Microsoft Flight Simulator w tym roku otrzyma wsparcie dla DLSS
Microsoft Flight Simulator dopiero od niedawna obsługuje DirectX 12, a twórcy zapowiadają już wsparcie dla technologii DLSS dla pecetowej wersji gry.
Miriam Moszczyńska

Microsoft Flight Simulator całkiem niedawno otrzymał aktualizację, która wprowadzała wsparcie dla DirectX 12. Z kolei teraz, podczas sesji Q&A przeprowadzonej przez studio Asobo, dowiedzieliśmy się, że wersja gry działająca na DX12 otrzyma obsługę technologii DLSS. Deweloperzy nie podali dokładnej daty, zapewniają tylko, że usprawnienie pojawi się w tym roku.
Co zmieni DLSS?
Jest to funkcjonalność, która pozwala na generowanie obrazu w większej bądź mniejszej rozdzielczości przy zachowaniu jego przejrzystości. Dzięki wprowadzeniu tej technologii do MFS gracze będą mogli lepiej dostosować grę pod swój sprzęt, sprawiając, że rozgrywka stanie się płynniejsza i lepiej zoptymalizowana.
Zawiedzeni mogą być użytkownicy, którzy preferują wersję Microsoft Flight Simulatora z DirectX 11 - tam DLSS nie zostanie wprowadzony.
Powodem takiej decyzji może być fakt, że gra działa odpowiednio stabilnie i nie potrzebuje więcej poprawek. Tego samego nie można powiedzieć o wersji DX12, którą twórcy wciąż dopracowują, o czym możemy usłyszeć w powyższej rozmowie.
Plany twórców
Warto wspomnieć również o nadchodzącym World Update 7: Australia, który do gry trafi 31 stycznia. Aktualizacja poprawi wygląd tego kontynentu oraz wprowadzi kilka nowych misji dla wirtualnych lotników. Więcej informacji, doprecyzowujących zawartość uaktualnienia, ma pojawić się w dniu jego wydania.
Może Cię zainteresować:
- Microsoft Flight Simulator - zobacz, jak Polska wyładniała w grze
- Recenzja gry Microsoft Flight Simulator 2020
- Microsoft Flight Simulator 2020 - poradnik do gry
Twórcy udostępnili także rozpiskę, która przybliża graczom plany studia wobec rozwoju MFS. Jeśli chcecie dokładnie zapoznać się z tym, co w najbliższych miesiącach trafi do gry, to ową listę znajdziecie tutaj. Aktualnie Microsoft Flight Simulator dostępny jest na PC oraz konsolach Xbox Series X/S.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
JK.96 Pretorianin

Niech poprawią czas lądownia na starcie (jeżeli to możliwe) i ogólnie wydajność w głównym menu (to na pewno jest możliwe).
Wolałbym proste, białe menu, a nie niepotrzebne animacje, przezroczyste panele, itp. wszystko się tnie (w przeciwieństwie do gry samej w sobie), karta graficzna się grzeję i działa na pełnych obrotach (RTX 3070), bez sensu.
Gazz Centurion

Napiszę jak nie ja :) Jaram się czekam, wspieram pomysł, chce DLSS w MSFS.
Szefoxxx Senator

W tej grze DLSS może dać naprawdę sporo.
Aczkolwiek powinni to i dodać w dx11, bardzo wątpliwie, że nie zrobią tego, bo wersja dx11 jest stabilna, i co z tego, stabilność nie daje fps jak DLSS, DLSS dałoby sporego kopa, to jest absurdalne wręcz, że oleją wersję dx11.
Podejrzewam, że powód jest nieco inny, po za technikami typu DLSS, wersji dx11 już raczej poprawić się zbytnio nie da, a szczególnie utylizacji cpu, więc całe moce przerobowe pójdą w optymalizację dx12, który takich limitów nie ma na przyszłość, a który to na premierę działał okropnie, gorzej jak dx11, więc jest co poprawiać.