Data wydania: 13 sierpnia 2004
Film zatytułowany „The Chronicles of Riddick” (w Polsce znany jako „Kroniki Riddicka”) stał się inspiracją do stworzenia gry pod identycznym jak sama ekranizacja tytułem. Jest to opowieść fantastyczna, opisująca dzieje więźnia obdarzonego zdolnością widzenia w ciemnościach, który dostaje się w sam środek galaktycznej wojny.
GRYOnline
Gracze
Film zatytułowany „The Chronicles of Riddick” (w Polsce znany jako „Kroniki Riddicka”) stał się inspiracją do stworzenia gry pod identycznym jak sama ekranizacja tytułem. Jest to opowieść fantastyczna, opisująca dzieje więźnia obdarzonego zdolnością widzenia w ciemnościach, który dostaje się w sam środek galaktycznej wojny. Fabuła gry to oryginalny scenariusz przedstawiający tajemniczą przeszłość i przeznaczenie Riddicka.
„The Chronicles of Riddick” jest FPS’em, którego główny bohater (czyli gracz) musi uciec z najlepiej strzeżonego w całym kosmosie więzienia. Podczas przygody mamy do dyspozycji takie bronie jak rury, kije, pręty, strzelby i pistolety (razem 15 rodzajów rynsztunku), jednak głównym sposobem na przemykanie przez kolejne korytarze więzienia jest cicha eliminacja zagrożeń. W całej twierdzy znajdują się systemy reagujące na dźwięk, korzystanie więc z broni palnych jest mocno ograniczone. Niezbędną umiejętnością Riddicka (nie licząc oczywiście widzenia w ciemnościach) jest biegłość w walce wręcz, którą wykorzystujemy do bezszelestnego unicestwiania wrogów. Jak przystało na dobrze strzeżony areszt, także i tutaj można napotykać na różnego rodzaju systemy zabezpieczeń (zamki kodowe, czytniki DNA, itp.). Riddick musi wykazać się więc umiejętnością włamywania do komputerów i bezszelestnego skradania.
Przy produkcji gry brał udział sam Vin Diesel (aktor grający w filmie Richarda B. Riddicka), który nie tylko użyczył głosu i wizerunku głównemu bohaterowi programu, ale brał także udział w sesji motion-capture i wprowadzał poprawki w samym scenariuszu. Grafika programu stoi na bardzo wysokim poziomie, tyczy się to zarówno animacji, cieni, oświetlenia, jak i samych tekstur. Podczas gry sterujemy postacią z widoku FPP, kamera zmienia się jednak na perspektywę trzeciej osoby (TPP) np. gdy nasz bohater wspina się po drabinie. W czasie gry do przejścia mamy ponad 30 poziomów, podczas których napotykamy na ponad 20 rodzajów przeciwników. Gra przed ukazaniem się na platformę PC, miała swoją premierę na Xboxa.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows 7 grudnia 2004
Xbox 13 sierpnia 2004
Producent: Starbreeze
Wydawca: Sierra
Recenzja GRYOnline
Riddick jest brutalnym, zimnokrwistym, zobojętniałym mordercą. Poznajemy go w chwili, gdy zostaje schwytany przez galaktycznego łowcę nagród i leci w kierunku tytułowego Butcher Bay – najbardziej rygorystycznego zakładu karnego we wszechświecie.
Recenzja GRYOnline
Ucieczka z Przystani Rzeźnika to jedna z najmilszych niespodzianek roku 2004 dla posiadaczy Xboxa.
Aktualizacja: 31 stycznia 2005
Poradnik stanowi kompletne kompendium na temat gry, zawierając podstawowe porady i opis broni, z czym warto zapoznać się przed rozpoczęciem rozgrywki, oraz kompletną, bogatą w ilustracje solucję, która pomoże Wam w każdym fragmencie rozgrywki.
7 lipca 2025
Słysząc "Vin Diesel", mamy przed oczami postać Riddicka czy Dominica Toretto; przyjemnie rozrywkowe filmy akcji. Jednak nie wszyscy wiedzą, że sam aktor jest też zapalonym graczem, a założone przez niego studio Tigon miało rewolucyjne pomysły.
28 kwietnia 2025
Co krok to gra legenda! Ponad dwie dekady temu otrzymaliśmy mnóstwo znakomitych produkcji i znaczną obniżkę kosztów internetu. Oto nasza lista najlepszych gier 2004 roku!
28 sierpnia 2018
Tekstury w dalszym ciągu pozostają jednym z najważniejszych aspektów grafiki 3D. W tym artykule pragniemy przybliżyć najistotniejsze gry, które wyróżniły się pod tym względem.
8 października 2017
Są takie gry, które – choć nieźle oceniane – dostarczyły swoim twórcom więcej powodów do zmartwień niż radości (czyt. nie zarobiły na siebie). Przed Wami osiem takich właśnie produkcji.
6 kwietnia 2017
Choć jest to wymierający trend, przenoszenie filmów na grunt gier wideo nadal otacza zła sława. A przecież powstały w ten sposób również świetne tytuły – postanowiliśmy powspominać te najlepsze.
Syndicate, czyli najnowsza produkcja zespołu Starbreeze zadebiutowała w zeszłym miesiącu. Pracownicy tego studia nie zamierzają jednak udać się na urlop. Zamiast tego pracują już nad dwoma kolejnymi projektami, z których jeden oparty zostanie na modelu darmowym z mikropłatnościami.
gry
Adrian Werner
26 marca 2012
W oficjalnej informacji prasowej przesłanej do zachodnich serwisów, Atari poinformowało, że prace nad The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena są już w fazie złota.
gry
Maciej Śliwiński
21 marca 2009
On nie boi się ciemności, to ciemność boi się jego. On ma już jedną dobrą grę komputerową, będzie miał drugą. A za kilka lat Richard B. Riddick dorobi się prawdziwej drugiej części swoich przygód pokazanych w Escape form Butcher Bay.
gry
Filip Grabski
18 grudnia 2008
Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena to kontynuacja dobrze znanego tytułu sprzed kilku lat, opowiadającego o ucieczce charyzmatycznego Riddicka z Butcher Bay, jednego z najlepiej strzeżonych więzień we wszechświecie. O ile początkowo dzieło zapowiadane było jako zwykła konwersja, zawierająca tylko kilka nowych elementów, dziś ogłoszono, że otrzymamy także zupełnie nową i odrębną przygodę.
gry
Szymon Liebert
31 października 2008
Połączenie firm Activision oraz Vivendi Games, w wyniku którego na rynku pojawiła się korporacja Activision Blizzard, z pewnością było jednym z najważniejszych wydarzeń tego roku. Z wielu stron pojawiły się głosy zadowolenia z tego faktu, jednak już po kilku tygodniach, gdy w nowopowstałej firmie rozpoczęły się restrukturyzacje, przestało być tak różowo.
gry
Maciej Myrcha
30 października 2008
W czerwcu pisaliśmy, że remake jednej z ciekawszych i dobrze ocenianych (średnia ocen wersji przeznaczonej na PC wynosi 90,7%, a na Xboxa 88,4%) skradanek The Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay jest już niemal ukończony i w najbliższym czasie powinna ruszyć kampania reklamowa. Od tamtej pory sprawa przycichła.
gry
Dorota Drużko
25 września 2008
W sierpniu 2004 roku w czytnikach Xboksów wylądowała gra, której sporo udało namieszać się w światku skradanek i strzelanin. Mowa tu o The Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay, której remake studio Starbreeze obiecało graczom w maju ubiegłego roku. Tymczasem o The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena póki co, ani widu, ani słychu.
gry
Przemysław Zamęcki
8 czerwca 2008
Starbreeze Studios, autorzy m. in. znakomitej gry The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay, wspólnie z Electronic Arts pracują nad programem o kodowej nazwie Project RedLime, który w najprawdopodobniej ma być remakiem jednego z klasycznych tytułów tego wydawcy.
gry
Przemysław Zamęcki
22 lutego 2008
Serwis internetowy Pro-G.co.uk donosi, że premiera gry The Chronicles Of Riddick: Assault On Dark Athena, będącej specjalną edycją popularnego The Chronicles Of Riddick: Escape from Butcher Bay przeznaczoną dla konsol nowej generacji, nie zostanie zrealizowana w bieżącym roku.
gry
Piotr Doroń
11 sierpnia 2007
Informacja ta nie jest niespodzianką, ale z obowiązku wspomnieć o niej trzeba. Firma Sierra Entertainment, Inc. opublikowała dziś oświadczenie prasowe, w którym oficjalnie zapowiedziała nową grę z cyklu Kroniki Riddicka. Produkt noszący tytuł Assault on Dark Athena zostanie przygotowany z myślą o konsolach Xbox 360 oraz PlayStation 3.
gry
Krystian Smoszna
22 maja 2007
Popularne pliki do pobrania do gry Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay.
patch Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay - v.1.1 EU - 15 czerwca 2005
trainer Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay - +3 trainer - 13 grudnia 2004
demo Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay - - 22 marca 2005
trainer Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay - Unlocker - 2 kwietnia 2007
mod Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay - level editing tools - 23 grudnia 2004
patch Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay - v.1.1 US - 16 maja 2005
mod Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay - TCoRFix v.1.1 - 8 stycznia 2025
mod Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay - OpenGL crash fix - 1 listopada 2024
Kody Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay - 16 grudnia 2004
Triki Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay (bonusy do odblokowania) - 30 września 2013
Triki Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay (walka) - 30 września 2013
Triki Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay (regeneracja zdrowia i skradanie) - 30 września 2013
Wymagania sprzętowe gry Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 1.8 GHz, 256MB RAM, karta grafiki 64MB (GeForce 3 lub lepsza), 4 GB HDD.
Średnie Oceny:
Średnia z 14 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 3052 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Artur Dąbrowski
Recenzent GRYOnline.pl
2005.01.27
Riddick jest brutalnym, zimnokrwistym, zobojętniałym mordercą. Poznajemy go w chwili, gdy zostaje schwytany przez galaktycznego łowcę nagród i leci w kierunku tytułowego Butcher Bay – najbardziej rygorystycznego zakładu karnego we wszechświecie.
Ryszard Chojnowski
Recenzent GRYOnline.pl
2004.09.14
Ucieczka z Przystani Rzeźnika to jedna z najmilszych niespodzianek roku 2004 dla posiadaczy Xboxa.
Seba01
Ekspert
2022.12.02
Jeden z najlepszych gier z motywem ucieczki z więzienia, jaki kiedykolwiek ogrywałem. Wiernie odwzorowany główny bohater z modelem ciała i głosem Vina Diesela, warunki więzienne tak, jak powinny być (widać to po wykonywaniu różnych questów), graficznie trochę się zestarzała, ale nadal trzyma poziom, wyśmienite wykorzystanie machin bojowych, znajdźki w postaci papierosów. Samo strzelanie jest w porządku, ale i tak głównie się skradamy i eliminujemy z ukrycia, plus ten "noktowizor" w oczach - wszystko jest. Pozycja obowiązkowa dla fanów filmu!
Piotr Opolski
GRYOnline.pl Team
2022.02.15
Tytuł opowiada o losach tytułowego bohatera, który zostaje osadzony w jednym z najgorszych więzień w przestrzeni kosmicznej. Bardzo dobrze zostały tu ukazane realia więzienne, gdzie przemoc, handel kontrabandą, czy bójki są na porządku dziennym. Łatwo tu skończyć z obita gębą, kosą w żebrach, a w najgorszym przypadku z kupą ołowiu w klatce piersiowej. Naszym celem w grze jest wydostanie się z tego miejsca. Otwarta walka nie występuje tu zbyt często, więc szybko musimy oswoić się z mrokiem, aby efektywnie przekradać się między patrolami strażników.
game _hunter
Ekspert
2019.07.01
Twórcy gier, powinni wzorować się na przykładzie Riddicka. Mało jest takich gier, które w idealnych proporcjach łączą dynamiczną rozgrywkę, ze skradaniem oraz filmowymi wstawkami. Vin Diesel idealnie zagrał postać Riddicka. Klimat w Butcher Bay jest tak gęsty i realistyczny, iż można prawie poczuć wydarzenia na własnej skórze. Dzieło sztuki.
laser890
Gracz
2024.01.18
Ukończyłem w tamtym roku na xboxie i gierka jest na wypasie. Świetnie odwzorowany Vin Diesel i więzienny klimat.
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2023.10.02
Michał_K
Ekspert
2021.01.17
Szugob
Ekspert
2018.03.22
ogórekdamian
Ekspert
2016.05.29
MadtPL
Ekspert
2016.05.24
Butryk89
Ekspert
2016.04.21
Wiedźmin Legend
Zbieranie fantów w postaci papierosów to też jedna z fajnych rzeczy dotycząca tej gry :)
claudespeed18 Legend
Każdy wie, że lubisz się rozpisywać ale teraz to chyba pobiłeś rekord w opisie jednej gry.
Wspomniałeś chociaż o zbieraniu paczek papierosów, które są jako znajdźki jeśli chodzi o tę grę? Dość unikalna i specyficzna kolekcja skoro sam Riddick chyba nie pali.
Admin Senator
Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay - recenzje graczy
Wiedźmin Legend
Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay to ambitna gra wydana w 2004 roku. To doskonała hybryda strzelanek pierwszoosobowych, elementów przygodowych i RPG, skradanki i walki. Gra choć w przeważającej mierze oparta na akcji opiera się też na fabule, która trzyma nas w napięciu przez wszystkie punkty kontrolne i satysfakcjonujące zakończenie. Jeszcze bardziej imponujące jest to, że studio było w stanie wypuścić tak kreatywną, oryginalną grę opartą na licencji. Równe połączenie wielu elementów gry jest znakomicie wykonane i jestem szczerze zaskoczony jak dobrze wykonane jest skradanie oraz walka wręcz w tej grze. Gry oparte na filmach mają tendencję do bycia źle zaprojektowanymi i tworzonymi w krótkim czasie, aby zarobić na szumie wokół popularnej, aktualnej premiery filmowej. Ucieczka z Butcher Bay nie jest oparta na konkretnym filmie, ale na serii Kroniki Riddicka i wypełnia lukę w fabule, którą normalnie wypełniłaby powieść. To właściwie prequel filmu Pitch Black, gdzie widzimy jak Riddick uciekł z więzienia i zyskał zdolność widzenia w ciemności. Moim zdaniem lepsze gry hybrydowe od Escape From Butcher Bay 2004 to w zasadzie tylko dwie przełomowe i wybitne produkcje Deus Ex 2000 i System Shock 2 1999.
Gameplay. Riddick to strzelanka pierwszoosobowa, która łączy w sobie strzelankę FPS, walkę wręcz, skradanie, ataki z ukrycia, a nawet elementy platformowe. Podejmuje zauważalne ryzyko w zatłoczonym gatunku i odnosi sukces. Od inspirowanej filmem prezentacji po minimalistyczny interfejs HUD i śmiertelnie poważną kreację sympatycznego zabójcy Diesela Riddick jest przesiąknięty elegancką atmosferą w stylu zabij lub zostań zabity, która przenika wszystko. Walka jest ostra, AI skuteczna i nieustępliwa, a projekt poziomów zręczny. Misje są niezwykle zróżnicowane i zaskakujące, ekscytujące i zabawne. Prawie zawsze istnieje wiele ścieżek, a system wentylacyjny jest złożony i rozległy. Niektóre sekcje są prostsze podczas gdy inne skupiają się wyłącznie na eksploracji jak na przykład kopalnie i drugie więzienie. Później w ostatniej części gry Riddick staje się w 100% strzelanką FPS w której można strzelać z miniguna, a nawet dosiadać mecha i niszczyć wrogów jak papierowe lalki. Gra obejmuje ponad szereg poziomów podzielonych na punkty kontrolne. Na początku nasza postać Riddick zostaje dostarczony przez łowcę nagród do Butcher Bay, najcięższego i najstraszniejszego więzienia w galaktyce z którego nikt nie uciekł. Vin Diesel wypowiada wszystkie kwestie Riddicka groźnie niskim pomrukiem. Idealnie pasuje do tej roli. Pierwszy poziom tak naprawdę wprowadza nas w życie więzienne i umiejętności postaci. Kiedy przybywamy po raz pierwszy dosłownie nie mamy nic więc pierwsza część gry odkrywa kulturę więzienia, jego system handlu oraz tajniki wzmacniania postaci. Poznajemy elementy RPG polegające na rozmawianiu z więźniami, przyjmowaniu od nich misji, zdobywaniu informacji i ostatecznie zdobywaniu małej broni ręcznej. Początek przypomina wręcz przygodówkę z elementami RPG. Szybko zapoznajemy się z systemem walki. Ponieważ broń strażników jest kontrolowana przez system zakodowany w DNA podniesienie jej powoduje porażenie prądem. Musimy więc pracować z tym co mamy. Aby zdobyć szacunek i informacje walczymy z najważniejszymi więźniami i strażnikami w pierwszoosobowych walkach wręcz. System walki wręcz jest prosty i łatwy do nauczenia, ale co najważniejsze daje dziką satysfakcję, bo rzadko widzi się to tak dobrze wykonane. Podnoszenie kastetów, noży i maczug zwiększa nasze umiejętności w walce. Zaczynanie od niczego i wspinanie się w górę w ponurym, nieludzkim otoczeniu zapewnia prawdziwe poczucie siły. Walka dystansowa w grze jest prosta, ale bardzo satysfakcjonująca. Strzelanie odbywa się z bliskiej lub średniej odległości przy użyciu broni palnej bezpośredniego ognia, w tym pistoletów, strzelb i karabinów szturmowych. Większe działa są również wyposażone w opcjonalną latarkę, która pomaga widzieć w ciemności, ale użycie światła może przestraszyć wrogów w pobliżu. Sztuczna inteligencja jest wyjątkowo dobra, szczególnie podczas strzelanin. Wrogowie realistycznie robią uniki na boki i korzystają z osłon. Riddick jest człowiekiem, ale niezwykle silnym, wytrzymałym i szybkim. Chociaż zestaw broni jest raczej niewielki postać nadrabia zręcznymi ruchami, umiejetnościami i ukrywaniem się. Od samego początku Riddick ma zdolność słyszenia bicia serca innej osoby dzięki czemu może przykucnąć w cieniu i podkraść się do wroga, aby skręcić mu kark. Naturalnie Riddick jest biegły w zabijaniu stosując zabójstwa z ukrycia oraz kontrataki. Kontry są niebezpieczne, ale niezwykle satysfakcjonujące, ponieważ chwytamy broń strażnika i następnie pociągamy za spust. Później Riddick ma umiejętność widzenia w ciemności co przydaje się w każdej sytuacji z wyjątkiem jasnych pomieszczeń. To doskonały dodatek nadający kolejny poziom głębi. Gra doczekała się też innego, innowacyjnego, genialnego rozwiązania. Nie ma graficznego wskaźnika wskazującego, kiedy jesteśmy ukryci przed wrogami, gdy się skradamy. Zamiast tego odcień ekranu zauważalnie zmienia kolor na niebieski. To subtelny efekt, który całkowicie działa. W grze zaimplementowana mechanika skradania jest bardziej satysfakcjonująca niż w większości gier, gdzie skradanie się jest głównym tematem rozgrywki co budzi szacunek. Kamera w grze jest tu inteligentna, bo przełącza się na perspektywę trzeciej osoby i pokazuje Riddicka z kilku innych perspektyw. Choć początkowo dezorientujące to rozwiązuje to odwieczny problem wspinania się po drabinach i ułatwia wspinanie się po skrzyniach i wślizgiwanie się do szybów wentylacyjnych. Gra jest przesiąknięta atmosferą od chwili, gdy Riddick wchodzi do wilgotnego, obskurnego więzienia o zaostrzonym rygorze. Jest ciemno, nie tylko w przenośni, ale w rzeczywistości ciemno. Jest wiele, wiele miejsc, w których panuje całkowita ciemność, a w powietrzu unosi się ciężki smród. Ściany pokryte są graffiti, cele są minimalistyczne z toaletą, łóżkiem i umywalką. Ogólnie rzecz biorąc im więcej postępów tym surowsze i brzydsze staje się więzienie. Prawie wszystko w grze działa dobrze, a po ukończeniu 12-godzinnej przygody chcemy więcej. Wątpię jednak czy uda się komuś ukończyć przy pierwszym podejściu każdą misję poboczną więc istnieje zachęta, aby zagrać w nią po raz drugi.
Grafika i udźwiękowienie. Pierwszym jasnym punktem oprawy wizualnej Riddicka jest znakomita prezentacja w stylu filmowym. Zdolność do uchwycenia esencji przypominającej film jest stała przez całą grę w prostych dialogach lub prezentowana w przerywnikach filmowych. Wszystko w grze jest maksymalnie dopracowane pod względem wizualnym tworząc wrażenie prawdziwego przebywania w kosmicznym więzieniu o potrójnym bezpieczeństwie. Ta gra nie tylko wygląda fenomenalnie na pierwszy rzut oka, ale ma mnóstwo świetnych, drobnych szczegółów. Rozżarzone do czerwoności dziury po kulach w litej stali stopniowo ochładzają się. Sporadyczne eksplozje również wydają się tak gorące, że można je praktycznie poczuć i oparzyć się.Pojawiająca się w grze krew podczas walki rozpryskuje się i tworzy smugi na ścianach i podłogach w przesadny, ale wiarygodny sposób. Riddick, którego widzimy z perspektywy trzeciej osoby podczas dialogów, przerywników filmowych i niektórych innych czynności wygląda niemal zupełnie jak Vin Diesel. Duże wrażenie robi też kontrast tak świetnej oprawy wizualnej i zminimalizowanego HUD-u. Z artystycznego punktu widzenia Riddick jest surowo wyglądającą grą, doskonale wyświetloną z szeregiem efektów specjalnych, wyboistymi teksturami i ogólnie płynną liczbą klatek na sekundę. Więzienia mają minimalną teksturę w odcieniach szarości, bieli i metalicznych kolorów oraz są pokryte porysowanymi, skorodowanymi teksturami. Więzienia są pełne surowych graffiti i zimnych, ciemnych powierzchni, a każdy z więźniów wyróżnia się własną osobowością. Technicznie to wspaniała gra. Używając techniki zwanej Normal Mapping jest w stanie oświetlić wszystkie statyczne i poruszające się obiekty na świecie tak jakby były prawdziwymi obiektami 3D z subtelnymi krzywiznami i organiczne kształty zamiast sztywnych trójkątów i krawędzi. W rezultacie postacie nie wyglądają jak blokowe wielokąty, a bardziej jak gładkie, zakrzywione, realistyczne postacie. Robi wrażenie i przyciąga wzrok. Chociaż tekstury i otoczenie nie są aż tak szczegółowe to taka technika oświetlenia sprawia, że wyglądają fantastycznie. Sam dźwięk nie ma sobie równych, a być może jest nawet lepszy od oryginalnej oprawy wizualnej, ponieważ jeszcze trudniej jest tu znaleźć choćby cień wady. Podkład głosowy jest znakomicie zrealizowany. Vin Diesel i Cole Hauser dali najlepsze występy. Dialogi w grze są pełne przekleństw, ale idealnie pasują do tematu, są mocne i zwięzłe. Do tego dochodzi doskonała, dynamiczna partytura, która eksploduje do życia, gdy zaczynają lecieć pięści lub kule, ale napięcie uspokaja się pomiędzy potyczkami. Ta zapadająca w pamięć ścieżka dźwiękowa z łatwością nadaje się na hollywoodzki hit. W przeważającej części Riddick oferuje futurystyczny zestaw melodii wojskowych oraz dramatyczną ścieżkę dźwiękową w stylu filmowym, która brzmi jakby pracowała nad nią cała orkiestra.
Podsumowanie. The Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay to jeden z tych niezwykle rzadkich typów gier, który zapewnia wyjątkowo wysoką jakość na każdym kroku i samodzielnie podnosi stawkę dla wszystkich podobnych gier. Nie opiera się na typowej strukturze znanej z innych gier akcji, ale zamiast tego skutecznie splata ze sobą różne typy rozgrywki w kontekście kilku dyskretnie różnych, dość otwartych obszarów. Istnieje kilka dobrze rozmieszczonych i naprawdę dobrze zaimplementowanych elementów rozgrywki składających się na genialny gameplay, które dopełniają całą akcję. Jest tak niewiarygodnie dobra, że niemal wydaje się, że została przeniesiona w czasie, ponieważ większość dzisiejszych gier akcji po prostu nie należy do tej samej ligi. Nasza postać Riddick to zatwardziały przestępca więc jest groźny i zastraszający jak tylko się da, a jednak jest coś naprawdę godnego podziwu w jego rozsądnym i nieskrępowanym podejściu do przetrwania. Gra odważnie przeciwstawia się konwencjom gatunku gier akcji z perspektywy pierwszej osoby stawiając nas w różnorodnych sytuacjach, które same w sobie są wyjątkowo niebezpieczne, a nie tylko pozwalając nam używać coraz silniejszej broni palnej przeciwko coraz trudniejszym wrogom. Oznacza to, że gra nieustannie trzyma nas w niepewności i nigdy nie nudzi zmuszając do powtarzania sekwencji. Gra jest tak mroczna, tak szorstka, a jednocześnie tak ironiczna i wykorzystująca dojrzałe motywy. Sceneria jest tak zimna i złowieszcza, że niemal namacalna, ale to efekty oświetlenia otoczenia niemal kradną całe przedstawienie, ponieważ dodają bogactwa i realizmu przebiegowi wydarzeń. Gra niesamowicie imponuje mechaniką rozgrywki, gameplayem, intensywnościa, tempem i czystym spektaklem. HALO spotyka się tu z Doom i Thief. Wiele subtelności, zadań pobocznych i ogólnej doskonałości sprawia, że jest to jedna z najlepszych gier w swoim gatunku. Biorąc pod uwagę wszystkie te obecne bezużyteczne, okropne śmieci pochodzące z recyklingu, które są dziś na porządku dziennym taka produkcja jest filarem gier w najlepszym wydaniu i wzorem do naśladowania jak podejść ambitnie do produkcji gry video. Ta gra jest jedyna w swoim rodzaju. Polecam.
https://www.youtube.com/watch?v=unu7tXi7vZw&ab_channel=P.B.HorrorGaming
laser890 Centurion
Ukończyłem w tamtym roku na xboxie i gierka jest na wypasie. Świetnie odwzorowany Vin Diesel i więzienny klimat.