Sony zapowiedziało PlayStation VR 2. Niestety, przewodowe

Jim Ryan, CEO Sony Interactive Entertainment, zdradził co nieco szczegółów o PS VR 2. Niby jest ich niewiele, ale dowiedzieliśmy się przynajmniej, że zestaw będzie zawierał jeden kabel zamiast dwóch.

futurebeat.pl

Karol Laska

Sony zapowiedziało PlayStation VR 2. Niestety, przewodowe.
Sony zapowiedziało PlayStation VR 2. Niestety, przewodowe.

Days Gone trafi wiosną na PC, w nowe God of War nie pogramy w tym roku, podobnie zresztą ma się sprawa z Gran Turismo 7. Sporo dzisiaj tych nowinek od Jima Ryana, CEO Sony Interactive Entertainment, a to nie wszystko. Opowiedział on także co nieco o PSVR 2, choć musiał mocno gryźć się w język, aby nie zdradzić zbyt wiele. Mimo to dowiedzieliśmy się paru istotnych faktów (via GQ).

Po pierwsze, zauważalny ma być technologiczny postęp pomiędzy najnowszymi okularami wirtualnej rzeczywistości od Sony a tymi aktualnymi. W czym ma się on objawiać? Ryan wspomina przede wszystkim, że zobaczymy tylko jeden kabel przewodzący zamiast dwóch. Cieszyłoby nas to nieco bardziej, gdybyśmy nie spodziewali się tego, że kolejny zestaw PlayStation VR będzie bezprzewodowy. Teraz już przynajmniej wiemy – nie będzie.

Ponadto na oficjalnym blogu PlayStation czytamy, że ulepszeniu ulegnie rozdzielczość, pole widzenia, system śledzenia ruchów gracza, jak i aspekt interaktywności. Możemy się także spodziewać nowego kontrolera stworzonego z myślą o wirtualnej rzeczywistości (korzystającego z funkcji pada DualSense).

Po drugie, więcej o nowych goglach wirtualnej rzeczywistości dowiemy się za parę miesięcy, a więc te pojawią się na rynku nie wcześniej niż w 2022 roku, choć i ten termin nie jest w stu procentach pewny. Nie wiemy także, w jakim nakładzie zostanie wydane PSVR 2 i czy gracze muszą nastawiać się na problemy z zakupem podobne do tych z PlayStation 5.

„Dlaczego nie?” – w taki sposób Ryan odpowiedział na pytanie o to, w jakim celu tak w zasadzie powstaje kolejna wersja PSVR i czemu po prostu SIE nie zdecydowało się na rozwój aktualnej wersji sprzętu. Cóż, z takiego rodzaju rozumowaniem nie ma raczej co dyskutować.

  1. Recenzja PlayStation VR – jak na start nowego urządzenia jest nieźle
  2. Strona internetowa PlayStation VR
Podobało się?

37

Karol Laska

Autor: Karol Laska

Swoją żurnalistyczną przygodę rozpoczął na osobistym blogu, którego nazwy już nie warto przytaczać. Następnie interpretował irańskie dramaty i Jokera, pisząc dla świętej pamięci Fali Kina. Dziennikarskie kompetencje uzasadnia ukończeniem filmoznawstwa na UJ, ale pracę dyplomową napisał stricte groznawczą. W GOL-u działa od marca 2020 roku, na początku skrobał na potęgę o kinematografii, następnie wbił do newsroomu, a w pewnym momencie stał się człowiekiem od wszystkiego. Aktualnie redaguje i tworzy treści w dziale publicystyki. Od lat męczy najdziwniejsze „indyki” i ogląda arthouse’owe filmy – ubóstwia surrealizm i postmodernizm. Docenia siłę absurdu. Pewnie dlatego zdecydował się przez 2 lata biegać na B-klasowych boiskach jako sędzia piłkarski (z marnym skutkiem). Przesadnie filozofuje, więc uważajcie na jego teksty.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum PlayStation
2021-02-27
14:53

zanonimizowany707426 Generał

Mam tylko porównanie do grafiki z PSVR i jest na tyle dobrze, że nie upatruję tu wady. Bez sde jest naprawdę dobrze. Co do kabla nie przekonasz mnie. Chodzę swobodnie i nie czuję skrępowania. Po małym przemeblowaniu uzyskuje prawie 4x4, chodzę i okręcam się jak chcę. Immersja podwojona.

Komentarz: zanonimizowany707426
2021-02-24
21:22

Szary-Wilku Generał

A.l.e.X Twoje posty wyglądają jak kupa :)

Komentarz: Szary-Wilku
2021-02-24
20:57

A.l.e.X Legend

A.l.e.X

to nie chodzi o ostrość tylko o rozdzielczość wielkość SS i przede wszystkim regulacje rozstawu IP / moim zdaniem brak regulacji IP przekreśla VR. Nie każdy ma rozstaw 65mm, ja np. mam 68,5mm.

Komentarz: A.l.e.X
2021-02-24
20:53

A.l.e.X Legend

A.l.e.X
👍

micin3 - oczywiście że będę i oczywiście że gram na stojąco / kabel lub jego brak jest wręcz nieistotny na poziomie 5x5 a w sumie to i tak dużo większość osób gra na mniejsze przestrzeni, pomijam już symulatory gdzie się siedzi (bo w takie gry VR praktycznie nie gram poza SW : Squadrons). Rozumiem że tobie może przeszkadzać mi nie nie przeszkadza. Inna kwestia to tracking Q2 nadal ma powiedzmy na poziomie umownym gdzie VR z latarniami precyzują ci pozycje dłoni i ciała co do milimetra. Nie potrafię grać w gry VR obracając się kontrolerem czy też robiąc jumpa w każdej grze w której jest to możliwe gram poruszając się po pomieszczeniu. U mnie dodatkowo kabel leży na podłodze dla purystów można sobie zamontować haki na suficie. Przy takich długich kablach i tak jest to bez sensu (moim zdaniem). Rozdzielczość ma znaczenie a tym bardziej FOV. Bardzo mocno dlatego chwaliłem Idenxy jako zestaw ale po przesiadce na P8KX to jak skok w nową erę. Niewyobrażalne wcześniej było że można mieć obraz którego nie ogarniasz po lewej i prawej wzrokiem czy góra dół i jednocześnie sweet spot na tak gigantycznej przestrzeni że czytasz najdrobniejsze napisy. Sam zmienisz zdanie jak przetestujesz :) Pimax 8KX to faktycznie pierwsze VR w który nic ci nie zakłóca poczucia bycia w grze. Polecam !

Nadal uważam że dla początkujących z VR - Indexy
Dla party game i zabaw imprezowych - Q2
Do najlepszych doznań z VR - Pimax 8KX

Komentarz: A.l.e.X
2021-02-24
20:47

micin3 Generał

Tak tak Alexie, wszyscy wiemy że VR zaczyna się od 120 fpsów i 8k na jedno oko.
Jak Ci może kabel nie przeszkadzać? Jak można grać w grę VR i obracać widok kontrolerem, a nie obracać się ciałem? Nie ważne jak masz długi przewód, nigdy nie będziesz na nim w stanie zrobić pełnego obrotu.

Komentarz: micin3

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl