Hasbro chce używać AI w rozwoju DnD, bo „nie ma osoby, która nie używałaby AI w swoich kampaniach”

Grę stworzoną „przez ludzi dla ludzi” czekają duże zmiany w najbliższej przyszłości. Chris Cocks podzielił się kontrowersyjną opinią na temat wykorzystania sztucznej inteligencji w procesach twórczych.

cooldown.pl

Aleksandra Sokół

Hasbro chce używać AI w rozwoju DnD, bo „nie ma osoby, która nie używałaby AI w swoich kampaniach”, źródło grafiki: Wizards of the Coast.
Hasbro chce używać AI w rozwoju DnD, bo „nie ma osoby, która nie używałaby AI w swoich kampaniach” Źródło: Wizards of the Coast.

Ostatnimi czasy obecność AI w codziennym życiu daje o sobie znać bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, zwłaszcza w sektorze kreatywnym. Coraz częściej zdarza się, że wykonane przez program teksty i obrazki czekają na nas za rogiem, służąc za tani sposób na reklamę – przy czym „kryzys” nie omija branży gier.

Coraz więcej studiów sięga po sztuczną inteligencję dla przyspieszenia prac, co niekoniecznie spotyka się z pozytywnym odbiorem fanów. Tym razem na celowniku znalazło się Hasbro.

AI jako wsparcie dla tworzenia postaci w DnD

Chris Cocks, CEO Hasbro, uczestniczył niedawno w konferencji organizowanej przez bank Goldman Sachs. Zapytany podczas niej o potencjał sztucznej inteligencji w kontekście „zaginania krzywej kosztów”, przedsiębiorca pozytywnie wypowiedział się na temat przyszłości AI w produktach spod szyldu Dungeons and Dragons.

Jak zaznaczył w swojej odpowiedzi, Hasbro już od jakiegoś czasu wykorzystuje do pracy narzędzia stosujące uczenie maszynowe. Do dalszego wdrożenia AI ma motywować rzekoma popularność wśród graczy DnD.

Źródło: Wizards of the Coast - CEO Hasbro chce używać AI w rozwoju DnD, bo „nie ma osoby, która nie używałaby AI w swoich kampaniach” - wiadomość - 2024-09-12
Źródło: Wizards of the Coast

Bardziej ekscytują mnie rozrywkowe możliwości AI. Jeśli spojrzycie na typowego gracza DnD… Regularnie gram z trzydziestoma, czterdziestoma ludźmi. Nie ma osoby, która nie używałaby AI w swoich kampaniach, postaciach czy pomysłach na opowieści. To jasny sygnał, że musimy przyjąć sztuczną inteligencję.

- Chris Cocks

Zdaniem Cocksa, AI może usprawnić wprowadzenie nowych graczy do świata DnD, a także pozwolić na większą kreatywność przy budowaniu historii.

„Duża zła firma dalej jest dużą złą firmą”

Słowa CEO Hasbro nie spotkały się z ciepłym przyjęciem fanów, otwarcie zarzucających mu chciwość oraz kłamstwo – zwłaszcza w kontekście rzekomego wykorzystania AI przez „wszystkich graczy”. Wątpliwości budzi nawet podana przez Cocksa liczba graczy.

Nie wierzę, że typowy gracz DnD gra regularnie z 30-40 osobami? Mają osiem różnych drużyn? Jedną na każdy dzień tygodnia i dwie na niedzielę? Ten typ jest definicją korporacyjnego gofra, którego nie obchodzą ani DnD, ani gracze.

- gunther_higher

Hasbro i Wizards of the Coast naprawdę nie mogą przeżyć dwóch tygodni bez powiedzenia czegoś, co wkurzy ludzi.

- andellredwinters

Warto napomnieć, że nie wszystkie firmy traktują AI jako uproszczenie procesów twórczych. Dla przykładu, Swen Vincke z Larian Studios uważa sztuczną inteligencję za narzędzie przyspieszające i wspomagające produkcję, które jednocześnie nie może zastąpić prawdziwych artystów. Absolutnie wyklucza przy tym chociażby tworzenie przez maszynę grafik.

Podobało się?

0

Aleksandra Sokół

Autor: Aleksandra Sokół

Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.

W tej cenie mógłbym kupić je żonie, dziecku, sąsiadom, a nawet teściowej. Bezprzewodowe słuchawki Panasonic wytrzymują nawet 72 godziny na jednym ładowaniu

Następny
W tej cenie mógłbym kupić je żonie, dziecku, sąsiadom, a nawet teściowej. Bezprzewodowe słuchawki Panasonic wytrzymują nawet 72 godziny na jednym ładowaniu

Z danych Sony wynika, że na PS5 nawet 75 procent graczy wybierało tryb wydajności

Poprzedni
Z danych Sony wynika, że na PS5 nawet 75 procent graczy wybierało tryb wydajności

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl