Technologie Tanie i polecane Porady PC Windows Konsole Telefony Technika
Wiadomość sprzęt i soft 3 kwietnia 2013, 11:10

autor: Sarge

Wiceprezes firmy Epic Games nazywa PS4 „perfekcyjnym pecetem do gier”

Po niedawnej zapowiedzi PlayStation 4 stało się jasne, że nadchodząca konsola firmy Sony zostanie wyposażona w architekturę sprzętową zbliżoną do komputerowej. W wywiadzie dla serwisu CVG zwrócił na to uwagę Mark Rein (wiceprezes Epic Games), który nazwał PlayStation 4 „perfekcyjnym pecetem do gier”.

Mark Rein (wiceprezes firmy Epic Games) wypowiedział się w wywiadzie dla serwisu CVG na temat PlayStation 4. Rozmówca chwali nadchodzącą konsolę i nazywa ją „prawdziwie perfekcyjnym pecetem do gier”.

Rein pozwolił sobie na takie określenie ze względu na oparcie architektury PlayStation 4 na pecetowych komponentach. Uznaje to zresztą za „bardzo mądre” posunięcie firmy Sony, ponieważ jego zdaniem dzięki temu więcej studiów deweloperskich będzie mogło spróbować swoich sił w tworzeniu własnych produkcji na tę konsolę.

Mark Rein – wiceprezes firmy Epic Games - Wiceprezes firmy Epic Games nazywa PS4 „perfekcyjnym pecetem do gier” - wiadomość - 2013-04-03
Mark Rein – wiceprezes firmy Epic Games

Wiceprezes Epic Games zwrócił również uwagę na fakt, że ze względu na limity pamięci RAM w komputerach z 32-bitowymi Windowsami, gry na PlayStation 4 mają szansę przewyższyć to, co „większość pecetów” może zrobić. Rein jest bowiem zdania, że największą popularnością wśród użytkowników PC wciąż cieszą się 32-bitowe systemy, potrafiące obsłużyć maksymalnie 4 GB pamięci RAM. Dla porównania, w PlayStation 4 znajdziemy jej dwa razy więcej.

Mark Rein został także zapytany o nową konsolę firmy Microsoft. Jest on całkiem pewny, że gigant z Redmond w przypadku Xboksa kolejnej generacji zastosuje podobną taktykę jak Sony w kwestii PlayStation 4. Jest to tym bardziej prawdopodobne, że już poprzednie dwie konsole Microsoftu mogły pochwalić się architekturą sprzętową zbliżoną do pecetowej, co zapewniło deweloperom znacznie bardziej przyjazne warunki programowania.