Po niedawnej zapowiedzi PlayStation 4 stało się jasne, że nadchodząca konsola firmy Sony zostanie wyposażona w architekturę sprzętową zbliżoną do komputerowej. W wywiadzie dla serwisu CVG zwrócił na to uwagę Mark Rein (wiceprezes Epic Games), który nazwał PlayStation 4 „perfekcyjnym pecetem do gier”.
Marcin Skierski
Mark Rein (wiceprezes firmy Epic Games) wypowiedział się w wywiadzie dla serwisu CVG na temat PlayStation 4. Rozmówca chwali nadchodzącą konsolę i nazywa ją „prawdziwie perfekcyjnym pecetem do gier”.
Rein pozwolił sobie na takie określenie ze względu na oparcie architektury PlayStation 4 na pecetowych komponentach. Uznaje to zresztą za „bardzo mądre” posunięcie firmy Sony, ponieważ jego zdaniem dzięki temu więcej studiów deweloperskich będzie mogło spróbować swoich sił w tworzeniu własnych produkcji na tę konsolę.

Wiceprezes Epic Games zwrócił również uwagę na fakt, że ze względu na limity pamięci RAM w komputerach z 32-bitowymi Windowsami, gry na PlayStation 4 mają szansę przewyższyć to, co „większość pecetów” może zrobić. Rein jest bowiem zdania, że największą popularnością wśród użytkowników PC wciąż cieszą się 32-bitowe systemy, potrafiące obsłużyć maksymalnie 4 GB pamięci RAM. Dla porównania, w PlayStation 4 znajdziemy jej dwa razy więcej.
Mark Rein został także zapytany o nową konsolę firmy Microsoft. Jest on całkiem pewny, że gigant z Redmond w przypadku Xboksa kolejnej generacji zastosuje podobną taktykę jak Sony w kwestii PlayStation 4. Jest to tym bardziej prawdopodobne, że już poprzednie dwie konsole Microsoftu mogły pochwalić się architekturą sprzętową zbliżoną do pecetowej, co zapewniło deweloperom znacznie bardziej przyjazne warunki programowania.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Więcej:Sony daje za darmo 8 niespodziewanych upominków na PlayStation 5. Oto kod