Powrót „wielkiej nadziei RPG” nie spełnił oczekiwań. Gracze rzucili się na No Rest for the Wicked, ale nowa aktualizacja ich rozsierdziła

Duża aktualizacja do No Rest for The Wicked mocno nie spodobała się graczom. Twórcy pracują już nad zmianami, a część z nich została ujawniona.

Marcin Bukowski

Powrót „wielkiej nadziei RPG” nie spełnił oczekiwań. Gracze rzucili się na No Rest for the Wicked, ale nowa aktualizacja ich rozsierdziła, źródło grafiki: Moon Studios.
Powrót „wielkiej nadziei RPG” nie spełnił oczekiwań. Gracze rzucili się na No Rest for the Wicked, ale nowa aktualizacja ich rozsierdziła Źródło: Moon Studios.

Aktualizacja #2 (4 maja, godz. 10:41)

Moon Studios wypuściło drugi hotfix to aktualizacji The Breach. Jednocześnie Thomas Mahler przyznał, że ostatnie recenzje No Rest for The Wicked na Steam „trochę wymknęły się spod kontroli” – przez moment były bowiem „w większości negatywne”. Sytuacja powoli wraca do normy, gdyż już są „mieszane”. Mahler zdążył także przeprosić społeczność za kiepski start patcha, stwierdzając, iż dzień tuż po jego premierze „był jednym z najgorszych w jego życiu”. Warto dodać, że wczoraj w najlepszym momencie w grze przebywało 14 399 osób równocześnie.

Aktualizacja #1 (2 maja, godz. 20:50)

Zapowiadany hotfix do patcha The Breach został udostępniony. Pełną listę zmian znajdziecie w komunikacie na Steamie.

Oryginalna wiadomość (2 maja, godz. 11:40)

W środę No Rest for The Wicked otrzymało dużą aktualizację zatytułowaną The Breach. Gracze czekali na nią bardzo długo, jednak gdy wreszcie się pojawiła, nie spełniła oczekiwań dużej części społeczności.

„W większości negatywny” odbiór

Trzeba jednak przyznać, że fani ochoczo rzucili się do sprawdzenia nowej zawartości. W szczytowym momencie od wydania łatki, w No Rest for The Wicked jednocześnie bawiło się ponad 12 tysięcy osób, co jest najlepszym wynikiem od maja 2024 roku.

Źródło: SteamDB - Powrót „wielkiej nadziei RPG” nie spełnił oczekiwań. Gracze rzucili się na No Rest for the Wicked, ale nowa aktualizacja ich rozsierdziła - wiadomość - 2025-05-04
Źródło: SteamDB

Niestety, zmiany wprowadzone przez Moon Studios nie przypadły graczom do gustu, przez co na Steamie przy ostatnich recenzjach mocno rzuca się w oczy napis „w większości negatywne”. Jedynie 36% z wystawionych ocen jest pozytywne.

Gracze narzekają na różne elementy, ale większość z nich sprowadza się do faktu, że gra stała się do przesady trudna i niewybaczająca. Krytykowany jest m.in. nowy system jedzenia, liczba obrażeń od upadku czy ograniczona teleportacja. Do tego wielu przeciwników jest zbyt silnych, przez co walka z nimi raczej częściej frustruje niż sprawia przyjemność.

Zapowiedź zmian

Na szczęście na reakcję w tej sprawie nie trzeba było długo czekać. Thomas Mahler, prezes Moon Studios, opublikował w serwisie X post, w którym rozpisał zmiany zaplanowane na następną aktualizację. Zadebiutować ma ona jutro około godziny 17:00 czasu polskiego.

Celem nie jest upraszczanie Wicked ani dostosowywanie się do jednej konkretnej grupy graczy. Zamiast tego robimy to, do czego służy wczesny dostęp – dokładnie analizujemy dane i wprowadzamy zmiany na podstawie rzeczywistej telemetrii, aby zapewnić zamierzone przez nas doświadczenia!

Wśród najważniejszych zmian znajdziemy:

  1. tymczasowe usunięcie przedziałów statystyk dla broni i zbroi;
  2. zwiększoną szansę na wypadnięcie dobrych przedmiotów;
  3. zmniejszony koszt wytrzymałości dla umiejętności łuczników – przy okazji podkreślono, że następna łatka mocno skupi się na tej klasie;
  4. naprawienie problemu z afiksami obrażeń żywiołowych u wrogów;
  5. zmienione okno parowania;
  6. usunięty limit doświadczenia za pokonanie wrogów z wyższymi poziomami;
  7. zwiększenie liczby klatek nieśmiertelności w przypadku średniego przewrotu;
  8. usunięcie błędu, przez który przeciwnicy w prologu byli zbyt silni.

Lista udostępniona przez Mahlera nie obejmuje jednak wszystkich planowanych zmian, a pozostałe poznamy wraz z udostępnieniem łatki. Na koniec twórca przeprosił graczy za niedociągnięcia, przyznając, że zabrakło im czasu na ostatnie testy. Podkreślił jednak, że zespół aktywnie słucha opinii graczy i na ich podstawie „postara się stworzyć idealne doświadczenie ARPG dla wszystkich”.

Warto wspomnieć, że z okazji wydania aktualizacji No Rest for The Wicked znajduje się obecnie na promocji. Do 14 maja grę na Steamie możecie nabyć za 113,30 zł.

No Rest for the Wicked

No Rest for the Wicked

PC PlayStation Xbox
wczesny dostęp

Data wydania: 18 kwietnia 2024 Wczesny dostęp

Informacje o Grze
7.5

GRYOnline

5.7

Gracze

7.9

Steam

7.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-05-04
14:56

Link Senator

Link

Limit 5 leki na 1 walka? Przecież to samo było w Dark Souls 1 i wielu soulslike. Tutaj ma przewagi, że limit może zostać odnowiony po zakończeniu każdej walki, a nie na ognisko w przypadku Dark Souls.

Można zwiększyć limit na jedzenie do 10 na 1 walka. Wystarczy zrezygnować z zwiększeniu limit plecaku (kiedyś to był priorytet), bo system szybkiej podróży został już ulepszony. Teraz masz bilet na obie strony, a nie "bilet bez powrotu". Łatwiej jest wrócić do miasta i tam zostawić nadmiaru "skarbów" w skrzynce w wieży obserwatora (skrót jest łatwy do naprawianie), a potem wrócisz tam, gdzie ostatnio dotykałeś "szepty". To sprawi, że zwiększenie limit plecaku staje się mniej ważny.

Co prawda, jest to trudniejsza gra z tego powodu. Miałem więcej kłopotów z pokonanie pierwszego bossa, bo leki szybko mi się skończyły. Ale jakoś udało mi się.

Już zauważyłem, że statystyki Siła, Zręczność, Wiara są teraz ważniejsze, bo dają większe premie do obrażenie od broni. Kosztem ulepszenie bronie w kuźni, oczywiście. Coś za coś.

Komentarz: Link
2025-05-02
22:33

MaXXii Generał

No i teraz kupisz wczesny dostęp taki prawdziwy nie to co nazywa plebs konsolowy że zagrasz 2-3 dni wcześniej. I tylko się wkurzasz, bo było dobrze, a po aktualizacji ci schszanią grę. Ciekawe czy naprawią i będzie ok, dodam że takiego GRIM DOWN po dziś dzień nie naprawili systemu skalowania.

Komentarz: MaXXii
2025-05-02
18:07

Sir klesk Legend

Sir klesk

A tak z ciekawosci - co sie Twoim zdaniem zmienilo od startu early access? Co w tej chwili czyni gre trudniejsza?

Przeciwnicy bija mocno ale czy mocniej niz kiedys? Moim zdaniem nie, a do tego chyba zmniejszono efekt wytracania z rownowagi i przerywania graczowi ciosow. Duuuzo latwiej i czesciej udaje mi sie teraz tradeowac ciosami, gdzie rok temu po jednym uderzeniu wroga dostalbym cancel animacji ataku i cale combo na twarz.

Witalnosc, Udzwig i Kondycje mam wylevelowane kolejno do 15, 14 i 16. Czyli raczej nisko. Wszystkie inne pkt laduje w zrecznosc i koncentracje bo uznalem ze ani nie potrzebuje narazie wiecej HP, ani mocniejszego pancerza a i staminy starcza mi na 4 ataki i jeden roll… hm. Staram sie zrozumiec. :P

Serio gdyby nie newsy to pewnie przelecialbym przez ta wersje gry nie zauwazajac, ze cos sie zmienilo.

Co do broni to tutaj sie zgodze. Ze dwa razy zabilem wszystko co sie rusza zanim poszedlem na pierwszego bossa gdyz… no kurcze chcialem zdobyc JAKAKOLWIEK bron pod Zrecznosc. Ostatecznie doznalem olsnienia i poszedlem kupic ja u kowala. :P Elementow opancerzenia od poczatku lecialo mi w miare sporo. Zdobywanie narzedzi jest chyba losowe. W innym temacie Ty albo ktos inny wspomnial, ze dlugo nie mogl zdobyc siekiery. :) Ja tak mialem z lopata. W sumie to nigdy jej nie znalazlem tylko kupilem po wejsciu do miasta.

[edit]
Ah zapomnialem o parowaniu. Sporo czasu spedzilem w tutorialu gdy gra probowala nas nauczyc tej mechaniki i tutaj przyznam, ze tez od poczatku mi cos smierdzialo. Kiedys latwiej bylo zmiescic sie w okienku odbicia.

Komentarz: Sir klesk
2025-05-02
14:43

TraxPL Konsul

Dla mnie w takich grach słuchanie feedbacku graczy szczególnie w sprawie poziomu trudności często ma zły wpływ na gry dobry przykładem jest nowy chwalony sezon last epocha który błyskawicznie stracił graczy gdy znienawidzony patch do poe2 trzyma ich dużo dłużej. Jedna okazuje się że negatywna reakcja w żaden sposób nie przełożyło się na realny playerbase. A płaczki w tym streamerzy są mniejszością która nie ma pojęcia czego chce. Innym przykładem jest diablo 3 gdzie itemizacje łatano zwiększając drop rate dobry przedmiotów w żaden sposób nie naprawiło to beznadziejnej itemizacji tej gry ale twórcy dostawali cały czas pozytywny feedback i brnęli w to dalej przez co nawet nie zastanowili się nad sednem problemu.

Komentarz: TraxPL
2025-05-02
14:24

xan11pl Generał

Dobrze że tego nie kupiłem na premierę. Niech to załatają, i za 3 lata jak już będzie premiera wersji definitywnej to może się skuszę.

Komentarz: xan11pl

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl