Indie - Gry Windows Phone po premierze
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Najpopularniejsze gry po premierze o tematyce Indie na platformę WP. W branży gier wideo termin indie odnosi się do małych, nierzadko wręcz jednoosobowych studiów deweloperskich, a także produkowanych przez nie gier wideo. Twórcy indie nie są zależni od dużych wydawnictw, co zapewnia im większą kreacji.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Spellcrafter
RPG prace wstrzymane
Utrzymana w stylistyce dark fantasy taktyczna gra RPG z turowym systemem walki, opracowana przez polskie studio deweloperskie Jujubee. W grze Spellcrafter wcielamy się w postać reprezentującą jedną z trzech klas (człowieka, nekromanty lub elfa) i wyruszamy na eksplorację pełnego magii świata, zbierając doświadczenie oraz złoto, wchodząc w interakcje z napotykanymi postaciami niezależnymi i wykonując rozmaite zadania, wymagające od nas nierzadko podejmowania trudnych wyborów moralnych.

CarX Drift Racing
Wyścigi 15 lipca 2014
Opracowana przez rosyjskie CarX Technologies gra wyścigowa, w której oprócz uzyskania jak najlepszego czasu równie ważne są punkty, zdobywane za wykonywanie efektownych poślizgów. W miarę postępów rozgrywki, za zarobioną na driftowaniu walutę odblokowujemy kolejne trasy oraz modele samochodów. Gra odznacza się całkiem dużym realizmem oraz wysokiej jakości oprawą graficzną, uzyskaną dzięki autorskiemu silnikowi CarX Engine.

Five Nights at Freddy's 4
Przygodowe prace wstrzymane
Czwarta część wykreowanego przez Scotta Cawthona niezależnego cyklu horrorów, stanowiąca w zamierzeniu finałowy rozdział całej historii. W Five Nights at Freddy’s 4 po raz kolejny przychodzi nam stawić czoła morderczym animatronicznym zabawkom. W porównaniu z poprzednimi odsłonami serii, formuła rozgrywki została jednak odmieniona.

Doodle God
Logiczne 18 listopada 2011
Oryginalna gra logiczna, w której wcielamy się w bóstwo tworzące nowe pierwiastki, związki chemiczne, przedmioty i stworzenia. Twórcy przygotowali setki kombinacji, których odkrycie wymaga sprytu, ale też czasami poczucia humoru i pokrętnej logiki.

Knock-knock
Zręcznościowe 16 września 2014
Knock-knock to wyprodukowany przez rosyjski zespół Ice-Pick Lodge dwuwymiarowy horror, w którym zabawa przypomina makabryczną wersję berka. Każdej nocy naszym zadaniem jest dotrwanie w nawiedzonym domu do świtu. Przeszkodzić nam w tym próbują hordy potworów. Musimy odganiać je światłem oraz naprawiać szczeliny w obronie, przez które dostają się do środka.

Plants vs Zombies
Strategiczne 18 maja 2011
Gra z popularnego gatunku tower defense o dość nietypowej tematyce - sadząc rośliny, bronimy domostwa przez atakiem hord zombie. Grę przygotowała firma PopCap Games, znana z udanych produkcji logiczno-zręcznościowych, np. Peggle Deluxe czy Bejeweled. W Plants vs Zombies poziomy składają się z kilku ścieżek, którymi nadchodzą zombie, a zadaniem gracza jest zabezpieczenie każdej z nich. Naszą linią obrony są rozmaite kwiaty i rośliny, które sadzimy przed atakowanym domem.

Terraria
Zręcznościowe 12 września 2014
Opracowana przez niezależne studio Re-Logic sandboksowa gra platformowa, określana jako dwuwymiarowa wersja popularnego Minecrafta. Terraria nie ma określonego celu, a zadaniem graczy jest dowolne kształtowanie otaczającego ich, losowo generowanego świata. Przystępując do zabawy, dysponujemy jedynie kilkoma prostymi narzędziami, które pozwalają nam na kopanie i pozyskiwanie surowców, ścinanie drzew i wznoszenie prostych budowli.

Brothers: A Tale of Two Sons
Przygodowe prace wstrzymane
Baśniowa gra przygodowo-zręcznościowa szwedzkiego studia Starbreeze. Produkcja opowiada o dwóch braciach przemierzających malownicze krainy w poszukiwaniu lekarstwa dla ojca. Kontrolujemy równocześnie obie postacie, a większość wyzwań wymaga ich ścisłej współpracy.

Machinarium
Przygodowe 22 marca 2014
Oryginalna, dwuwymiarowa gra przygodowa autorstwa znanego z serii Samorost czeskiego studia Amanita Design. Akcja Machinarium osadzona została w dziwnym świecie, w którym wszystko wykonane jest z metalu, a rolę roślin, zwierząt i ludzi przejęły roboty. Jednym z nich jest także główny bohater gry, który został niesłusznie odesłany na wysypisko. Wróciwszy do miasta, nasz protagonista odkrywa spisek, którego celem jest zamach na jego przywódcę.

Five Nights at Freddy's 3
Przygodowe prace wstrzymane
Trzecia odsłona niezwykle oryginalnego horroru autorstwa Scotta Cawthona. Rozgrywka bazuje na podobnych zasadach, co wcześniejsze części cyklu i obsadza gracza w roli nocnego stróża, który musi przetrwać pięć nocy w tytułowej restauracji.

Tiny Troopers
Akcji 3 grudnia 2014
Wzorowana na cyklu Cannon Fodder zręcznościowa gra akcji, w której obejmujemy dowództwo nad niewielką grupką solidnie uzbrojonych żołnierzyków. Naszym zadaniem jest głównie mordowanie setek wrogów. Kamera umieszczona jest wysoko nad głowami postaci, a całość oferuje mocno humorystyczne podejście do wojennej tematyki.

Doom & Destiny Advanced
RPG 3 sierpnia 2015
Humorystyczna gra typu RPG, przygotowana z myślą o platformach mobilnych. Doom & Destiny Advanced przedstawia historię umiejscowioną przed wydarzeniami z części pierwszej, wykorzystuje jednak podobny motyw przewodni.

Galaxy Trucker
Strategiczne 3 kwietnia 2015
Galaxy Trucker to adaptacja popularnej gry planszowej o tej samej nazwie. W tej strategii gracz konstruuje własne okręty, a następnie wysyła je na niebezpieczne misje w kosmosie. Za produkcję odpowiada studio Czech Games Edition.

Space Marshals
Akcji 8 października 2015
Epizodyczna strzelanka łącząca realia science fiction ze stylistyką westernu, wzbogacona silnymi elementami taktycznymi. Space Marshals powstało w studiu Pixelbite, znanym głównie z serii Reckless Racing. W grze wcielamy się w gwiezdnego szeryfa, który musi schwytać lub wyeliminować groźnych zbiegów z więzienia o zaostrzonym rygorze. Pod względem mechanizmów rozgrywki mamy tu do czynienia ze strzelanką z akcją ukazaną z lotu ptaka.

Active Soccer 2
Sportowe 10 kwietnia 2015
Zręcznościowa gra piłkarska inspirowana klasyczną serią Sensible Soccer. Produkcję opracowało włoskie studio The Fox Software, wyspecjalizowane w produkcji gier tego typu – w dorobku zespołu znajduje się Ico Soccer na Nintendo DS oraz pecetowe Throw In, które można uznać za remake kultowego Kick Off 2. Tytuł oferuje piłkę nożną w bardzo zręcznościowym wydaniu, prezentując zmagania w klasycznym widoku z góry i nie zarzucając gracza zbyt wielką liczbą przycisków do opanowania.

Prune
Logiczne 3 listopada 2015
Gra logiczna o minimalistycznym charakterze, stworzona przez niezależne studio Polyculture, na którego czele stoi Joel McDonald. Rozgrywka opiera się na przycinaniu gałęzi drzewa i kształtowaniu go w taki sposób, by jego korona sięgnęła w miejsce o jak największym nasłonecznieniu. Zadanie utrudnia obecność przeszkód i zagrożeń, zatem priorytetem nie jest tempo wzrostu, a bezpieczeństwo rośliny.

Zapomniane Księgi: Skradzione Królestwo
Przygodowe 7 listopada 2016
Przygodówka z elementami gry typu HOPA (hidden object puzzle adventure), stworzona przez niezależne studio World-LooM. W grze Zapomniane Księgi: Skradzione Królestwo trafiamy do baśniowego świata. Główną bohaterką jest młoda adeptka alchemii, która po powrocie do rodzinnego domu usiłuje odnaleźć zaginionych rodziców. Poszukiwania naprowadzają ją na mroczną tajemnicę, grożącą porządkowi całego królestwa.

Galaxy of Trian
Strategiczne prace wstrzymane
Elektroniczna adaptacja polskiej gry planszowej o tym samym tytule. Projekt zrealizowało niezależne studio Grey Wizard Innovative należące do Piotra i Ewy Żygadło, doświadczonych twórców gier (Grim Legends 2: Song of the Dark Swan). Galaxy of Trian osadzone jest w uniwersum science fiction, w którym ludzkość wykorzystuje zaawansowaną technologię obcej rasy Trian do wzmocnienia rywalizujących ze sobą nacji.

Pako: Car Chase Simulator
Wyścigi 16 maja 2014
Prosta zręcznościówka, w której kierujemy samochodem, uciekającym przez miasto przed policyjną obławą. Rozgrywka trwa do pierwszej kraksy, a cała zabawa polega na wytrzymaniu na danej mapie możliwie jak najdłużej.

The Firm
Zręcznościowe 17 marca 2015
Zrealizowana w stylu retro gra zręcznościowa, będąca satyrą na współczesną korporacyjną rzeczywistość. W grze wcielamy się w szeregowego pracownika tytułowej firmy, a naszym zadaniem jest sprawne przerzucanie sterty papierów oraz ich akceptowanie bądź odrzucanie – w zależności od profitów, jakie mogą przynieść naszej korporacji.

Five Nights at Freddy's 2
Przygodowe 1 grudnia 2014
Druga odsłona cyklu horrorów autorstwa Scotta Cawthona. W czasie zabawy w FNAF 2 gracz ponownie wciela się w postać stróża nocnego i musi unikać śmierci z rąk wrogo nastawionych animatroników.

Dragon Hills
Zręcznościowe 9 kwietnia 2015
Dwuwymiarowa zręcznościówka przeznaczona na platformy mobilne. Grę wyprodukowało polskie studio Rebel Twins, znane z Aliens Drive Me Crazy oraz Daddy Was A Thief. W Dragon Hills gracz wciela się w księżniczkę chcącą zemścić się na ludziach, którzy ją skrzywdzili. Siedząc na grzbiecie zaprzyjaźnionego smoka, dziewczyna wyrusza w świat niszcząc wszystko na swojej na drodze.

Back to Bed
Logiczne 29 października 2014
Oryginalna gra logiczna opracowana przez niezależne studio Bedtime Gaming jako kontynuacja studenckiego projektu z 2011 roku. Akcja toczy się w surrealnym świecie marzeń sennych, a jej bohaterem jest cierpiący na narkolepsję mężczyzna imieniem Bob. Gracze wcielają się w niewielkie stworzonko, symbolizujące cząstkę podświadomości bohatera odpowiedzialną za jego instynkt samozachowawczy, a ich zadaniem jest tak wpłynąć na poczynania lunatykującego Boba, by ten bezpiecznie wrócił do swojego łóżka.

Badland
Zręcznościowe 3 czerwca 2014
Oryginalna, dwuwymiarowa zręcznościówka z widokiem z boku, będąca debiutancką produkcją niezależnego fińskiego studia Frogmind. W grze Badland przejmujemy kontrolę nad bliżej nieokreślonym żyjątkiem, a naszym zadaniem jest przeprowadzenie go przez kolejne poziomy, wypełnione rozmaitymi przeszkodami i pułapkami.