Data wydania: 4 grudnia 2012
Tradycyjna zręcznościowa platformówka. Wcielamy się w czarodziejkę o imieniu Topez, która przez swoje niedbalstwo zesłała na świat snów straszliwą groźbę. Do standardowej formuły twórcy wprowadzili ciekawą mechanikę, w czasie rozgrywki gracze muszą układać słowa z unoszących się w powietrzu liter.
Page Chronica jest typową zręcznościową platformówką, w której twórcy zawarli dość rzadko spotykaną mechanikę, opierającą się na układaniu przez graczy słów z losowo generowanych kompletów liter. Producentem tytułu jest debiutujący singapurski zespół ze studia Red Hare. Gra powstała dzięki inicjatywie firmy Sony, która przekazała studentom singapurskiej politechniki sprzęt oraz dokumentację techniczną, pozwalającą na programowanie z myślą o konsoli PlayStation 3.
Główną bohaterką Page Chronica jest czarodziejka Topez, uczennica mistrza Morfeusza, sprawującego kontrolę nad ogromną biblioteką snów. Przechowywane są w niej informacje o wszystkich sennych marzeniach i koszmarach, z przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Pod nieobecność swego nauczyciela Topez omyłkowo uwalnia Wielkiego Złego. Ta wroga istota zagraża całemu uniwersum snów, więc dziewczyna wyrusza w podróż, by ponownie zamknąć go w więzieniu i związać jego moc.
Na pierwszy rzut oka gra wydaje się zwykłą platformówką 2D, której świat został zbudowany z trójwymiarowych elementów. Nasza postać dysponuje szeregiem czarów oraz specjalnych mocy, wykorzystywanych do eliminowania stojących na drodze stworów. Ich siła oraz skuteczność zależy jednak od długości ułożonych przez nas słów. Opcja ta stanowi element mechaniki, odróżniającej tytuł od podobnych produkcji. W każdej chwili, po naciśnięciu przycisku L1, na ekranie stają się wyraźnie widoczne pojedyncze litery. Są one generowane losowo. Im dłuższe angielskie słowo (nie ma znaczenia jakie) z nich ułożymy, tym wybrana umiejętność lub czar będzie potężniejsza. Jeżeli kilkukrotnie pomylimy się przy wpisywaniu, tracimy jednak cząstkę zdrowia. Od czasu do czasu, na ekranie pojawią się kolorowe litery, niosące ze sobą specjalne bonusy, przedłużające czas trwania zaklęcia lub jego siłę.
Oprawa graficzna tytułu nie olśniewa, ale też całkiem nie odpycha. Warto zaznaczyć że, mimo baśniowej oprawy paleta kolorów, która została wykorzystana przez twórców jest jednak przytłumiona i potrafi być nieprzyjemna dla oka. Nierówne są także projekty poziomów oraz przeciwników. Wiele do życzenia pozostawia również płynność działania produkcji
Autor opisu gry: Michał Kułakowski
Platformy:
PlayStation 3
Producent: Red Hare Studios
Wydawca: Red Hare Studios
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń