4-dniowy tydzień pracy bez obniżenia pensji - tak będzie pracował teraz Eidos Montreal

Studia Eidos Montreal i Eidos-Sherbrooke zmieniają model pracy. Od teraz deweloperzy będą pracowali tylko cztery dni w tygodniu.

Adrian Werner

4-dniowy tydzień pracy bez obniżenia pensji - tak będzie pracował teraz Eidos Montreal.
4-dniowy tydzień pracy bez obniżenia pensji - tak będzie pracował teraz Eidos Montreal.
W SKRÓCIE:
  1. studia Eidos Montreal i Eidos-Sherbrooke przestawiają się na 4-dniowy tydzień pracy bez zmian w pensjach,
  2. zachowane zostaną 8-godzinne zmiany, więc deweloperzy będą pracowali 32 godziny w tygodniu,
  3. zmiana ta ma zwiększyć kreatywność i produktywność zespołów oraz zatrzymać odpływ talentów,
  4. najpewniej mocno pomoże to także studiom w rywalizacji o najlepszych pracowników.

Studio Eidos Montreal poinformowało, że przestawia się na czterodniowy tydzień pracy bez obniżenia pensji. Zespół ma na koncie m.in. Deus Ex: Human Revolution, Deus Ex: Mankind Divided oraz Shadow of the Tomb Raider, a obecnie zajmuje się projektem Marvel's Guardians of the Galaxy. Takie same zmiany wprowadzone zostaną w oddziale Eidos-Sherbrooke, które wspiera deweloperów Square Enix w kwestiach technologicznych.

Co ważne, zachowany zostanie ośmiogodzinny czas pracy. Tym samym ludzie z Eidos Montreal i Eidos-Sherbrooke będą pracowali 32 godziny w tygodniu, a nie 40 jak do tej pory. To istotne, gdyż przejście na tryb czterodniowy można było zrealizować, wymagając od deweloperów czterech 10-godzinnych zmian w tygodniu.

Szefostwo studiów zmianę tłumaczy nie tylko dbałością o zdrowie pracowników i chęcią zapewnienia im lepszej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Ma mieć to również wpływ na jakość wykonywanej pracy, dzięki zwiększeniu kreatywności i produktywności zespołów, oraz ograniczenie utraty doświadczonych deweloperów z powodu wypalenia, co w tej branży jest ogromnym problemem.

Według Jasona Schreiera Eidos Montreal to pierwszy zespół specjalizujący się w grach AAA, który zdecydował się na taki krok. Dziennikarz tłumaczy, że ruch ten ma sens także z powodu lokalnej sytuacji tego dewelopera. W Montrealu działa masa dużych studiów i rywalizacja o najlepszych pracowników jest bardzo ostra. 32-godzinne tygodnie pracy powinny okazać się sporą zachętą dla wielu z nich.

4-dniowy tydzień pracy bez obniżenia pensji - tak będzie pracował teraz Eidos Montreal - ilustracja #1

Przypomnijmy, że Guardians of The Galaxy ukaże się 26 października na PC i konsolach PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S.

  1. Marvel's Guardians of the Galaxy – strona oficjalna
  2. Guardians of the Galaxy to interesujące action-RPG dla jednego gracza; premiera w tym roku
Marvel's Guardians of the Galaxy

Marvel's Guardians of the Galaxy

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 26 października 2021

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

7.4

Gracze

9.4

Steam

8.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

61

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2021-10-09
17:09

zanonimizowany449082 Generał

Dobra zmiana
Do czasu crunchu, gdzie będą popitalać po 16 godzin przez 7 dni...

Komentarz: zanonimizowany449082
2021-10-09
11:40

wooda Konsul

Wzrost efektywnosci pracownikow zanotowano przez pierwsze kilka, kilkanascie miesiecy, potem gdy pracownik przyzwyczail sie do nowego trybu pracy zauwazono w wiekszosci przypadkow regres efektywnosci pracy (4 dni robocze zamiast 5 w tygodniu).
Tak naprawde te trwale wzrosty efektywnosci zaobserwowano u osob, ktorych praca wymaga duzo kreatywnosci i tworczosci, ale u takich osob firmy juz czesto teraz stosuja nieregulowany czas pracy jak np. pisarze, muzycy itp.
Gdyby bylo tak jak mowisz to mielibysmy do czynienia z sytuacja gdzie obie strony odnosza korzysci skracajac czas pracy. Pracodawca bylby zadowolony, gdyz pracownik zyskalby na efektywnosci, a sam pracownik rowniez bylby zadowolony, gdyz mialby wiecej czasu dla siebie, ale niestety w wiekszosci przypadkow tak nie jest.
Dlatego nigdzie w Europie, Usa czy Kanadzie nie planuje sie wprowadzenia takiego systemu pracy.

Komentarz: wooda
2021-10-08
23:51

zanonimizowany1358724 Pretorianin

Super będzie dodatkowy dzień na nadgodziny.

Komentarz: zanonimizowany1358724
2021-10-08
21:55

Primer93 Chorąży

😂

A ja pracuję od 2 lat w systemie 3/1 (3 dni robocze po 12h, 1 dzień przerwy) i niezależnie od tego jaki to dzień wypada (uwielbiam prace w niedziele, zwłaszcza jak sklepy był pozamykane zanim porobili je rybnymi lub placówkami pocztowymi, gdyż nawet u mnie w mieście jest wtedy mały ruch uliczny, a ludzi jakoś nie widać - więcej ich było jak niedziele były handlowe, ale no cóż ... ) i ... jestem szczęśliwy. Dochodząc do pewnego wieku człowiek zamienia się w pracoholika i teraz, po tych 2 latach nie mam nawet ochoty już na dzień przerwy. Bo i co tu robić ? Pić i grać w Persone ?

Komentarz: Primer93
2021-10-08
16:03

siera97 Senator

Innowacyjności nie zmierzysz czasem. Wpadnięcie na pomysł trwa sekundy, jego rozbudowa to już różnie, ale zazwyczaj kilka godzin, tyle ze rozciągnięte na miesiące. Nie pomoże usilne "myślenie" przez 8 godzin pod rząd..

Komentarz: siera97

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl