Nowy sterownik NVIDII zaimplementuje asynchroniczne obliczanie

Po wywołanych przez benchmark Ashes of the Singularity kontrowersjach firma NVIDIA pracuje nad zaimplementowaniem asynchronicznego obliczania w nowym sterowniku do swoich kart grafiki. Pomoże w tym studio Oxide Games.

futurebeat.pl

Jakub Mirowski

Firma NVIDIA w błyskawicznym tempie odpowiedziała na kontrowersje związane z brakiem obsługi istotnej funkcji DirectX 12, asynchronicznego cieniowania, w jej kartach graficznych – stanowiących przecież rynkową większość. Wygląda na to, że asynchroniczne obliczanie zostanie zaimplementowane w najnowszym sterowniku „Zielonych”, a pomoże w tym studio Oxide – deweloperzy nadchodzącej gry Ashes of the Singularity, na podstawie której powstał benchmark sprawdzający wydajność nowej wersji bibliotek.

Przy wprowadzaniu wsparcia dla asynchronicznego obliczania pomoże NVIDII studio Oxide. - Nowy sterownik NVIDII zaimplementuje asynchroniczne obliczanie - wiadomość - 2015-09-06
Przy wprowadzaniu wsparcia dla asynchronicznego obliczania pomoże NVIDII studio Oxide.

Informację tę na forum Overclock.net potwierdził użytkownik Kollock ze wspomnianej ekipy Oxide Games. Na końcu jego długiego postu można wyczytać: „Rozmawialiśmy z firmą NVIDIA na temat asynchronicznego obliczania, którego najnowszy sterownik jeszcze w pełni nie zaimplementował – ale działa już prawie jak należy. W tej sprawie będziemy z nimi ściśle współpracować”. To świetna wiadomość dla posiadaczy kart graficznych od „Zielonych” - a jeszcze niedawno nic na taki rozwój spraw nie wskazywało. NVIDIA oskarżyła bowiem o obniżoną wydajność wadliwy benchmark, zaś jego twórcy otwarcie stwierdzili, że wina leży po stronie sterowników. Teraz obie firmy najwidoczniej się dogadały, co z kolei nie zadowoli AMD – największych konkurentów „Zielonych”, którzy przy okazji testów Ashes of the Singularity po raz pierwszy od dłuższego czasu wypadli lepiej od swoich przeciwników.

DirectX 12 jak dotąd zbiera bardzo pochlebne opinie prasy i wygląda na to, że ci, którzy przesiądą się z jego powodu na system operacyjny Windows 10, błędu nie popełnią. W przeprowadzanych w połowie sierpnia testach nowe wersje bibliotek zapewniały pokaźny wzrost liczby klatek na sekundę. Jednocześnie Robert Hallock z AMD stwierdził niedawno, że żadna z dostępnych obecnie na rynku kart grafiki nie wykorzystuje w pełni możliwości DirectX 12 – czyli wkrótce może być jeszcze lepiej.

  1. Oficjalna strona internetowa firmy NVIDIA
Podobało się?

0

Jakub Mirowski

Autor: Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Komputery
2015-09-06
16:36

kaszanka9 Legend

kaszanka9

pieterkov [7]

Ale to jest nieważne czy twoja karta uciągnie grę czy nie, wyjdzie gra dx12 only, nawet nie będzie się niczym wyróżniać, ale nie uruchomisz poniżej win10 i tyle.

Komentarz: kaszanka9
2015-09-06
20:04

zanonimizowany998127 Legionista

@wcogram pisałeś o wydajności GPU w DX12.
Rozpiszę ci dokładniej o co mi chodziło (w kontekście Twojego pierwszego stwierdzenia o sponsoringu).
Sama gra tak samo jak benchmark może być sponsorowana przez danego producenta i dalej nie będziesz wiedział, które karty radzą sobie lepiej w DX12.

Komentarz: zanonimizowany998127
2015-09-06
20:18

zanonimizowany943726 Generał

R390 vs 980 = 384GB/s vs 224.4 GB/s = 5.9 Tflops vs 4.6 Tflops = 2816 vs 2048 jednostek cieniujących = 176 vs 128 jednostek TMU = 2000zł vs 2400zł.

No spoko tylko to inna architektura i tego się tak nie porównuje.

Komentarz: zanonimizowany943726
2015-09-06
21:25

Colidace Pretorianin

Konkurencja jest nam jak najbardziej na rękę ale AMD popełniło ten sam błąd co 3dfx kiedyś (Po co fuzja AMD+ATI?). Z Nvidią się tak nie walczy. Zieloni są wolniejsi ale konsekwentni i zwyciężają po wielu porażkach idąc do przodu małymi kroczkami, bez żadnych fuzji bez żadnego ryzyka. Trzymają rezerwy finansowe na zapas. Polecam wywiad z członkami 3Dfx/3dfx, zginęli min. po przejęciu STB (EN) , jest dużo na temat strategii takich firm - https://youtu.be/3MghYhf-GhU. Byłem przez wiele lat sam fanboyem AMD, ale kiedy przesiadłem się na tandem Intel+Nvidia i zobaczyłem ile demoscenowych produkcji mi się zaczęło uruchamiać prawidłowo, jak zapieprza za przeproszeniem Intel i jak dopracowane ma stery Nvidia to zwątpiłem. Nienawidziłem Nvidii za przejęcie własności intelektualnej i inżynierów 3dfx's ale technologia ma to do siebie że nie ma tam miejsca na emocje. Tak samo umarły takie kultowe dla mnie firmy jak Sinclair czy Amiga. Biznes to biznes nie zawsze uczciwy jak to pokazał M$, ale sami chcieliśmy kapitalizmu, na tym to min. polega. Jestem graczem od prawie 30 lat, do dzisiaj wspominam kultowe firmy ale wiem jak to się dla nich kończy - wspomnieniami po latach na YT.

Komentarz: Colidace
2016-03-09
03:17

n.vision Junior

Glupki jestescie i tyle.

AMD to bardzo dobra firma, ktora duzo uczciwiej podeszla do wielu tematow. Jest tez bardziej innowacyjna niz Nvidia, czego przejawem jest zaimplementowanie jednostek asynchronicznych juz w istniejacych kartach. Jednostki asynchroniczne to jest rozwiazanie HARDWARE i nie da sie go nadrobic sterownikami! Mozna za to tak skonstruowac benchmark, zeby AMD nie wypadalo lepiej : )))) Co oczywiscie jest wielkim bullshitem. Przekrety Nvidii widac np. w Wiedzminie 3, gdzie w efekcie Nvidia hairwork zamiast 300 czy 600 wlosow, Geralt ma 3000, co nie robi wizualnie ZADNEJ roznicy w stosunku do 600 wlosow, ale dojezdza karty AMD(juz nie wspomne, ze tego typu wlosy wymyslila wlasnie AMD i wypuscila na licencji open source, a Nvidia rozwinela te technologie i wypuscila w swoim bullshit Nvidia Game(not)Work). Podobnie jest ze wszystkimi tesselacjami, ze zamiast tesselacji x8, ktora jest juz bardzo konkretna i zupelnie wystarczajaca i nie dojechalaby kart AMD, Nvidia wprowadzila w grach silowo tesselacje x64, bo ich karty sa w tym lepsze - tylko po to, zeby zajechac karty AMD. Najglosniejsza sprawa z tym zwiazana to Crysis 2, w ktorym deski czy blokady drogowe potrafily byc zrobione z milionow poligonow, zamiast z 20 poligonow (bo ile moze ich miec deska?!), ktore dodatkowo byly cholernie mocno tesselowane. Nawet pomimo tego, ze jakosc efektu tesselacji x8 niewiele rozni sie od x64! Oblude Nvidii widac tez w implementacji silowej, bez mozliwosci wylaczenia, PhysX w niektorych grach, co powodowalo przerzut obliczania PhysX na procesor i rozkrecilo mit o tym, ze AMD ma wiekszy narzut na procesor. Bullshit.
A oblude portali internetowych widac z kolei w tym, ze odkad wyszedl patch 1.3 do Fallout 4, ktory ogromnie poprawil dzialanie na kartach czerwonych, tak ze zieloni dostali wciry, najwieksze portale przestaly robic na tej grze benchmarki! To dopiero jest skandal i pokazuje, jak cholernie stronnicze sa portale, dostajace pewnie jakies znaczne profity od zielonych za tego typu stronniczosc prasy.
Kolejna innowacja AMD, ktora rynek bedzie hamowal, jest ich wieloprocesorowosc. Nie wiem czy wiecie, ze nowy DirX swietnie wykorzystuje wieloprocesorowosc i korzysta z np. 8 rdzeni, czego DirX 11 nie robil. Tym sposobem procesory AMD beda poprostu lepsze! Oczywiscie jesli jakis "specjalista od optymalizacji kodu gry" nie zoptymalizuje go tak, zeby bij zabij AMD, mimo ze sprawdza sie w nowym rozwiazaniu lepiej, nie pokazala sie od dobrej strony! Przynajmniej w najwiekszych produkcjach.

Taki to wlasnie bullshit. Nie dajcie sie oszukac, Nvidia chociaz robi dobre karty, nie zaimplementowala w architekturze jednostek asynchronicznych i koniec, dali tylka po calosci i teraz beda klamac, oszukiwac i przekupywac zeby z tego wybrnac. I to nie pierwszy raz, kiedy zrobia jakis chamski numer. Poza tym, gdyby nie te przekrety i grzebanie w kodzie najwiekszych produkcji, karty AMD wcale nie wypadalyby gorzej od konkurencji, przeciwnie, to bardzo dobre karty.

Komentarz: n.vision

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl