Zapewnić dobre zakończenie dla Karlach nie jest łatwo. Co więcej, jeden z potencjalnych „happy endów” okazuje się nie być tak szczęśliwy, jak myślą fani.
UWAGA: TEKST ZAWIERA SPOILERY DO GRY BALDUR’S GATE 3
Biorąc pod uwagę szeroki wachlarz wyborów w Baldur’s Gate 3, potencjalne konsekwencje dotkną nie tylko głównego bohatera, ale także zebranych po drodze towarzyszy. Każda ważniejsza postać w naszym obozie posiada kilka możliwych zakończeń, z mniejszymi lub większymi korzyściami dla życia po uratowaniu świata.
Jedynym wyjątkiem wydaje się być tutaj Karlach – pomimo uroczego charakteru, ulubienicy graczy (za paroma specyficznymi wyjątkami) nie czeka szczęśliwe zakończenie. Sytuacja jest przykra do tego stopnia, że nawet jeden z potencjalnych „happy endów” nie maluje się w jasnych barwach.
Podczas wywiadu dla platformy PC Gamer, Samantha Beart – aktorka użyczająca głosu Karlach – wypowiedziała się na temat epilogu, w którym diabelska wojowniczka decyduje się dokończyć proces ceremorfozy i zostać Łupieżcą Umysłu. Dzieje się tak, kiedy uwalniamy Orfeusza z jego okowów i stajemy przed koniecznością zastąpienia Cesarza.
W tej sytuacji Karlach (jeśli jest obecna w drużynie) zgłasza się na ochotniczkę, biorąc pod uwagę wybór między śmiercią na powierzchni a powrotem do znienawidzonego Avernusu. Niektóre kręgi graczy uważają ten wariant zakończenia za najlepszy, jak jednak ujawniła Beart, tak wcale nie jest – argumentem są dyskusje z reżyserem ruchu na planie.
Jeżeli chodzi o przemianę Karlach w Łupieżcę Umysłu, dużo rozmawialiśmy na temat tego, jak wiele Karlach pozostało. [Odpowiedź brzmi] niezbyt wiele. Ta postać to naśladowca udający Karlach.
- Samantha Beart
Kwestia zachowania tożsamości po udanej ceremorfozie przez długi czas była obiektem dyskusji tych fanów, którzy wierzyli w utrzymanie przy życiu prawdziwej Karlach. Niestety dla nich, zgodnie z lore Dungeons and Dragons Łupieżcy Umysłu nie posiadają umysłu czy duszy gospodarza i posługują się wyłącznie zakodowanymi wspomnieniami – innymi słowy, w tej sytuacji Karlach przestaje istnieć.
Beart przyznała w tym samym wywiadzie, że spora część ikonicznych kwestii Karlach to efekt improwizacji. Przykładem jest chociażby sławetne wyznanie miłości – zgadza się, słodka reakcja diablicy na nasze słowa nie znajdowała się w scenariuszu. Oprócz tego pamiętajcie, że aktorzy widzą w sieci wszystko… łącznie z fanficami.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.