AC: Mirage wraca do starego systemu walki, choć ze zmianami

Wygląda na to, że Assassin's Creed: Mirage rzeczywiście wraca do korzeni serii. Walka przypomina to, co znamy z pierwszych części cyklu, choć są też pewne usprawnienia.

Jakub Błażewicz

AC: Mirage wraca do starego systemu walki, choć ze zmianami, źródło grafiki: Ubisoft..
AC: Mirage wraca do starego systemu walki, choć ze zmianami Źródło: Ubisoft..

Najbliższy Assassin’s Creed jest promowany jako tytuł wracający do korzeni skrytobójczej serii, która od wielu lat niewiele miała wspólnego ze skradankami. Oczywiście gracze nie do końca wierzyli w zapewnienia twórców, ale wygląda na to, że AC: Mirage naprawdę będzie bliższy pierwszym „Asasynom” pod względem systemu walki.

Jak zauważyli internauci z podforum serii w serwisie Reddit, najnowszy numer magazynu Game Informer (na razie dostępny tylko w wersji cyfrowej) zawiera obszerny artykuł poświęcony Assassin’s Creed: Mirage. Fragment udostępniony przez użytkownika potato_control (u/potato_control) dotyczy właśnie starć z wrogami.

  1. Jak czytamy, w AC: Mirage wrócimy do stricte skrytobójczego uzbrojenia. Łuki, topory i włócznie znane z ostatnich „starożytnych” odsłon serii poszły w odstawkę – przez całą grę operujemy niemalże wyłącznie sztyletem oraz krótkim mieczem.
  2. Ta zmiana przełożyła się na spowolnienie walki. Zwykłe ataki bronią Basima nie są zbyt skuteczne, ale odpowiednio użyte mogą natychmiast wyeliminować przeciwnika. Do łask wróciło więc odbijanie ciosów wrogów w celu wyprowadzenia zabójczej kontry oraz – rzecz jasna – skradanie i ciche zabójstwa.

Jednakże nie wszystko jest takie same jak w starych „Asasynach”: Starcia w AC: Mirage będą bardziej wymagające niż w pierwszych odsłonach serii. Wrogowie nie będą już grzecznie ustawiać się czekać, aż sparujesz i zabijesz ich sojusznika. Do tego ich ciosy z łatwością uśmiercą Basima.

Jak stwierdzono w artykule, Assassins’ Creed: Mirage zdaje się łączyć usprawnione AI z ostatnich części cyklu ze skrytobójczym, wolniejszym systemem walki rodem z pierwszych AC. Brzmi to jak idealny kompromis, ale jak faktycznie wypadnie w praktyce? Przekonamy się za ponad miesiąc.

Assassin’s Creed: Mirage zadebiutuje 5 października. Gra zmierza na pecety oraz konsole Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series X/S i PlayStation 5.

Assassin's Creed: Mirage

Assassin's Creed: Mirage

PC PlayStation Xbox Mobile
po premierze

Data wydania: 5 października 2023

Informacje o Grze
6.4

GRYOnline

5.9

Gracze

7.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

23

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Zobacz finałowy zwiastun Five Nights At Freddy's. Witajcie w przerażającym świecie animatroników

Następny
Zobacz finałowy zwiastun Five Nights At Freddy's. Witajcie w przerażającym świecie animatroników

Terminator mógłby być jeszcze lepszy z tą kluczową usuniętą sceną. Wycięto ją z kuriozalnego powodu

Poprzedni
Terminator mógłby być jeszcze lepszy z tą kluczową usuniętą sceną. Wycięto ją z kuriozalnego powodu

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl