Data wydania: 21 sierpnia 2002
Kontynuacja epickiej gry strategicznej studia Creative Assembly z 2000 roku. Medieval: Total War przenosi nas z terenów Dalekiego Wschodu w nieco bliższe nam realia średniowiecznej Europy, gdzie przychodzi nam stanąć na czele jednego z dwunastu najsilniejszych mocarstw tego okresu. Podobnie jak jej poprzedniczka, produkcja łączy elementy czysto militarne z handlem, dyplomacją i zarządzaniem surowcami.
GRYOnline
Gracze
Medieval: Total War to kontynuacja słynnej i wielokrotnie nagradzanej serii gier strategicznych, tworzonych przez zespół Creative Assembly. Po dalekowschodnich klimatach w Shogun: Total War przenosimy się w bardziej nam znane realia średniowiecznej Europy. Możemy kontrolować jedną z dwunastu najsilniejszych potęg militarnych istniejących w średniowiecznej europie. Gra łączy elementy militarne z handlem, dyplomacją oraz zarządzaniem surowcami. Przygotowano blisko sto różnych typów wojsk wyposażonych w autentyczną broń używaną w tamtych czasach (m.in. łuki, muszkiety, działa czy katapulty). Podobnie jak to miało miejsce w Shogun: Total War, tak i tu rozgrywka podzielona została na dwie części, tj. bitewną oraz tą, w której rządzimy całym swym królestwem. Bitwy rozgrywają w czasie rzeczywistym, w całkowicie trójwymiarowym otoczeniu (tereny pustynne, lasy, równiny, góry, itp.). Całość wykonana jest na ulepszonym engine z Shoguna, dzięki czemu mapy, na których toczą się starcia są nawet czterokrotnie większe niż to miało miejsce w Shogun: Total War, a na polu bitwy możemy zobaczyć nawet 10 tys. walczących jednostek. Część, w której rządzimy państwem rozgrywana jest w trybie turowym. Gracze mogą tu budować własne imperium, tworząc strategiczne alianse, ustalając trasy handlowe, odkrywając nowe wynalazki, budując zamki czy tworząc potęgę militarną zarówno lądową jak i morską.
Kampanie wzorowane są na historycznych wydarzeniach, takich jak ówczesne krucjaty do Ziemi Świętej, wojna z Mongołami czy też Wojna Stuletnia. Podzielono je na trzy części, są to odpowiednio: zdarzenia dziejące się we wczesnym, środkowym i późnym średniowieczu. Podczas naszych zmagań i wojaży zetkniemy się ze słynnymi z historii postaciami, m.in. Joanna d’Arc, król Ryszard Lwie Serce, El Cid i William Wallace. Twórcy bardzo unowocześnili komputerowe A.I. – teraz za stan psychiczny (załamanie, heroizm, itp.) i możliwości bojowe oddziałów odpowiada trójstopniowy system symulujący zachowanie się formacji woskowych na poziomie całej armii, oddziału oraz indywidualnie każdej jednostki. Rzecz jasna dowodzenie komputerowych oponentów również jest lepsze, szybciej reagują na to, co się dzieje na polu walki i potrafią stosować bardzo wyrafinowane manewry taktyczne. Medieval: Total War pozwala na rozgrywkę jedno i wieloosobową. Do rozgrywki wieloosobowej przygotowano specjalne mapy, umożliwiające grę w wielu ciekawych trybach (m.in. King of the Hill, Siege and Assassin). Do gry dołączony jest także edytor map.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Creative Assembly
Wydawca: Activision Blizzard
Polski Wydawca: Licomp Empirical Multimedia
24GRY
Ciesząca się dużą popularnością seria gier strategicznych autorstwa brytyjskiego studia Creative Assembly. Cykl Total War w udany sposób łączy elementy strategii turowej, opartej na zarządzaniu zasobami, a także taktyczne bitwy toczone w czasie rzeczywistym. Od 2005 roku pieczę wydawniczą nad cyklem sprawuje firma Sega. W 2010 roku zdecydowano się wprowadzić zmianę w nazewnictwie serii, czyniąc jego głównym elementem człon Total War, wcześniej będący jedynie podtytułem.
Recenzja GRYOnline
Medieval: Total War to kontynuacja słynnej i wielokrotnie nagradzanej serii gier strategicznych, tworzonych przez zespół Creative Assembly. Po dalekowschodnich klimatach w Shogun: Total War przenosimy się w bardziej nam znane realia średniowiecznej Europy
Aktualizacja: 18 listopada 2002
Medieval: Total War doskonale łączy w sobie zalety klasycznych gier turowych z dynamizmem współczesnych RTS-ów. Napisanie wyczerpującego poradnika do gry jest praktycznie niemożliwe, dlatego do rąk waszych trafia abecadło strategii Medieval: Total War!
16 lutego 2018
Japonia, Europa, Ameryka; starożytność, średniowiecze, oświecenie; Stary i Nowy Świat Warhammera – w 11 głównych odsłonach seria Total War zwiedziła już wiele miejsc i epok. Przytaczamy historię jednego z największych fenomenów w gatunku strategii.
4 lipca 2002
Medieval: Total War to kontynuacja słynnej i wielokrotnie nagradzanej serii gier strategicznych, tworzonych przez zespół Creative Assembly. Po dalekowschodnich klimatach w Shogun: Total War przenosimy się w bardziej nam znane realia średniowiecznej Europy
22 lutego 2002
Od czasu ukazania się programów Dune II i Warcraft strategie czasu rzeczywistego biją rekordy popularności. Co nas czeka w najbliższej przyszłości? Autor niniejszego artykułu skupił się na kilku nadciągających tytułach.
Po obejrzeniu ostatniego odcinka The Lord of the Rings: The Rings of Power nie chcecie opuszczać Śródziemia? W takim wypadku zainteresować Was mogą mody zainspirowane twórczością Tolkiena.
Pliki do gier
Adrian Werner
14 października 2022 14:40
Studio Creative Assembly postanowiło uczcić 15 lat serii Total War, udostępniając dwie pierwsze części w sklepie Steam oraz pozwalając na darmową grę w nowsze odsłony cyklu, które ponadto zostały przecenione.
pozostałe
Jakub Błażewicz
26 czerwca 2015 10:27
Przedstawiciele studia Creative Assembly ujawnili w rozmowie z serwisem Eurogamer, że trwają prace nad kolejną odsłoną serii Total War. To ważna informacja dla pecetowych miłośników strategii, których mogły zaniepokoić niedawne doniesienia z obozu firmy SEGA. Wydawca powierzył brytyjskiemu deweloperowi stworzenie gry akcji rozgrywającej się w uniwersum Obcego.
gry
Szymon Liebert
18 maja 2011 12:59
„Najciekawsze modyfikacje” to regularnie publikowany wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Jeśli uważacie, że coś pominięto nie krępujcie się i dajcie znać w komentarzach.
gry
Adrian Werner
21 czerwca 2010 11:36
Jakiś czas temu dowiedzieliśmy się, że zespół Creative Assembly pracuje nad nową odsłoną cyklu Total War oraz, że projekt ten zostanie pokazany po raz pierwszy na najbliższym E3. Teraz, dzięki niedawnym wyciekom mamy coraz większą pewność, że twórcy zafundują nam powrót na japońskie pola bitewne.
gry
Adrian Werner
29 maja 2010 07:51
Wczoraj dowiedzieliśmy się, że studio Creative Assembly pracuje obecnie nad grą sportową London Olimpic Games 2012. Zaniepokoiło to fanów tego studia, dlatego jego pracownicy szybko pospieszyli z zapewnieniami, że wśród obecnych projektów znajduje się także nowa odsłona cyklu Total War.
gry
Adrian Werner
21 maja 2010 09:12
Studia deweloperskie Airtight Games, Creative Assembly oraz Blue Castle Games kończą powoli prace nad swoimi najnowszymi produkcjami. Jednak zatrudnieni w nich ludzie zamiast planować zasłużony wypoczynek rozpoczęli już prace nad kolejnymi projektami.
gry
Adrian Werner
8 grudnia 2009 09:20
Firma SEGA ogłosiła, że trwają prace nad Empire: Total War, najnowszą odsłoną serii gier strategicznych stworzoną przez studio Creative Assembly.
gry
Maciej Jałowiec
22 sierpnia 2007 12:31
Firma CD Projekt, polski wydawca wyczekiwanej od dawna przez wielu graczy strategii Medieval II: Total War ogłosiła, co ostatecznie wejdzie w skład Edycji Kolekcjonerskiej gry i przedstawiła zdjęcia poszczególnych elementów.
gry
Marzena Falkowska
27 listopada 2006 13:20
Na temat kolekcjonerskiego zestawu, obejmującego szereg gier strategicznych z serii Total War oraz liczne dodatki, pisaliśmy po raz pierwszy ponad dwa miesiące temu. Dziś powracamy do tego zagadnienia, ponieważ uzyskaliśmy precyzyjne informacje odnośnie pakietu na dzień przed jego premierą w Europie.
gry
Radosław Grabowski
29 czerwca 2006 13:32
Popularne pliki do pobrania do gry Medieval: Total War.
patch Medieval: Total War - v.1.1 - 6 listopada 2002
mod Medieval: Total War - Grunwald 1410 - 28 września 2002
demo Medieval: Total War - - 27 czerwca 2002
mod Medieval: Total War - Medieval: Total War Gold Edition Crash To Desktop Fix v.2.01 - 17 czerwca 2019
mod Medieval: Total War - Medieval DDrawFix - 15 września 2020
Wymagania sprzętowe gry Medieval: Total War:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium III 500MHz, 128MB RAM, akcelerator 3D.
Lista dodatków do gry Medieval: Total War:
Dodatek
6 maja 2003
Strategiczne
Oficjalne rozszerzenie do wydanej w połowie 2002 roku strategii Medieval: Total War autorstwa brytyjskiego studia Creative Assembly. Akcja dodatku zatytułowanego Viking Invasion przenosi nas w czasie ponad 1200 lat wstecz, czyli do roku 793, w którym niezwyciężeni skandynawscy wojownicy – tytułowi wikingowie – siali postrach na terenie całej Europy. Rozszerzenie wprowadza do rozgrywki nowe mapy, obejmujące tereny dzisiejszej Wielkiej Brytanii i Skandynawii, oraz nową kampanię, której głównym celem jest podbicie Wysp Brytyjskich. W trakcie gry możemy przejąć kontrolę nad ośmioma całkiem nowymi frakcjami, wśród których znajdują się oczywiście sami wikingowie, a także m.in. Saksończycy, Szkoci, Walijczycy czy Irlandczycy. Dodatek wprowadza też trzy grywalne nacje (Sycylijczyków, Węgrów i Aragończyków) do podstawowej kampanii gry. Całość urozmaicają nowe jednostki, niedostępne wcześniej bronie oraz możliwość rozpoznania wrogich oddziałów przed rozpoczęciem i w określonych momentach bitwy.
GRYOnline
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 2 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1945 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Mariusz Klamra
Recenzent GRYOnline.pl
2002.10.01
Medieval: Total War to kontynuacja słynnej i wielokrotnie nagradzanej serii gier strategicznych, tworzonych przez zespół Creative Assembly. Po dalekowschodnich klimatach w Shogun: Total War przenosimy się w bardziej nam znane realia średniowiecznej Europy
Adam Kusiak
GRYOnline.pl Team
2016.03.22
zanonimizowany947190 Pretorianin
Dzisiaj gra się zestarzała, bo ludziki to w końcu tekstury dwuwymiarowe, ale to gra na 20 lat temu. Za pomysł, muzykę, klimat należy się dyszka.
Xarthras Centurion
Pograłem ostatnio i chociaż to była mordęga (notoryczne crashe uniemożliwiły mi ukończenie dodatku, a trzy razy zaczynałem kampanię) ale bitwy są super. To chyba ostatnia część z w miarę inteligentnym kmputerem! W Rome i Med 2 zawsze atakowałem przeciwnika mającego 3-4 razy więcej żołnierzy i nie było problemu, tutaj taki atak to odważna decyzja... Komputer korzysta z ukształtowania terenu i nie pozwala się flankować. Czemu jego IQ tak spadło w kolejnych częściach?
zanonimizowany1296375 Legionista
Najważniejszą zaletą gry w porównaniu z dwójką, jest możliwość zapisania bitwy, i oglądania jej z różnych ujęć. Leją się, a gracz może przesuwać dowolnie kamerę. Podkreślam ten fakt, gdyż to nie to samo co nagrać film we frapsie.
No i prostota, bo w 2-ce rozbudowali ekonomię i a ja mam już dość Civilization.
ibgverg1 Legionista
Najlepsza na równi z Heroes 4 strategia aktualnie.
Plusy:
+ Genialna muzyka i cała ścieżka dźwiękowa
+ Możliwość rozwijania państwa
+ Jako że każde państwo ma inną pozycję startową Gra nigdy nie jest identyczna, dla zaawansowanych - przy zabawie edytorem w notatniku można ustawić sobie różne właściwości rozgrywki
+ Po zbudowaniu armii można nią poprowadzić w bitwie (lub użyć automatycznej walki której wynik generuje system)
+ Znakomity klimat
+ Bardzo dobrze zrobiona mapa
+ Doskonały, wygodny i prosty interfejs
+ Rozwijanie się generałów w trakcie gry
+ Taktyka bitew, różnorodność jednostek
+ Bardzo wysoka grywalność i satysfakcja z gry
Minusy:
- Zbyt duża aktywność Papiestwa za ataki na katolickie państwa przez katolickie państwa, częstotliwość odradzania się Papiestwa
- Statki przeciwnego państwa odradzają się po 1 turze (gracz potrzebuje co najmniej 3 tury żeby wybudować 1 statek) i w prowincjach gdzie nie ma on budynku odpowiadającego za tworzenie statków
- W pewnym momencie gdy nasze państwo jest w miarę mocne, wszyscy przeciwnicy nagle zaczynają je atakować
- Zbyt przesadzona rola Morale względem ilości i siły armii - widoczne zwłaszcza we wczesnej fazie rozgrywki
- Brak możliwości przesuwania na inną prowincję całej armii (poszczególny oddział to pojedyncza figurka na mapie) co jest męczące gdy mamy liczną armię
- Brak możliwości uzgodnienia wspólnego ataku z sojusznikiem, nie trwałe alianse
Na pewno trzeba zagrać - przyjemność z gry jest super a rozgrywka za każdym razem jest unikatowa