Amazon nie jest dobrym miejscem do tworzenia gier; deweloper o kulisach pracy

Według byłego dewelopera z Amazon Games gra Crucible była z góry skazana na porażkę. Wpływ na to miała m.in. zła organizacja pracy.

Przemysław Dygas

Amazon nie jest dobrym miejscem do tworzenia gier; deweloper o kulisach pracy.
Amazon nie jest dobrym miejscem do tworzenia gier; deweloper o kulisach pracy.
W SKRÓCIE:
  • Według dewelopera pracującego nad Crucible, gra od początku była skazana na porażkę.
  • Powodem takiego stan rzeczy miała być kiepska organizacja pracy oraz niekompetentne kierownictwo studia Amazon Games.
  • Firma ma także hamować rozwój pracowników.

Crucible to gra znana głównie ze względu na fakt, że była jednym z pierwszych dzieł studia Amazon Games. Przy okazji była także spektakularną porażką, a jej serwery zamknięto w zaledwie pięć miesięcy od debiutu.

Teraz na jej temat wypowiedział się Stephen Dewhurst, czyli jeden z deweloperów pracujących nad Crucible. Poświęcił on grze kilka lat życia i twierdzi, że od początku skazana była na porażkę.

Zła organizacja pracy i niekompetentne kierownictwo

Dewhurst podzielił się swoimi spostrzeżeniami w wywiadzie udzielonym serwisowi NME. Deweloper szybko przekonał się, że Amazon nie jest najlepszym miejscem do robienia gier. Powodów takiego stanu rzeczy jest zaś kilka.

Najważniejszym wydaje się kwestia kierownictwa studia, w skład którego wchodzi wiele zbyt pewnych siebie osób. Według Dewhursta dołączyły one do firmy po odniesieniu wielu sukcesów, co miało wzbudzić w nich poczucie nieomylności.

Jednocześnie ich osiągnięcia wynikały z prac nad produkcjami, które nie miały nic wspólnego z Crucible.

Dewhurst stwierdził, że wielu szeregowych deweloperów uważało decyzje podejmowane przez kierownictwo za nietrafione. Rzucane pomysły miały po prostu nie pasować do tworzonej przez nich gry.

Brak możliwości rozwoju

Dewhurst zwrócił również uwagę na absurdalną politykę dotyczącą rozwoju pracowników. Deweloper zdradził, że studio nie pozwalało zatrudnionym doskonalić się w zakresie wykraczającym poza opis ich stanowiska.

Osoby obejmujące daną pozycję w firmie były zniechęcane do zdobywania szerszej wiedzy. Było to podobno związane z metodami rekrutacji, jakie stosuje firma.

Celem Amazona ma być bowiem zatrudnianie najlepszych pracowników w każdej dziedzinie. Firma oczekuje przy tym, że osoby te nie będą wykraczać poza przypisany im aspekt pracy.

Strach przed „konkurencją”

Niechęć do inicjatyw szeregowych pracowników wiąże się także ze strachem trawiącym kierownictwo Amazon Games.

Dyrektorzy firmy mają obawiać się, że deweloperzy angażujący się we własne projekty bądź zdobywający nowe umiejętności staną się z czasem konkurencją dla studia.

Dewhurst zwrócił uwagę na irracjonalny lęk, że pracownicy mogą nagle wpaść na pomysł stworzenia rewolucyjnego dzieła pokroju Minecrafta, które pogrąży działalność Amazon Games. W efekcie szefostwo zwalczało wszelkie inicjatywy członków zespołu.

Jak widać, takie podejście nie gwarantuje sukcesu, o czym świadczy porażka Crucible. Ponadto zasady panujące w studiu skłoniły niektórych pracowników, takich jak Dewhurst, do odejścia z firmy.

Crucible

Crucible

PC
eol

Gra przestała działać: 20 maja 2020

Informacje o Grze
4.5

Gracze

6.6

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

23

Przemysław Dygas

Autor: Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2022-03-09
11:27

DocHary Generał

DocHary
😒

To jest korpo, masz być przeciętny!

Komentarz: DocHary
2022-03-09
12:11

Procne Generał

Trochę takie wydumane problemy. Że pracodawca nie chciał by pracownicy za jego pieniądze rozwijali umiejętności, które nie są im potrzebne w pracy? No kto by pomyślał.

Że osoby decyzyjne są zbyt pewne siebie? Cóż, dlatego są osobami decyzyjnymi. Z doświadczenia widzę, że lepsza jest osoba pewna siebie podejmująca czasem złe decyzje, niż taka ciągle się wahająca, albo zostawiająca podwładnym zbyt dużo wolności wyboru

A coś o braku owocowych czwartków tez pisał?

Komentarz: Procne
2022-03-09
13:49

radas_b Senator

I na to wszystko idzie 500 milionów dolarów rocznie...

Komentarz: radas_b

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl