4-dniowy tydzień pracy bez obniżenia pensji - tak będzie pracował teraz Eidos Montreal

Studia Eidos Montreal i Eidos-Sherbrooke zmieniają model pracy. Od teraz deweloperzy będą pracowali tylko cztery dni w tygodniu.

Adrian Werner

Komentarze

4-dniowy tydzień pracy bez obniżenia pensji - tak będzie pracował teraz Eidos Montreal.
4-dniowy tydzień pracy bez obniżenia pensji - tak będzie pracował teraz Eidos Montreal.
W SKRÓCIE:
  1. studia Eidos Montreal i Eidos-Sherbrooke przestawiają się na 4-dniowy tydzień pracy bez zmian w pensjach,
  2. zachowane zostaną 8-godzinne zmiany, więc deweloperzy będą pracowali 32 godziny w tygodniu,
  3. zmiana ta ma zwiększyć kreatywność i produktywność zespołów oraz zatrzymać odpływ talentów,
  4. najpewniej mocno pomoże to także studiom w rywalizacji o najlepszych pracowników.

Studio Eidos Montreal poinformowało, że przestawia się na czterodniowy tydzień pracy bez obniżenia pensji. Zespół ma na koncie m.in. Deus Ex: Human Revolution, Deus Ex: Mankind Divided oraz Shadow of the Tomb Raider, a obecnie zajmuje się projektem Marvel's Guardians of the Galaxy. Takie same zmiany wprowadzone zostaną w oddziale Eidos-Sherbrooke, które wspiera deweloperów Square Enix w kwestiach technologicznych.

Co ważne, zachowany zostanie ośmiogodzinny czas pracy. Tym samym ludzie z Eidos Montreal i Eidos-Sherbrooke będą pracowali 32 godziny w tygodniu, a nie 40 jak do tej pory. To istotne, gdyż przejście na tryb czterodniowy można było zrealizować, wymagając od deweloperów czterech 10-godzinnych zmian w tygodniu.

Szefostwo studiów zmianę tłumaczy nie tylko dbałością o zdrowie pracowników i chęcią zapewnienia im lepszej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Ma mieć to również wpływ na jakość wykonywanej pracy, dzięki zwiększeniu kreatywności i produktywności zespołów, oraz ograniczenie utraty doświadczonych deweloperów z powodu wypalenia, co w tej branży jest ogromnym problemem.

Według Jasona Schreiera Eidos Montreal to pierwszy zespół specjalizujący się w grach AAA, który zdecydował się na taki krok. Dziennikarz tłumaczy, że ruch ten ma sens także z powodu lokalnej sytuacji tego dewelopera. W Montrealu działa masa dużych studiów i rywalizacja o najlepszych pracowników jest bardzo ostra. 32-godzinne tygodnie pracy powinny okazać się sporą zachętą dla wielu z nich.

4-dniowy tydzień pracy bez obniżenia pensji - tak będzie pracował teraz Eidos Montreal - ilustracja #1

Przypomnijmy, że Guardians of The Galaxy ukaże się 26 października na PC i konsolach PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S.

  1. Marvel's Guardians of the Galaxy – strona oficjalna
  2. Guardians of the Galaxy to interesujące action-RPG dla jednego gracza; premiera w tym roku
8.1

GRYOnline

8.0

Gracze

9.4

Steam

8.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

61

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Play at Home sukcesem dla Sony; gracze pobrali w sumie 60 milionów gier

Następny
Play at Home sukcesem dla Sony; gracze pobrali w sumie 60 milionów gier

Z Wiedźmina 3 do Valheim: Geralt, Ciri, Triss i Yennefer grywalnymi postaciami dzięki modowi

Poprzedni
Z Wiedźmina 3 do Valheim: Geralt, Ciri, Triss i Yennefer grywalnymi postaciami dzięki modowi

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl