Wszystko wskazuje na to, że American Truck Simulator okaże się kolejnym przebojem w dorobku studia SCS Software. Według najnowszych danych z serwisu Steam Spy, sprzedaż przekroczyła już 200 tysięcy egzemplarzy.

Czeskie studio SCS Software ma powody do zadowolenia. Według serwisu Steamspy sprzedaż American Truck Simulator przekroczyła 200 tysięcy egzemplarzy. W przypadku tej gry aktywacja w usłudze Steam jest wymagana do zabawy, więc dane powinny być całkiem dokładne. Wynik ten udało się uzyskać w ciągu trzech tygodni, jakie upłynęły od premiery. Wszystko wskazuje więc na to, że autorzy opracowali kolejną popularną produkcję, a patrząc po ich wcześniejszych dokonaniach, możemy się spodziewać, że tytuł będzie się sprzedawał dobrze przez najbliższych kilka lat.
SCS Software specjalizuje się w symulatorach ciężarówek, ale przez pierwszą dekadę działalności produkcje studia funkcjonowały w niszy, która wystarczała, aby utrzymać firmę przy życiu, ale o przebojach nie mogło być nowy. Sytuacja ta uległa zmianie w 2012 roku, wraz z premierą Euro Truck Simulator 2. Gra okazała się wielkim sukcesem i do końca zeszłego roku jej sprzedaż przekroczyła 3,5 mln egzemplarzy.
Jednym z powodów sukcesu Euro Truck Simulator 2 okazało się długoterminowe wspieranie projektu za pomocą aktualizacji i dodatków DLC. Niedawno autorzy obiecali, że gra będzie rozwijana jeszcze przez 4-5 lat. Ta metoda sprawdziła się tak dobrze, że spodziewamy się zastosowania jej także w przypadku American Truck Simulator. Imponujące wyniki sprzedaży gry w pierwszych tygodniach na rynku powinny dać twórcom sporo motywacji w tej kwestii.
Przypomnijmy, że American Truck Simulator zadebiutowało 2 lutego. Gra dostępna jest wyłącznie na pecety. Zgodnie z tytułem, produkcja pozwala zakosztować życia kierowcy potężnych osiemnastokołowców przewożących towary przez terytoria Ameryki Północnej. W wersji premierowej udostępniono dwa stany – Kalifornię oraz Nevadę. Kolejne pojawią się w dodatkach.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.