Kultowy Gothic obchodzi 24 urodziny, a Alkimia nie zapomina o tej ważnej rocznicy. Twórcy Gothic Remake podkreślają, że to dzięki fanom „historia trwa, a legenda nie przemija”. Wkrótce ma się też ukazać kolejny odcinek „Making of”.
15 marca 2001 roku premierę miał Gothic – gra RPG, o której można powiedzieć, że do dziś zdążyła doczekać się swego rodzaju kultu. W tym roku mija dokładnie 24 lata od tamtego wydarzenia, a deweloperzy ze studia Alkimia Interactive, odpowiedzialni za wyczekiwany przez fanów Gothic Remake, nie zapomnieli o tej szczególnej dacie. Z tej okazji podzielili się wzruszającym wpisem na Discordzie gry, przypominającym, jak ważny jest ten legendarny tytuł zarówno dla nich, jak i dla fanów. Nie zabrakło też wzmianki o rocznicy na profilu X deweloperów.
Twórcy Gothic Remake w oficjalnym oświadczeniu zaznaczyli, że to właśnie pasja i oddanie fanów pozwalają historii żyć dalej, a w nawiązaniu do przyszłości nadchodzącego rimejku podkreślili, że „Jedno jest pewne. Wszystko będzie w porządku."
Wy, fani serii, jesteście prawdziwą duszą Gothica. Wasza miłość, pasja i nieograniczona energia są dla nas nieskończoną motywacją i siłą napędową. To dzięki wam historia trwa, a legenda nie przemija. (…) Świętujmy ten wyjątkowy dla każdego fana Gothica dzień! Niech Innos ma nas w swojej opiece! Wszystkiego najlepszego Gothic! Jedno jest pewne. Wszystko będzie w porządku.
Deweloperzy podziękowali również za zaangażowanie po premierze dema Gothic Remake i cenny feedback, który obecnie analizują, aby dopracować grę. Warto przypomnieć, że demo będzie dostępne do 30 marca - więc kto jeszcze go nie sprawdził, ma na to jeszcze sporo czasu. Niektórzy gracze są zdania, że wszystko w nim „jest takie, jak pamiętają”.
Dla tych, którzy chcą zanurzyć się w historii serii mam jedną „polecajkę” – stronę gothic.archive.org, gdzie zgromadzono archiwalne materiały, grafiki koncepcyjne i wiele innych ciekawostek związanych z oryginalną grą.
Alkimia Interactive ogłosiło także, że już wkrótce pojawi się drugi odcinek serii "Making of" poświęconej procesowi tworzenia Gothic Remake. W pierwszym epizodzie mogliśmy m.in. usłyszeć wypowiedzi kluczowych twórców, w tym kompozytora Kaia Rosenkranza dotyczące „esencji” Gothica. Nowy odcinek materiałów zakulisowych zapewne przyniesie nam masę kolejnych rewelacji.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
4

Autor: Michał Harat
Ukończył filologię polską ze specjalnością dziennikarską na UG. W grach zakochał się w wieku 4 lat, kiedy starszy kuzyn włączył mu zakurzonego Pegasusa. Pierwszy tytuł – Wolfensteina 3D – przeszedł w piwnicy swojego kumpla z zerówki (jego ojciec trzymał tam przestarzałego peceta). Dziś gra już niemal wyłącznie na konsolach, głównie na Switchu i PlayStation, ale ma też sporo retrosprzętu, na którym nadrabia to, co go ominęło za dzieciaka. O każdej produkcji soulsborne mówi, że „to dobra gra, być może najlepsza”. W wolnym czasie czyta książki, które nikogo nie interesują i chodzi na siłownię. Jest fanem mangi Berserk i filmów od wytwórni A24.