PhysX - zaprezentowano Position Based Fluids, technologię generującą najładniejszą wodę

Zaprezentowano nową metodę animacji cieczy - Position Based Fluids. Technologia, która ma generować najlepiej wyglądającą ciecz na rynku, wejdzie do użytku wraz z nowymi wersjami PhysX SDK i modułami APEX.

futurebeat.pl

Kamil Zwijacz

Ujawniono nowy algorytm technologii PhysX - Position Based Fluids. Jego zadaniem jest generowanie w czasie rzeczywistym najlepiej wyglądającej cieczy. Zaprezentowano także pokazowy materiał wideo, na którym można zobaczyć PBF w akcji.

Powyższe nagranie udowadnia, że faktycznie Position Based Fluids generuje realistycznie zachowującą się wodę. Dodatkowo Zogrim, użytkownik YouTube, który umieścił ten pokaz, twierdzi, że technologia ta działa w 30 klatkach na sekundę na karcie graficznej GeForce GTX 580. Obecnie żadna gra dostępna na rynku nie korzysta z tego rozwiązania. Nowa technika animacji cieczy zostanie zaimplementowana do nadchodzących wersji PhysX SDK i modułów APEX.

PhysX to silnik fizyczny firmy Ageia, która została przejęta w 2008 roku przez koncern Nvidia. Technologia od lat jest stosowana z powodzeniem w grach wideo. Jej działanie można zobaczyć w takich tytułach jak: Borderlands 2, Batman: Arkham City, Mirror's Edge czy Metro 2033.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Komputery

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl