W 2016 r. urządzenia VR rozeszły się w 6,3 mln egzemplarzy
Analitycy z firmy Super Data opublikowali raport z wynikami rynku urządzeń do wirtualnej rzeczywistości za zeszły rok. Wynika z niego, że największą popularnością cieszy się Samsung Gear VR. Na drugim miejscu znalazło się PlayStation VR.
Wirtualna rzeczywistość była jednym z najgorętszych tematów branży gier w zeszłym roku. Dlatego wiele osób powinien zainteresować raport firmy analitycznej Super Data, który podsumowuje wyniki rynku VR za 2016 r.

Wynika z niego, że w zeszłym roku na półki sklepowe powędrowało 6,3 mln egzemplarzy różnych urządzeń do wirtualnej rzeczywistości. Zdecydowanie największym wzięciem cieszyło się Samsung Gear VR. W sumie wyniki poszczególnych sprzętów prezentowały się następująco.
Sprzedaż urządzeń VR:
- Samsung Gear VR: 4,51 mln
- PlayStation VR: 0,75 mln
- HTC Vive: 0,42 mln
- Google Daydream VR: 0,26 mln
- Oculus Rift: 0,24 mln
W sumie sprzedaż wszystkich tych urządzeń wygenerowała 1,8 mld dolarów przychodu. Analizując te wyniki należy pamiętać, że nie są to oficjalne liczby pochodzące od producentów. Firma Super Data podaje jedynie przybliżone dane, wyliczone na podstawie własnych analiz.
Metodyka analityków powoduje, że prawdziwe wyniki mogą okazać się inne. Proporcje pomiędzy różnymi urządzeniami są jednak prawdopodobnie rzeczywiste. Bez wątpienia zdecydowanie najpopularniejszym sprzętem tego typu jest Gear VR. Zadebiutował on w listopadzie 2015 roku i kilka tygodni temu firma Samsung pochwaliła się, że sprzedaż przekroczyła 5 mln egzemplarzy.
Według analityków Super Data, obecnie kluczową rolę na rynku odgrywa cena. W przypadku Samsung Gear VR i PlayStation VR duża grupa osób dysponuje już napędzającymi te sprzęty telefonami/konsolami, a zakup samych gogli nie jest dużym wydatkiem. Natomiast zarówno HTC Vive, jak i Oculus Rift są drogie i wymagają potężnych pecetów.
Super Data przewiduje, że rynek VR będzie rósł w szybkim tempie, w czym pomogą spadające ceny sprzętu. Możemy więc spodziewać się, że w raporcie podsumowującym 2017 r. dane o sprzedaży będą znacznie bardziej imponujące.
Więcej:Gracze mogą zrecenzować swoje gry na PlayStation 5, ale tylko wydania cyfrowe
Komentarze czytelników
Zyga Generał
Ja myślę, że VR ma przyszłość. Zwłaszcza w grach FPP.
Ale dużą przyszłość ma również w innej dziedzinie. I tu liczę na Google. Oni digitalizują powoli niemal całą planetę. Gdy wprowadzą okulary, które podłączone do komputera pozwolą przepłynąć sobie gondolą po kanałach Wenecji, przespacerować po salach Luwru, przejść po Wielkim Murze itd., to będzie to dla wielu strzał w 10.
Cainoor Legend

Ciekawe ile w to poinwestowali, ale rynek warty juz teraz ~2mld dolarow jest lakomym kaskiem. I do tego zapewne bedzie rosl. Tutaj Sony ma idealny potencjal wzrostu, ale jestem tez ciekawy jak pojdzie innym.
Flondi Centurion

Prawde mówiąc to mi zwisa kwestia VR... dla mnie jest to przereklamowane urządzenie, nic ciekawego po prostu.