Aktualizacja DXR 1.2 wprowadza wiele ulepszeń, w pewnym względzie faworyzując path tracing. To także nowe API i wiele odświeżonych narzędzi dla twórców.
Tech
Arkadiusz Strzała
21 marca 2025
Nowa funkcja DirectX 12 wprowadza zmiany w autonomii GPU, ograniczające bottlenecki procesora graficznego.
Tech
Anita Zych
13 marca 2024
Microsoft Flight Simulator dopiero od niedawna obsługuje DirectX 12, a twórcy zapowiadają już wsparcie dla technologii DLSS dla pecetowej wersji gry.
gry
Miriam Moszczyńska
29 stycznia 2022
Czy DirectX 12 wreszcie radzi sobie z World of Warcraft? Na to pytanie postanowił odpowiedzieć użytkownik Reddita, który dwa lata temu nie był zachwycony wydajnością ostatniej generacji bibliotek DirectX.
gry
Jakub Błażewicz
21 października 2020
Studio CD Projekt RED potwierdziło, że Cyberpunk 2077 będzie działał na komputerach z systemem Windows 7. Niestety, tego samego nie można powiedzieć o pecetach z Windows 8.1.
gry
Jakub Błażewicz
2 lipca 2020
Nowe sterowniki wprowadzają również obsługę kolejnych dziewięciu monitorów kompatybilnych ze standardem G-SYNC oraz funkcję optymalnych ustawień za pomocą jednego kliknięcia myszą w następnych dwunastu grach.
press release
NVIDIA Press Release
26 czerwca 2020
Microsoft zapowiedział, że najnowszy pakiet poprawek dla systemu Windows 10 - oznaczony symbolem 20H1 - będzie dostępny publicznie od 26 maja. Wprowadza on między innymi obsługę DirectX 12 Ultimate oraz zmiany w Xbox Game Bar.
Tech
Konrad Hazi
9 maja 2020
AMD ogłosiło, że jego nowe karty graficzne będą w pełni zgodne z bibliotekami DirectX 12 Ultimate. Oznacza to również, że architektura RDNA 2 będzie obsługiwać ray tracing.
Tech
Konrad Serafiński
21 marca 2020
Microsoft zaprezentował najnowszą wersję swojej biblioteki graficznej - DirectX 12 Ultimate. Nowości, którymi chwalą się twórcy, dotyczą przede wszystkim DirectX Raytracingu, który otrzymał wersję 1.1, a jego działanie możemy zobaczyć na demach. Karty Nvidii RTX 20xx mają obsłużyć DX12U, jednak wygląda na to, że na układy RTX 3000 poczekamy dłużej.
Tech
Konrad Hazi
20 marca 2020
Firma Epic Games poinformowała, że pecetowa wersja gry Fortnite otrzymała oficjalną obsługę bibliotek Microsoft DirectX 12. Dodanie wsparcia jest częścią najnowszej aktualizacji 11.20. Wybrani gracze powinni odczuć wzrost wydajności i bardziej stabilną płynność obrazu.
gry
Bartosz Woldański
20 listopada 2019
Dziś piszemy o nowych sterownikach od firmy Nvidia, premierze Path of Exile na PlayStation 4, oficjalnym wsparciu dla DirectX 12 w Hitmanie 2, współpracy między firmą Electronic Arts a Velan Studios oraz zbiórce pieniędzy na przygodówkę Firmament. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Miłosz Szubert
26 marca 2019
Microsoft poinformował, że API DirectX 12 wzbogaciło się o nowe rozwiązanie, które pozwoli przyspieszyć działanie gier – to Variable Rate Shading, czyli technologia odnosząca się do cieniowania poszczególnych elementów obrazu z różnymi częstotliwościami.
Tech
Amadeusz Cyganek
23 marca 2019
To dość niespodziewana decyzja Microsoftu – koncern z Redmond oficjalnie objął system operacyjny Windows 7 wsparciem dla graficznego API DirectX 12. Na początek efekty jego działania zobaczymy w grze World of Warcraft.
Tech
Amadeusz Cyganek
13 marca 2019
Futuremark – producent popularnych benchmarków 3DMark oraz PCMark - zaprezentował na obrazkach efekty działania narzędzia DirectX Raytracing, które stało się elementem API DirectX 12. Efekty są bardzo interesujące.
Tech
Amadeusz Cyganek
21 marca 2018
Najnowsza wersja DirectX, interfejsu wspomagającego generowanie grafiki komputerowej od firmy Microsoft, już po premierze budziła kontrowersje. Okazuje się, że z powodu braku wymiernych korzyści coraz mniej deweloperów decyduje się na wykorzystanie tej technologii w swoich produkcjach.
Tech
Grzegorz Chmielewski
11 grudnia 2017
Szef firmy Stardock, którą możecie znać ze strategii Ashes of the Singularity, wypowiedział się na temat konsoli Project Scorpio i niskopoziomowych API: DirectX 12 i Vulkan. Według Brada Wardella 12 GB RAM-u w nowym urządzeniu Microsoftu wystarczy na kilka lat.
Tech
Kamil Zwijacz
24 kwietnia 2017
Firma Nvidia wydała nowe sterowniki GeForce Game Ready (378.78). Najnowsze wydanie optymalizuje działanie gry Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands, a także poprawia wydajność w tytułach pracujących pod bibliotekami DirectX 12.
Tech
Michał Jodłowski
10 marca 2017
Firma Nvidia ma pracować nad aktualizacją sterowników do kart grafiki GeForce, skupiających się na polepszeniu obsługi bibliotek DirectX 12 i korzyści płynących z ich używania.
Tech
Michał Jodłowski
3 marca 2017
Deweloperzy ze studia Rebellion zapowiedzieli, że ich najnowszy tytuł, Sniper Elite 4, będzie wspierać biblioteki DirectX 12 na PC od momentu premiery - czyli od 14 lutego.
gry
Jakub Mirowski
4 lutego 2017
Dziś piszemy o pierwszym darmowym DLC do Shadow Warrior 2 (The Way of the Wang), nadchodzącym wsparciu dla DirectX 12 w The Division, łatce z brakującymi multiplayerowymi mapami do Call of Duty: Modern Warfare Remastered, starcie otwartych beta-testów Gigantic oraz o terminie udostępnienia wersji demo gier NieR: Automata i Tales of Berseria. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Mysiak
9 grudnia 2016