, jej autorzy wręcz musieli wykorzystać Halloween do pokazania nowych materiałów. Dzięki temu otrzymaliśmy świeży zwiastun, w którym po raz pierwszy możemy obejrzeć fragmenty rozgrywki.
Główny projektant gry, czyli znany z Dear Esther Dan Pinchbeck, udzielił również wywiadu serwisowi PC Gamer i znalazło się w nim kilka nowych informacji. Akcja Amnesia: Machine for Pigs rozpocznie się sześćdziesiąt lat po wydarzeniach z pierwszej części i opowie zupełnie nową historię, która nie będzie stanowiła bezpośredniej kontynuacji fabuły Mrocznego Obłędu. Mimo to autorzy zamierzają pozostać wierni duchowi pierwowzoru. Nie ma więc mowy o uzbrajaniu gracza. Rozgrywka wciąż skoncentruje się przede wszystkim na kryciu się i unikaniu kontaktu z potworami. Jednocześnie wprowadzono sporo nowych elementów, które wymuszą stosowanie odmiennych zagrywek, choć Pinchbeck nie chciał zdradzić szczegółów.

Opowieść rozegra sie w sylwestra 1899 roku i przeniesienie akcji w ten okres w znaczący sposób zmieni stylistykę gry. Duży nacisk położony zostanie na klimaty przemysłowe, więc sporo czasu spędzimy w dużych fabrykach i w otoczeniu potężnych maszyn. Głównym bohaterem będzie bogaty przedsiębiorca Oswald Mandus i wraz z postępami w kampanii powoli odkrywać mamy jakim jest on człowiekiem. Jednocześnie twórcy obiecują świetnego czarnego charakter, który na długo zapadnie nam w pamięć.
Autorzy zdecydowali się osadzić akcję w Londynie. Jednym ze skutków tego fakt, że nie czeka nas powrót klimatu kompletnego odosobnienia znanego z poprzedniej części. Zamiast tego podczas przygód spotkamy sporo innych ludzi. Twórcy chcą, aby świat gry wydawał się rzeczywistym miejscem, więc kluczowe było odpowiednie zapełnienie go mieszkańcami. Również lokacje opracowane zostaną z większym rozmachem i silnik HPL 2 został odpowiednio zmodyfikowany, aby był w stanie sobie z tym poradzić.
Amnesia: Machine for Pigs powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Premiera zapowiadana jest na przyszły rok.
Więcej:Po 13 latach wreszcie jest. Premiera wyczekiwanego horroru sci-fi, od dziś także w Xbox Game Pass
GRYOnline
Gracze
Steam

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.