4-dniowy tydzień pracy bez obniżenia pensji - tak będzie pracował teraz Eidos Montreal
Studia Eidos Montreal i Eidos-Sherbrooke zmieniają model pracy. Od teraz deweloperzy będą pracowali tylko cztery dni w tygodniu.

- studia Eidos Montreal i Eidos-Sherbrooke przestawiają się na 4-dniowy tydzień pracy bez zmian w pensjach,
- zachowane zostaną 8-godzinne zmiany, więc deweloperzy będą pracowali 32 godziny w tygodniu,
- zmiana ta ma zwiększyć kreatywność i produktywność zespołów oraz zatrzymać odpływ talentów,
- najpewniej mocno pomoże to także studiom w rywalizacji o najlepszych pracowników.
Studio Eidos Montreal poinformowało, że przestawia się na czterodniowy tydzień pracy bez obniżenia pensji. Zespół ma na koncie m.in. Deus Ex: Human Revolution, Deus Ex: Mankind Divided oraz Shadow of the Tomb Raider, a obecnie zajmuje się projektem Marvel's Guardians of the Galaxy. Takie same zmiany wprowadzone zostaną w oddziale Eidos-Sherbrooke, które wspiera deweloperów Square Enix w kwestiach technologicznych.
Co ważne, zachowany zostanie ośmiogodzinny czas pracy. Tym samym ludzie z Eidos Montreal i Eidos-Sherbrooke będą pracowali 32 godziny w tygodniu, a nie 40 jak do tej pory. To istotne, gdyż przejście na tryb czterodniowy można było zrealizować, wymagając od deweloperów czterech 10-godzinnych zmian w tygodniu.
Szefostwo studiów zmianę tłumaczy nie tylko dbałością o zdrowie pracowników i chęcią zapewnienia im lepszej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Ma mieć to również wpływ na jakość wykonywanej pracy, dzięki zwiększeniu kreatywności i produktywności zespołów, oraz ograniczenie utraty doświadczonych deweloperów z powodu wypalenia, co w tej branży jest ogromnym problemem.
Według Jasona Schreiera Eidos Montreal to pierwszy zespół specjalizujący się w grach AAA, który zdecydował się na taki krok. Dziennikarz tłumaczy, że ruch ten ma sens także z powodu lokalnej sytuacji tego dewelopera. W Montrealu działa masa dużych studiów i rywalizacja o najlepszych pracowników jest bardzo ostra. 32-godzinne tygodnie pracy powinny okazać się sporą zachętą dla wielu z nich.

Przypomnijmy, że Guardians of The Galaxy ukaże się 26 października na PC i konsolach PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S.
- Marvel's Guardians of the Galaxy – strona oficjalna
- Guardians of the Galaxy to interesujące action-RPG dla jednego gracza; premiera w tym roku

Marvel's Guardians of the Galaxy
Data wydania: 26 października 2021
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Eidos Montreal
- Square Enix
- kulisy produkcji (gry)
- restrukturyzacja
- PC
- PS4
- XONE
- Switch
- PS5
- XSX
Komentarze czytelników
zanonimizowany449082 Generał
Dobra zmiana
Do czasu crunchu, gdzie będą popitalać po 16 godzin przez 7 dni...
wooda Konsul
Wzrost efektywnosci pracownikow zanotowano przez pierwsze kilka, kilkanascie miesiecy, potem gdy pracownik przyzwyczail sie do nowego trybu pracy zauwazono w wiekszosci przypadkow regres efektywnosci pracy (4 dni robocze zamiast 5 w tygodniu).
Tak naprawde te trwale wzrosty efektywnosci zaobserwowano u osob, ktorych praca wymaga duzo kreatywnosci i tworczosci, ale u takich osob firmy juz czesto teraz stosuja nieregulowany czas pracy jak np. pisarze, muzycy itp.
Gdyby bylo tak jak mowisz to mielibysmy do czynienia z sytuacja gdzie obie strony odnosza korzysci skracajac czas pracy. Pracodawca bylby zadowolony, gdyz pracownik zyskalby na efektywnosci, a sam pracownik rowniez bylby zadowolony, gdyz mialby wiecej czasu dla siebie, ale niestety w wiekszosci przypadkow tak nie jest.
Dlatego nigdzie w Europie, Usa czy Kanadzie nie planuje sie wprowadzenia takiego systemu pracy.
zanonimizowany1358724 Pretorianin
Super będzie dodatkowy dzień na nadgodziny.
Primer93 Chorąży
A ja pracuję od 2 lat w systemie 3/1 (3 dni robocze po 12h, 1 dzień przerwy) i niezależnie od tego jaki to dzień wypada (uwielbiam prace w niedziele, zwłaszcza jak sklepy był pozamykane zanim porobili je rybnymi lub placówkami pocztowymi, gdyż nawet u mnie w mieście jest wtedy mały ruch uliczny, a ludzi jakoś nie widać - więcej ich było jak niedziele były handlowe, ale no cóż ... ) i ... jestem szczęśliwy. Dochodząc do pewnego wieku człowiek zamienia się w pracoholika i teraz, po tych 2 latach nie mam nawet ochoty już na dzień przerwy. Bo i co tu robić ? Pić i grać w Persone ?
siera97 Senator
Innowacyjności nie zmierzysz czasem. Wpadnięcie na pomysł trwa sekundy, jego rozbudowa to już różnie, ale zazwyczaj kilka godzin, tyle ze rozciągnięte na miesiące. Nie pomoże usilne "myślenie" przez 8 godzin pod rząd..