Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 lipca 2020, 11:44

Cyberpunk 2077 będzie działać na Windows 7, nawet w DX 12

Studio CD Projekt RED potwierdziło, że Cyberpunk 2077 będzie działał na komputerach z systemem Windows 7. Niestety, tego samego nie można powiedzieć o pecetach z Windows 8.1.

Cyberpunk 2077 będzie działać na Windows 7, nawet w DX 12 - ilustracja #1
W Cyberpunk 2077 zagramy nie tylko na Windows 10.

Od tygodnia wiemy, że Cyberpunk 2077 zaoferuje wsparcie ray-tracingu w oparciu o biblioteki DirectX 12 Ultimate. Więcej na temat zastosowań tej technologii zdradza niedawny wywiad serwisu PC Games Hardware z Jakubem Knapnikiem oraz Marcinem Gollentem ze studia CD Projekt RED. Twórcy powtórzyli wiele z tego, co mówili dotychczas, ale zdradzili istotną informację. Cyberpunk 2077 będzie działał nie tylko na Windowsie 10, ale też Windows 7. To zasługa dodania wsparcia DirectX 12 przez Microsoft w zeszłym roku, a twórcy sprawdzają działanie gry na starszym systemie w poszukiwaniu możliwych problemów. Niestety, tytułu nie uruchomimy na Windows 8.1, jako że ta edycja „okienek” nie otrzymała podobnej aktualizacji.

Informacja może zaskakiwać, ale z pewnością ucieszy osoby, które nie przymierzają się do przesiadki na Windows 10. Od stycznia siódmy Windows nie jest wspierany przez Microsoft, nawet poprawkami bezpieczeństwa. Nie byłoby więc niczym dziwnym, gdyby CD Projekt RED zdecydował się na zignorowanie starszego systemu. Tak się jednak nie stało, na szczęście dla wciąż licznych użytkowników, którzy korzystają z Windowsa 7. Jak podaje serwis Computer World za grupą analityczną Net Applications, prawie 25% PC nadal korzysta z tej wersji systemu operacyjnego.

Marcin Gollent rozwiał też wątpliwości co do kompatybilności Cyberpunka 2077 z kartami grafiki bez wsparcia DirectX 12 Ultimate. Główny programista grafiki w CD Projekt RED potwierdził, że gra zadziała na każdym układzie GPU kompatybilnym z podstawowym DX12. Funkcje wersji Ultimate to de facto dodatki działające na zdolnym je udźwignąć sprzęcie i nie będą utrudniać zabawy na kartach niespełniających tego warunku.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat, ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GOL-em rozpoczął w 2015 roku, pisząc w newsroomie growym, a następnie również filmowym i – o zgrozo! – technologicznym (nie zabrakło też udziału w encyklopedii gier). Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Nie pytać o kwestie związane z grafiką – po kilku godzinach autor potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej