43. Gry Zręcznościowe
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 43. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Super Mario Ball
Zręcznościowe 4 października 2004
Super Mario Ball to niekonwencjonalny pinball, posiadający fabułę, malutkie, ale pełne przeszkód plansze oraz niesamowitą kulkę, którą jest... sam Mario! Wyprodukowało go i wydało Nintendo.

Mr Moskeeto
Zręcznościowe 12 marca 2002
Mister Mosquito jest grą dającą możliwość wcielenia się w komara. Jako owad musisz naprzykrzać się rodzinie państwa Yamada i wysysać z nich krew.

Foster's Home for Imaginary Friends
Zręcznościowe 3 listopada 2006
Foster's Home for Imaginary Friends to platformówka, stworzona wyłącznie z myślą o kieszonkowej konsoli Game Boy Advance na kanwie serialu animowanego pod tym samym tytułem (polska nazwa brzmi Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster).

Virtua Cop: Elite Edition
Zręcznościowe 26 sierpnia 2005
Każdy, kto w dzieciństwie marzył o pozostaniu policjantem, a mu to nie wyszło, ma okazję zasmakować tego zawodu w domowym zaciszu. Virtua Cop to klasyczny konsolowy shooter autorstwa zespołu Sega AM2 pod przewodnictwem Yu Suzuki'ego, w którym wcielamy się w glinę i strzelamy do złoczyńców.

Rosso Rabbit in Trouble
Zręcznościowe 16 kwietnia 2003
Rosso Rabbit in Trouble to gra zręcznościowa typu "jump & run" przygotowana przez studio Joymania Entartainment. Gracze kierują poczynaniami tytułowego królika, a ich zadaniem jest dotarcie do norki w wyznaczonym czasie, zebranie odpowiedniej ilości warzyw i unikanie różnego rodzaju pułapek. Produkcja utrzymana została w barwnej, trójwymiarowej oprawie wizualnej, która przypadnie do gustu młodszym odbiorcom.

Crash Bandicoot Purple: Ripto's Rampage
Zręcznościowe 3 czerwca 2004
Panowie i panie z Vicarious Visions wpadli na pomysł połączenia dwóch światów znanych z pozycji, w których głównymi bohaterami są Crash i Spyro.

Castlevania: Harmony of Dissonance
Zręcznościowe 7 września 2002
Porwano naszą przyjaciółkę! Czym prędzej chwytaj za bat, szlifuj podskoki i pędź do Zamku, gdzie czai się... ON. Ale najpierw musisz wyrżnąć w pień parę setek wrogów. I może wtedy uda ci się... wygrać.

Mario vs. Donkey Kong (2004)
Zręcznościowe 19 listopada 2004
Mario vs Donkey Kong to klasyczna platformówka z naciskiem położonym na zręcznościowe elementy, którą można uznać za... sequel stareńkiego jak świat Donkey Kong’a, gdy mającej na karku ponad 20 lat.

Gods
Zręcznościowe 10 listopada 1991
W Gods gracz wcieli się w rolę wojownika, któremu Bogowie starożytnej Grecji powierzyli zadanie pokonania labiryntu korytarzy w pewnym opuszczonym mieście. Jeśli zdołasz przebrnąć przez wszystkie pułapki i zwyciężysz panoszących się wokół przeciwników, dostąpisz największej spośród nagród, czyli tajemnicy nieśmiertelności.

Finding Nemo: The Continuing Adventures
Zręcznościowe 7 września 2004
„Finding Nemo: The Continuing Adventures” jest kontynuacją wielkiego hitu, jakim okazała się pozycja „Finding Nemo” wydana jakiś czas temu na konsoli GameBoy Advance przez firmę THQ. Dokończenie opowieści znanej z kin i ekranu konsoli zostało przedstawione w postaci kilkudziesięciu zabawnych mini-gier.

Zool
Zręcznościowe 21 kwietnia 1993
Zool to przykład pełnokrwistej platformówki, stworzonej przez koncern Gremlin Graphics w kooperacji z producentem znanych lizaków Chupa Chups. Głównym zadaniem gracza, który wcieli się w rolę tytułowego bohatera (zwanego również Ninją z wymiaru N) jest doprowadzić do uwolnienia bliżej niezidentyfikowanego świata spod jarzma obrzydliwych stworów.

Klax
Zręcznościowe 12 marca 1990
Klax to gra zręcznościowo-logiczna, która po raz pierwszy zadebiutowała na automatach coin-up w 1989 roku, za sprawą koncernu Atari. Głównym celem rozgrywki jest tworzenie układów z klocków tego samego koloru, przesuwających się w kierunku gracza po poziomej platformie.

Spy Hunter (1984)
Zręcznościowe 1 stycznia 1984
W Spy Hunter – grze akcji wyprodukowanej przez firmę Midway w 1983 roku, z myślą o automatach coin-op – wcielasz się w rolę tajnego agenta i zasiadasz za kierownicą futurystycznego pojazdu G-6155. Bardzo szybki i dobrze uzbrojony samochód pomoże Ci w walce z bezwzględnymi złoczyńcami, panoszącymi się na amerykańskich drogach.

Jungle Strike: The Sequel to Desert Strike
Zręcznościowe 12 marca 1995
Jungle Strike: The Sequel to Desert Strike to gra zręcznościowa, w której wcielisz się w rolę pilota nowoczesnego śmigłowca, stworzonego do eksterminacji celów naziemnych. Uzbrojony w karabin maszynowy, pociski Hydra oraz rakiety Hellfire, staniesz do walki z żołnierzami Kilbaby i wykonasz kilka skomplikowanych misji bojowych.

Disney's Lilo & Stitch
Zręcznościowe 7 czerwca 2002
Disney's Lilo & Stitch jest grą, kierowaną przede wszystkim do dzieci, aczkolwiek starsi także mogą czerpać z niej wiele przyjemności. Jej pierwowzorem jest film animowany o tym samym tytule (Lilo i Stich), stworzony przez wytwórnię Walta Disney'a.

Ex Zeus
Zręcznościowe 10 lutego 2006
Ex Zeus jest stworzoną przez Hyper-Devbox, a wydaną przez Metro3D strzelaniną 3D z udziałem wielkich robotów. Gra pierwotnie pojawiła się na automatach arcade, a dopiero kilka lat później twórcy postanowili przenieść ją na konsolę PlayStation 2.

Prinny: Can I Really Be The Hero?
Zręcznościowe 20 listopada 2008
Prinny: Can I Really Be The Hero? to produkcja zaliczająca się do gatunku platformówek. Jej twórcy to studio Nippon Ichi Software, szerzej znane na japońskim rynku z serii jRPG o nazwie Disgaea.

Bust-A-Move 3000
Zręcznościowe 12 lutego 2003
Kolejna odsłona popularnej gry logiczno-zręcznościowej, tym razem w wydaniu na konsolę Gamecube. Jest to odmiana popularnego Tetrisa, polegająca na łączeniu ze sobą kulek tego samego koloru.

Word Puzzle
Zręcznościowe 7 listopada 2007
Gra logiczna, w której zajmujemy się rozwiązywaniem zagadek słownych. Wybieramy pomiędzy pięcioma różnymi trybami zabawy, między innymi opierającym się na combosach trybie Arcade.

Hot Pixel
Zręcznościowe 22 stycznia 2007
Za powstanie Hot Pixel odpowiada francuska firma zSlide. To tytuł, który udostępnia graczom ponad 200 mini-gierek związanych ze skaterami, grafficiarzami i innymi subkulturami rozwijającymi się w wybetonowanych środowiskach wielkich metropolii.

Galaga
Zręcznościowe 26 lipca 2006
Galaga to strzelanina, stanowiąca remake klasycznej gry o tym samym tytule. Po raz pierwszy pojawiła się ona za sprawą Namco w 1981 r. i została zadedykowana popularnym w tamtym czasie automatom. Użytkownik, wcielając się w postać pilota statku kosmicznego, podejmuje się niebezpiecznej misji stawienia czoła oddziałom nieprzyjaciela.

Jetpac Refuelled
Zręcznościowe 28 marca 2007
Jetpac Refuelled to pozycja, będąca remakiem klasycznej strzelaniny, wydanej po raz pierwszy w 1983 roku przez firmę Ultimate Play the Game (czyli późniejsze Rare) z myślą o właścicielach ówczesnych komputerów domowych.

Wyścig skuterów
Zręcznościowe 6 marca 2008
Arctic Stud Poker Run to humorystyczna gra zręcznościowa, której producentem jest studio Game Refuge. Firma odpowiada za stworzenie m.in. takich zręcznościówek jak: Rampage World Tour i General Chaos.

Montezuma's Revenge
Zręcznościowe 4 marca 1984
Montezuma’s Revenge to gra zręcznościowa z 1984 roku, która uznawana jest za jedną z pierwszych platformówek w historii elektronicznej rozrywki. Po latach gra doczekała się konwersji na przeróżne platformy.