Szef Hasbro uwielbia nowe technologie. W rozwoju sztucznej inteligencji upatruje szansę na rozwój Dungeons and Dragons.
W zeszłym roku świętowaliśmy 50. rocznicę pierwszego wydania Dungeons and Dragons. Z tej okazji Wizards of the Coast przygotowało nowy podręcznik gracza, który rozbudował i udoskonalił zasady 5. edycji gry. W 2023 roku twórcy RPG-a zarzekli się, że w procesie tworzenia Lochów i smoków nie jest i nie będzie wykorzystywana sztuczna inteligencja. Zgoła inne plany ma szef Hasbro, Chris Cocks, który w SI upatruje szansę na rozwój marki.
Chris Cocks, znany jako zagorzały entuzjasta nowych technologii, dąży do zapoczątkowania rewolucji w rozwoju Dungeons and Dragons. W wywiadzie dla portalu Semafor podkreślił, że sztuczna inteligencja ma „superdoładować fandom”, otwierając nowe możliwości zarówno przed twórcami, jak i graczami. Szef Hasbro używa generatywnej SI do własnych kampanii – za jej pomocą projektuje fabuły, a także tworzy ilustracje i efekty dźwiękowe. Jego zdaniem AI jest świetnym narzędziem dla treści tworzonych przez graczy.
Według Cocksa integracja SI wzbogaci produkty Hasbro. Jednym z jego pomysłów jest usługa subskrypcyjna, która umożliwiłaby mistrzom gry personalizowanie kampanii. Jako przykład podaje rodziców, którzy mogliby używać systemu Dungeons and Dragons do gry postaciami ze Świnki Peppy.
Na zeszłorocznej konferencji Goldman Sachs Cocks powiedział wprost, że Wizards of the Coast musi otworzyć się na sztuczną inteligencję.
Ekscytują mnie rozrywkowe możliwości SI. […] Regularnie gram z trzydziestoma czy też czterdziestoma ludźmi. Nie ma wśród nich osoby, która nie używałaby SI do rozwoju kampanii, postaci czy pomysłów na opowieści. To jasny sygnał, że musimy otworzyć się na sztuczną inteligencję.
Wspomniane na wstępie oficjalne stanowisko Wizards of the Coast pozostaje jednak niezmienne. Twórcy Dungeons and Dragons nie zamierzają wykorzystywać sztucznej inteligencji do tworzenia swoich produktów.
Fundament naszej polityki jest następujący: Magic i D&D powstały dzięki innowacjom, pomysłom i ciężkiej pracy utalentowanych ludzi, którzy stworzyli te piękne i kreatywne gry. Dlatego wymagamy od artystów, pisarzy oraz twórców współtworzących Magic TCG i D&D TTRPG, aby powstrzymali się przed używaniem generatywnej SI.
Szef Hasbro z pewnością będzie naciskał na Wizards of the Coast. Czy magii uda się wygrać z technologią?
0