futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 18 listopada 2019, 17:50

autor: Oliwer Stanisławski

Wiemy, jak będzie wyglądał DualShock 5 – pad do PS5

Dziś pierwszy raz oficjalnie mamy okazję zobaczyć nowego DualShocka 5. Japoński urząd patentowy opublikował grafikę, która została dostarczona przez Sony wraz z dokumentacją. Na pierwszy rzut oka model nie różni się zbytnio od swojego poprzednika.

Projektanci Sony muszą zadbać o najmniejsze szczegóły żeby, nie zawieść swoich fanów. - Wiemy jak będzie wyglądał DualShock 5 – pad do PS5 - wiadomość - 2019-11-18
Projektanci Sony muszą zadbać o najmniejsze szczegóły żeby, nie zawieść swoich fanów.

Wielkimi krokami zbliża się premiera PlayStation 5, a do graczy dochodzi coraz więcej informacji o specyfikacji i funkcjach kolejnej generacji platformy. Niedawno niemieckie Media Markt zaprezentowało własne rendery z pomysłem na wygląd padów do tej platformy. Dziś Sony oficjalnie zarejestrowało swój projekt na nowy kontroler DualShock 5 (nazwa nie jest jeszcze potwierdzona) w japońskim urzędzie patentowym. Z tego, co jesteśmy w stanie zobaczyć na załączonej w dokumencie grafice, pad nie doczekał się większych zmian wizualnych i jest praktycznie identyczny co jego poprzednik.

Tak prezentuje się kolejna odsłona DualShocka do nowej generacji konsoli od Sony. - Wiemy jak będzie wyglądał DualShock 5 – pad do PS5 - wiadomość - 2019-11-18
Tak prezentuje się kolejna odsłona DualShocka do nowej generacji konsoli od Sony.

Wstępnie możemy zauważyć, że nowy kontroler będzie miał większe triggery, nieco mniejsze analogi i port USB typu C. Sporą liczbę użytkowników poprzedniej odsłony pada zmartwi informacja o braku podświetlanego paska. W nowym padzie zostały umieszczone również głośnik i mikrofon, więc można się spodziewać, że interfejs konsoli i niektóre gry będziemy mogli obsłużyć przez polecenia głosowe.

Porównanie kontrolera w zestawieniu z jego starszym bratem:

Wiemy jak będzie wyglądał DualShock 5 – pad do PS5 - ilustracja #3

Największą nowością, jaką zaoferuje nam Sony, są adaptacyjne triggery, które według VGC będą oferować różne poziomy oporu, aby gracze doznali bardziej realistycznych wrażeń z rozgrywki. Przykładowo podczas strzelania z łuku, opór na przycisku będzie rósł wraz z napięciem cięciwy. Prawdopodobnie będzie tak to wyglądać również w przypadku analogów, gdy nasza postać poruszać się będzie w trudnym terenie takim jak piasek czy błoto. Doświadczymy tego także w momencie, gdy przeniesiemy się do pojazdów i będziemy przemierzać bezkresy Syberii w Spintires: MudRunner lub rywalizować z przeciwnikami na torze w Gran Turismo Sport.

Przed nami 2020 rok, więc Sony bez wątpienia niedługo przedstawi nam PS5, analitycy przewidują, że nastąpi to prawdopodobnie wiosną na wydarzeniu zorganizowanym przez japońskiego giganta. Alternatywną wersją miejsca prezentacji nowej konsoli są targi E3 (tak jak to było w przypadku PS4), które odbędą się w czerwcu.