Ray tracing w Cyberpunk 2077 początkowo tylko na kartach Nvidii
Artur Knapik ze studia CD Projekt RED zapowiedział w wywiadzie prasowym, że w dniu premiery ray tracing w Cyberpunku 2077 będzie dostępny wyłącznie dla posiadaczy kart graficznych firmy Nvidia.

W SKRÓCIE:
- ray tracing w Cyberpunku 2077 początkowo będziemy mogli włączyć tylko na kartach z serii Nvidia GeForce RTX 20XX i 30XX;
- funkcja będzie też działała na platformie streamingowej GeForce NOW;
- układy AMD Radeon RX 6000 oraz bazujące na sprzęcie „czerwonych” konsole nowej generacji zapewne otrzymają wsparcie dla śledzenia promieni w późniejszym czasie.
Deweloper ze studia CD Projekt RED – Artur Knapik – potwierdził w wywiadzie opublikowanym w najnowszym numerze magazynu PC Gamer (via Wccftech), że w dniu premiery gry Cyberpunk 2077 ray tracing będziemy mogli aktywować wyłącznie na pececie wyposażonym w kartę graficzną firmy Nvidia (oczywiście mowa o układach z serii GeForce RTX 20XX lub 30XX) lub grając na platformie GeForce NOW. Na sprzęcie AMD funkcja początkowo nie będzie wspierana. Poznaliśmy też kilka detali na temat jej implementacji.
Zaimplementowaliśmy ray tracing do naszego silnika, aby pracował jako rozwiązanie hybrydowe, co oznacza, że możemy zastąpić niektóre systemy wersją ray tracingową. Na przykład nasz podstawowy system Global Illumination wykorzystuje światło pochodzące z nieba, słońca i wszystkich źródeł w danej lokacji do dynamicznego wytwarzania światła odbitego. W trybie ray tracing używamy naszego głównego GI do wytwarzania tylko światła odbitego, podczas gdy główne światło pochodzące z nieba jest oparte o ray tracing, co pozwala mu znacznie lepiej się kształtować i ukazywać szczegóły w cieniach – czytamy w wywiadzie.
Brak wsparcia ray tracingu na sprzęcie AMD może być nieco rozczarowujący dla osób planujących zakup układu z nadchodzącej rodziny Radeon RX 6000, a także przyszłych posiadaczy konsol nowej generacji, które również bazują na technologii „czerwonych”. Jednak w gruncie rzeczy sytuacja jest dość zrozumiała – na rynku na razie nie ma żadnego GPU od AMD, który sprzętowo wspierałby śledzenie promieni, dlatego też trudno zadbać o odpowiednią implementację omawianego rozwiązania na tego typu układach (nie wspominając już o tym, że z tego samego powodu nie jest to kwestia priorytetowa).
Warto odnotować, że nie oznacza to, że ray tracing na urządzeniach AMD nie zostanie aktywowany w przyszłości – wręcz przeciwnie, można być niemal pewnym, że właśnie tak się stanie. W przeszłości studio CD Projekt RED informowało, że planuje wypuścić łatkę, dzięki której CP2077 wykorzysta pełen potencjał konsol nowej generacji i wydaje się dość prawdopodobne, że śledzenie promieni stanie się częścią tej aktualizacji.
- Wszystko o Cyberpunk 2077
- Widziałem Cyberpunk 2077 i wiem, czego CDPR nie udało się dopracować
- Słyszałem Cyberpunka 2077 po polsku… i chyba będę grał w angielską wersję
- Grałem 4 godziny w Cyberpunka 2077 – to świetna gra, ale…
- Cyberpunk 2077 - strona oficjalna

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Nvidia
- grafika (gry)
- CD Projekt RED
- cyberpunk
- gry RPG
- karty graficzne
- ray tracing
- PC
- PS5
- XSX
Komentarze czytelników
kaitso Generał

wwad Generał
I tu poruszona jest ciekawa kwestia jak na AMD wygląda kompatybilność RT z obecnymi implementacjami w grach czy w ogóle coś takiego istnieje ? czy tylko nowe implementacja np. DX ultimate będą dodawały wsparcie też dla sprzętu AMD a wszystko co jest obecnie na AMD będzie bez RT ? ( pisze o grach PC )
zanonimizowany146624 Legend
To już wiadomo, dlaczego nie zabraknie Radeonów na premierę :)
MelChioRpl Pretorianin
A mnie zastanawia inna kwestia. Mam i7 4790k + gtx1070 wiec cb powinien bez problemu smignąć na wysokich w 1080p ale moze by dokupic geforce now i przetestowac jak ten rt wygląda. W jakiej rozdzielczości ten streaming ? Jak z opóźnieniem ? Warto ?
A.l.e.X Legend

Jeśli chodzi o implementację RT w Cybepunku to będzie na bardzo dużym poziomie oraz w kilku aspektach, wcale nie mniej niż w Control które na ten moment wielu uważa za techdemo RT. Dodatkowo wsparcie DLSS sprawi że na serii 2xxx wiele osób zagra w przyzwoitej ilości fps w RT. HDR10 + RT + to jak ta gra wygląda -> prawdziwe nextgemowe demo możliwości graficznych.