Dysk PS5 - „to koniec ekranów wczytywania”, twierdzi Tim Sweeney

Tim Sweeney – szef firmy Epic Games – skomentował w wywiadzie zaprezentowane wczoraj demo Unreal Engine 5, które działało na deweloperskim egzemplarzu PS5. Jego zdaniem technologia zastosowana w nowej konsoli Sony może znacząco wpłynąć na to, jak wyglądają i są tworzone gry.

futurebeat.pl

Bartosz Świątek

Dysk PS5 - „to koniec ekranów wczytywania”, twierdzi Tim Sweeney - ilustracja #1
Tim Sweeney chwali PS5.

W SKRÓCIE:

  1. zaprezentowane wczoraj demo UE5 było grywalne i działało na devkicie PS5;
  2. zdaniem Tima Sweeneya dysk SSD nowej konsoli Sony jest wiodącym rozwiązaniem tego typu w branży – nawet uwzględniając współczesne nowoczesne pecety;
  3. szef Epic Games uważa, że technologia ta może znacząco zredukować ograniczenia, z jakimi muszą mierzyć się twórcy gier.

W wywiadzie udzielonym dziennikarzowi Geoffowi Keighleyowi, Tim Sweeney – szef firmy Epic Games odpowiedzialnej m.in. za hit Fortnite, rozwijanie platformy Epic Games Store czy silnik Unreal Engine – pochwalił konsolę PlayStation 5. Jego zdaniem jest to dobrze zbalansowana platforma, która pod jednym względem odstaje od wszystkich znanych nam urządzeń do grania, z high-endowymi pecetami włącznie. Mowa oczywiście o dysku SSD.

Sony ma światowej klasy system pamięci masowej. To jest najlepsze rozwiązanie tego typu nie tylko pośród konsol, ale w ogóle na jakiejkolwiek platformie, nawet uwzględniając wysokiej klasy komputery - powiedział Tim Sweeney. - To koniec świata, w którym istniały ekrany ładowania. Skończyły się czasy, gdy geometria pojawiała się na ekranie, kiedy przechodziłeś przez środowisko gry. Efektem końcowym jest możliwość tworzenia gier, które są całkowicie wciągające od początku do końca, przez setki godzin rozgrywki – dodał deweloper.

Zdaniem szefa Epic Games znaczenie ma tutaj zarówno prędkość dysku, jak i sposób, w jaki współpracuje on z procesorem.

PS5 ma ogromną ilość pamięci flash, która jest bardzo, bardzo blisko procesora. Tak bardzo, że to naprawdę fundamentalnie wpływa na kompromisy w zakresie tego, co można zrobić i streamować w grze. To jest absolutnie krytyczne dla tego rodzaju dema.

To (demo – przyp. red.) wymaga nie tylko całego mnóstwa polygonów i pamięci. To polygony, które muszą być na bieżąco ładowane w każdej klatce animacji, kiedy poruszasz się po środowisku. Tego typu szczegóły, jakie widzicie w tym świecie, absolutnie nie byłyby możliwe bez tych przełomowych ruchów, które wykonało Sony – przekonywał szef Epic Games.

Co ciekawe, jak potwierdził Kim Libreri z Epic Games, demo UE5, które wczoraj mieliśmy okazję zobaczyć, to grywalny fragment, który działał w czasie rzeczywistym na devikcie PS5.

To w pełni grywalne demo. Podłączyliśmy urządzenie do nagrywania do devkita PlayStation 5 i nagraliśmy sygnał, który był przesyłany przez HDMI. To jest demo działające w czasie rzeczywistym i można w nie zagrać. Za każdym razem, gdy w nie grasz, jest nieco inne – powiedział Kim Libreri.

  1. Unreal Engine – strona oficjalna
  2. PS5 – strona oficjalna
Podobało się?

48

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum PlayStation
2020-05-15
01:49

eli0n Generał

eli0n

"to koniec ekranów wczytywania"
Szczerze życzę tego Konsolowcom. W zasadzie to nam wszystkim. :-D To by było coś.

Komentarz: eli0n
2020-05-15
08:14

Kowalus20 Generał

Kowalus20

Nie chce nic mowic, na pc dawno mamy dyski m2 o tej samej wydajnosci co nowe konsole :) ciekawi mnie jaka pojemnosc bedzie w konsolach, bo dysk 2tb kosztuje ok 1000pln, a oni musza sie zamonac pewnie w 500 na dysku o ile nie mniej. A tu gry jeb 200gb i bedzie ciekawie.

Inna sprawa, ze miedxy ssd sata3 500mb/s a m2 3500mb/s jest ogromny skok wydajnosci tak gry przyjladowo laduja sie nie 13sekund a 11sekund mimo tak duzej roznicy w wydajnosci :) dlatego ciekawi mnie co za czary sie pojawia, chyba, ze mowimy tutaj o podejsciu jak stary WoW gdzie de facto tez nie mamy ladowani, chyba ze odrebne instancje poza nasza glowna, to tego raczej nie omina

Komentarz: Kowalus20
2020-05-15
13:15

Kobold Chorąży

Kobold

nigdy czegoś takiego nie będzie - nawet poziomy w grach Mario, które ładują się oka mgnieniu mają ekrany ładowania - są one tylko sprytnie ukryte za planszą pokazującą nam ilość żyć przed startem. Ta sama stara śpiewka jak przy argumencie, że na konsolce wkładasz płytkę i grasz nie przejmujesz się instalacją. Niestety tak to poszło do przodu, że teraz na konsolach też instalujemy gry. Za parę lat to znowu się wszystko rozrośnie i znowu ekrany ładowania bedą widoczne...

Komentarz: Kobold
2020-05-17
10:11

Maverick0069 Legend

Maverick0069

Ciekawe ile czasu zajmie deweloperom by gry końca generacji (AC Valhalla/The Last Of Us/Cyberpunk 2077 działały na nowych konsolach .... Mam dylemat czy przeczekać do premiery PS 5 i nie ruszać tych gier czy grać w nie na pro.... Swoją drogą jak trzeba będzie roku od premiery 5 czekać na te gry to bezsensu.

Komentarz: Maverick0069
2020-05-26
15:49

Wilk1999 Generał

Wilk1999

Hmm. Ta wiadomość jest z jednej strony ciekawa, ale z drugiej zagadkowa. Na pewno w niektórych przypadkach wielką przyjemnością, będzie możliwość szybkiego, natychmiastowego (jeśli dobrze zrozumiałem wiadomość i właściwości sprzętowe nowej konsoli Sony) uruchamiania się gry, ale z drugiej strony ekrany wczytywania są i u niektórych gier nieodzownym elementem ich całości (jak np. w Horizon: Zero Dawn) i w przypadku niektórych tytułów mogły mieć swoje pozytywne właściwości jak również znajdować nowe zastosowanie (zgaduje, że nie tylko ja w swoim życiu miałem sytuacje, gdzie ekrany ładowania dawały mi chwilę wolnego czasu, aby rozprostować palce, w których potrafił łapać mnie skurcz i odrętwienie przy dość dłuższych rozgrywkach). Pozostaje mieć nadzieję, że twórcy gier właściwie wykorzystają właściwości technologiczne jakie daje zawarta w PS5 elektronika.

Komentarz: Wilk1999

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl