Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 maja 2025, 11:12

autor: Michał Harat

9 gier Assassin’s Creed w sześć lat. Tak ma wyglądać przyszłość serii Ubisoftu, w której jest miejsce na 3 duże RPG-i

Tom Henderson ujawnił prawdopodobne plany Ubisoftu na najbliższe lata. Firma przygotowuje ponoć łącznie aż 9 gier z uniwersum Assassin’s Creed. Niektóre z nich to wprawdzie remaki lub pomniejsze tytuły, ale ma nie zabraknąć też dużych produkcji.

Źródło fot. Ubisoft
i

Tom Henderson postanowił podzielić się całą swoją wiedzą na temat przyszłości marki Assassin’s Creed. Na łamach serwisu Insider Gaming opisał prawdopodobną sześcioletnią strategię Ubisoftu, która zakłada wydanie aż dziewięciu tytułów sygnowanych, w ten czy inny sposób, logo „Asasyna”.

Zdaniem Hendersona francuski wydawca planuje maksymalnie wykorzystać rozpoznawalność marki, stawiając nie tylko na duże RPG-i, ale także na skromniejsze produkcje – remaki i gry multiplayerowe. Główna oś planu zakłada ponoć premierę pełnoprawnej odsłony co 2–3 lata, a pomiędzy nimi mają się pojawiać inne, pomniejsze projekty.

9 tytułów spod znaku Assassin’s Creed

Według dziennikarza, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, do 2031 roku doczekamy się:

  1. 2 gier RPG;
  2. 3 remake’ów;
  3. 1 „mniejszej” gry;
  4. 2 produkcji multiplayer;
  5. 1 gry mobilnej.

Tak wygląda z kolei domniemana „mapa drogowa” marki Assassin’s Creed sporządzona przez Henderson’a (kolejność według planowanej premiery).

  1. Assassin's Creed: Jademobilna produkcja z otwartym światem osadzona w starożytnych Chinach. To właśnie Jade ma być pierwszą w kolejności grą z serii, która trafi na rynek.
  2. Assassin’s Creed: Invictusgra multiplayer inspirowana... Fall Guys. Gracze będą w niej rywalizować w 16-osobowych meczach. Jeśli tytuł ten spełni wewnętrzne oczekiwania Ubisoftu, planowane jest jego wsparcie przez co najmniej 5 lat.
  3. ObsidianRemake Black Flaga, jednej z najcieplej wspominanych odsłon serii. Gra powstaje ponoć na silniku Anvil i – według źródeł Insider Gaming – ma zadebiutować mniej więcej w tym samym okresie, co Invictus.
  4. Assassin’s Creed: Hexekolejna główna odsłona serii, którą przygotowuje zespół Ubisoft Montreal (twórcy AC: Origins i Valhalli). Akcja tytułu ma rozgrywać się w XVI-wiecznych Niemczech i skupiać się na tematyce czarownic. Główną bohaterką będzie kobieta o imieniu Elsa, dysponująca nadprzyrodzonymi mocami. Gra ma pojawić się po zakończeniu wsparcia Assassin’s Creed Shadows. Hexe otrzyma także wsparcie w postaci dodatków.
  5. Scarlet – duże RPG, które ma ukazać się po zakończeniu wsparcia dla Hexe (czyli mniej więcej po roku od premiery). Henderson spekuluje, że Scarlet to tak naprawdę projekt Nebula – tytuł mający zabrać graczy do aż trzech oddzielnych „obszarów”: Indii, rejonu Morza Śródziemnego oraz na tereny zajmowane przez Azteków.
  6. Stardust – drugi z planowanych remake’ów. Produkcja ma wejść w fazę produkcyjną po premierze nowej wersji Black Flaga. Na razie nie wiadomo, jaka gra zostanie odświeżona w ramach tego projektu.
  7. Emerald – multiplayerowy tytuł, mający ponoć ukazać się niedługo po premierze Stardust. Również przewidziano dla niego co najmniej pięcioletnie wsparcie. Może być to projekt Raid (PvE) lub Echoes – jeden z nich zdaniem Hendersona prawdopodobnie został anulowany, ale nie wiadomo który.
  8. RPG 3 – trzecie RPG w planie wydawniczym. Obecnie nie posiada nazwy kodowej ani przypisanego studia, ale według Hendersona gra ma się pojawić po zakończeniu dwuletniego wsparcia dla Scarlet.
  9. Remake 3 – ostatnia z gier obecnych na „mapie drogowej” przybliżonej przez Hendersona. Również nic nie wiadomo jeszcze o szczegółach dotyczących tematyki czy studiu odpowiedzialnym za ten remake, ale zaplanowano go na około rok po premierze „RPG 3”.

Zdaniem Hendersona, jeśli premiery remake’ów i gier multiplayer sprawdzą się na rynku, Ubisoft może rozważyć uwzględnienie w swoich planach jeszcze jednego tytułu sieciowego. Należy się też spodziewać, że w związku z aktualną sytuacją firmy, powyższa „roadmapa” będzie w przyszłości jeszcze się przekształcać.

Gościnny występ Ezio

Serwis Insider Gaming informuje także, że w sierpniu 2025 roku Ezio Auditore, ikoniczna postać z Assassin’s Creed II, Brotherhood i Revelations, oraz Kassandra i Alexios z AC: Odyssey pojawią się w grze Reverse: 1999 (taktycznym, turowym RPG) w ramach pierwszej globalnej współpracy Bluepoch Games z Ubisoftem. Wydarzenie zostanie podzielone na dwie fazy, najpierw przeniesie graczy do renesansowej Florencji, a następnie starożytnej Grecji.

Michał Harat

Michał Harat

Ukończył filologię polską ze specjalnością dziennikarską na UG. W grach zakochał się w wieku 4 lat, kiedy starszy kuzyn włączył mu zakurzonego Pegasusa. Pierwszy tytuł – Wolfensteina 3D – przeszedł w piwnicy swojego kumpla z zerówki (jego ojciec trzymał tam przestarzałego peceta). Dziś gra już niemal wyłącznie na konsolach, głównie na Switchu i PlayStation, ale ma też sporo retrosprzętu, na którym nadrabia to, co go ominęło za dzieciaka. O każdej produkcji soulsborne mówi, że „to dobra gra, być może najlepsza”. W wolnym czasie czyta książki, które nikogo nie interesują i chodzi na siłownię. Jest fanem mangi Berserk i filmów od wytwórni A24.

więcej