62. Gry Zręcznościowe
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 62. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Popeye: Rush for Spinach
Zręcznościowe 24 kwietnia 2005
Platformówka z popularnym Popeye'm w roli głównej. Udajemy się w pościg za wiedźmą, która skradła dla swoich duchów światowe zapasy szpinaku, źródła nadludzkiej siły bohatera.

Congo Bongo
Zręcznościowe 12 kwietnia 1984
Congo Bongo to najprościej rzecz ujmując klon produktu firmy Nintendo o nazwie Donkey Kong. Podobnie jak to ma miejsce w sławnym pierwowzorze, także i tutaj gracz wcieli się w rolę śmiałka, którego zadaniem będzie dotarcie do olbrzymiego goryla, pokonując wpierw wszystkie czyhające po drodze pułapki.

Kororinpa
Zręcznościowe 20 marca 2007
Kororinpa: Marble Mania to pozycja, sprawdzająca koordynację oko-ręka, w której zadanie polega na przebrnięciu przez labirynt. Głównym bohaterem jest mała piłeczka, posiadająca unikalny wzór oraz odznaczająca się zmiennym zachowaniem. Użytkownik w odpowiedni sposób posługując się Wii-pilotem operuje nachyleniem terenu, aby wprawić kulkę w ruch.

Disney Princess
Zręcznościowe 4 kwietnia 2003
Disney Princess to gra, stworzona przede wszystkim z myślą o najmłodszych użytkownikach. Pozwala ona na spełnienie marzeń każdej małej dziewczynki – daje szansę na stanie się jedną z disney'owskich księżniczek. W palecie dostępnych postaci znajdują się następujące panny: Kopciuszek, Jasmina, Śnieżka, Bella, Ariel i Aurora.

Ed, Edd n Eddy: Jawbreakers!
Zręcznościowe 15 września 2002
Ed, Edd n Eddy: Jawbreakers to zręcznościówka, stworzona na podstawie serii kreskówek autorstwa Danny'ego Antonucciego, emitowanej na kanale telewizyjnym Cartoon Network. Opowiada ona o szalonych perypetiach tytułowych bohaterów, pragnących za wszelką cenę zarobić jakiś grosz.

Tangoo & Ullashong
Zręcznościowe 5 czerwca 2002
Dynamiczna gra platformowa stworzona z myślą o najmłodszych. Gracz musi ocalić Królestwo Rokoko przed złowrogim naukowcem Astarosem.

Franklin's Great Adventures
Zręcznościowe 3 lutego 2006
Franklin's Great Adventures to zabawa, przygotowana z myślą o najmłodszych użytkownikach konsoli Nintendo DS. Jej pierwowzorem jest popularny kanadyjski serial telewizyjny, emitowany od listopada 1997 r. Gra przedstawia przygody tytułowego żółwika i jego przyjaciół – Misia (Bear) i Bobra (Beaver).

The Koala Brothers: Outback Adventures
Zręcznościowe 3 lutego 2006
The Koala Brothers: Outback Adventures to gra przygodowa o elementach klasycznej platformówki. Adresowana jest ona przede wszystkim do najmłodszych użytkowników. Inspirację do stworzenia omawianej pozycji stanowił brytyjski serial dla dzieci, zatytułowany The Koala Brothers (Bracia Koala).

Noddy: A Day in Toyland
Zręcznościowe 3 lutego 2006
Noddy: A day in Toyland to edukacyjna gra przygodowo-zręcznościowa, adresowana do najmłodszych użytkowników konsoli. Powstała ona w oparciu o animowany serial dla dzieci, traktujący o drewnianej lalce z głową na sprężynie. Akcja rozpoczyna się, gdy Noddy postanawia odwiedzić Wielkouchego (Big-Ears), mieszkającego w pobliskim lesie.

We Love Katamari
Zręcznościowe 20 września 2005
We Love Katamari to logiczno-zręcznościowa gra wyprodukowana przez firmę Namco z myślą o użytkownikach konsoli PlayStation 2. Tytuł uznawany jest za następcę Katamari Damacy. Podobnie jak w pierwowzorze zadaniem graczy polega na turlaniu tytułowych kul - katamari. Zachowując wierność podstawowym zasadom rozgrywki, twórcy wprowadzili m.in. nowych bohaterów oraz dodatkowe obiekty, które mogą stanąć na przeszkodzie kulom.

Silent Scope
Zręcznościowe 23 października 2000
Nieskomplikowana gra akcji, zaliczająca się do gatunku "celowniczków". Wcielamy się w postać policyjnego snajpera i likwidujemy pojawiających się na ekranie oponentów.

Super Collapse 3
Zręcznościowe 12 maja 2006
Odmiana klasycznego "Tetrisa", wyróżniająca się między innymi odwróceniem pola gry. Na uwagę zasługuje też szeroki wachlarz trybów zabawy, obejmujący między innymi pełnoprawną kampanię dla pojedynczego gracza.

Gauntlet II
Zręcznościowe 20 sierpnia 1989
Ogromny sukces gry Gauntlet spowodował, że już niecałe dwanaście miesięcy później, koncern Atari pokusił się o drugą odsłonę przygód nieustraszonej drużyny bohaterów, która marząc o sławie i bogactwie zeszła do zamieszkałych przez fantastyczne stwory podziemi.

The UnderGarden
Zręcznościowe 10 listopada 2010
The UnderGarden to niekonwencjonalna platformówka z elementami logicznymi stworzona przez studio Artech Digital Entertainments. Akcja gry toczy się w podwodnym ogrodzie, a zadaniem graczy jest odszukanie członków zespołu muzycznego. Rozgrywka obfituje w zagadki wymagające umiejętności logicznego myślenia i znajomości podstawowych zasad fizyki.

Alien Hominid
Zręcznościowe 21 listopada 2004
Alien Hominid jest wirtualną strzelaniną w klasycznym stylu (podążamy cały czas w prawo i eksterminujemy niezliczone zastępy wrogów), przypominającą produkty z popularnej serii Metal Slug. Warto zauważyć, że omawiana pozycja stanowi znacznie rozszerzoną wersję słynnej internetowej gry pod tym samym tytułem, dostępnej za pośrednictwem znanej sieciowej witryny o nazwie Newgrounds.

Super Monkey Ball Adventure
Zręcznościowe 30 czerwca 2006
Super Monkey Ball Adventure kontynuuje popularny cykl ze stajni korporacji Sega, zapoczątkowany w 2001 roku i obecny na wielu różnorodnych platformach sprzętowych. Platformówka składa się z kilkudziesięciu etapów, na których sterujemy tytułową małpką.

Exit
Zręcznościowe 15 lutego 2006
Exit jest osobliwym połączeniem gry akcji z elementami logicznymi, a charakterem zabawy przypomina nieco pierwsze pozycje z cyklu Oddworld (Abe’s Oddysee i Abe’s Exoddus).

Rush'N Attack: Ex-Patriot
Zręcznościowe 30 marca 2011
Rush'N Attack: Ex-Patriot to stworzona przez studio deweloperskie Vatra Games kontynuacja popularnego w latach 80. ubiegłego wieku cyklu zręcznościówek. Gracze kierują poczynaniami Sida Morrowa, agenta specjalnego CIA, który wysłany zostaje w głąb Rosji ze ściśle tajną misją wywiadowczą. Rozgrywka utrzymana jest w konwencji klasycznej platformówki, wzbogaconej o widok 2.5D.

Barnyard
Zręcznościowe 9 lutego 2006
Barnyard firmy THQ, to pełna humoru mieszanka przygodówki i zręcznościówki. Tytuł powstał na podstawie filmu Steve’a Oedekerka i Nickelodeon Movies (współtwórcy Jimmy Neutron: Boy Genius), do którego głosu użyczali między innymi Danny Glover i Kevin James.

The Haunted: Hell's Reach
Zręcznościowe 25 października 2011
The Haunted: Hell's Reach jest sieciową grą akcji utrzymaną w konwencji horroru. Za deweloping tytułu odpowiada studio The Haunted Team. Fabuła przedstawia zmagania grupki awanturników z piekielnymi bestiami. Gra jest komercyjnym rozwinięciem moda, który zwyciężył w zorganizowanym przez firmę Epic Games konkursie „Make Something Unreal” i korzysta z silnika graficznego Unreal Engine 3.0.

Defender
Zręcznościowe 22 października 2002
Oficjalny remake klasycznej scrollowanej strzelanki, tym razem w trójwymiarowym wydaniu. Wcielamy się w postać pilota tytułowego myśliwca i wyruszamy do walki z agresywną rasą Obcych. Do pokonania kilkadziesiąt zróżnicowanych poziomów.

Dream Pinball 3D
Zręcznościowe 31 sierpnia 2006
Zwieńczenie dziesięcioletniej twórczości grupy ASK Homework w kategorii komputerowych pinballi. Autorzy, którzy odpowiadają między innymi za stworzenie Pure Pinball czy Ball Adventures, są całkowicie pewni, iż ich najnowszy wytwór jest najlepszą grą w pinball, jaką może zafundować sobie użytkownik komputera osobistego.

Magic Marker
Zręcznościowe 22 stycznia 2010
Innowacyjne połączenie zręcznościówki i gry logicznej. Jako tytułowy Max zostajemy przeniesieni do świata wewnątrz zeszytu. Mechanika zabawy łączy elementy platformówkowe z pomysłowymi zagadkami. Pokonanie części przeszkód wymaga jedynie dobrego refleksu, ale w starciu z innymi konieczne jest skorzystanie z magicznego mazaka, którym możemy sami dorysowywać elementy do świata gry.

Missile Command
Zręcznościowe 23 listopada 1999
Konwersja klasycznej gry znanej z salonów gier zręcznościowych. Mimo ładniejszej grafiki i dodanych kilku opcji zwiększających atrakcyjność zabawy, Missile Command nie budzi już takich emocji jak pierwowzór.