Data wydania: 4 października 2013
Knock-knock to wyprodukowany przez rosyjski zespół Ice-Pick Lodge dwuwymiarowy horror, w którym zabawa przypomina makabryczną wersję berka. Każdej nocy naszym zadaniem jest dotrwanie w nawiedzonym domu do świtu. Przeszkodzić nam w tym próbują hordy potworów. Musimy odganiać je światłem oraz naprawiać szczeliny w obronie, przez które dostają się do środka.
Gracze
Steam
Knock-knock to zwariowana dwuwymiarowa gra zręcznościowa osadzona w klimatach horroru. Jest to produkcja moskiewskiego studia Ice-Pick Lodge, które wyrobiło sobie markę tworząc kompletnie zakręcone projekty pokroju Pathologic, Tension czy Cargo! Quest for Gravity.
Gracze wcielą się w nastoletniego chłopca przemierzającego pokoje nawiedzonego domu, stojącego samotnie w wielkim, ciemnym lesie. Od niedawna do miejsca tego ściągają różnego sortu potwory, chcąc zabawić się z chłopcem w przerażającą wersję berka, w której stawką jest jego życie i poczytalność.
Knock-knock to gra dwuwymiarowa, w której sterujemy wspomnianym chłopcem. Każdej nocy naszym zadaniem jest dotrwanie do świtu i jednocześnie zachowanie zdrowych zmysłów. Nieproszeni goście będą powoli zbliżali się do domu i szukali wejścia. Otworzą okna, zrobią dziury w ścianach lub zniszczą drzwi. Takie wyrwy w obronie trzeba szybko załatać, gdyż inaczej zostaniemy wręcz zalani hordami koszmarnych przybyszy. Ponadto, nasz bohater jest słaby fizycznie i psychicznie, dlatego bezpośrednia konfrontacja z monstrami jest fatalnym pomysłem. Zamiast tego trzeba się przed nimi ukrywać i w razie potrzeby wykorzystać jedyną broń, jaką posiadamy przeciwko potworom, czyli światło. Chłopiec wyposażony jest w małą lampę, ale nie wystarczy ona do przeżycia. Zamiast tego trzeba dbać o to, aby jak najwięcej pomieszczeń w domu było oświetlonych, co uniemożliwia potworom wejście. Szkopuł tkwi w tym, że każde włączone światło po pewnym czasie zgaśnie. Zabawa polega więc na nerwowych podróżach po domu, łataniu wyrw w obronie i włączaniu świateł. Chłopiec nie jest jednak wybitnym sprinterem i porusza się powoli. Czyni to rozgrywkę bardziej strategiczną, gdyż często nie da się zrobić wszystkiego. Zamiast tego trzeba wybrać, jaki problem jest najbardziej palący.
Autorzy przygotowali zarówno liczną obsadę różnorodnych maszkar, z których każda ma własne umiejętności i wymaga odrębnej taktyki, jak również szeroki wybór pomocnego ekwipunku, który każdej nocy rozrzucany jest losowo po domu. Zabawę uatrakcyjnia fakt, że gracz samodzielnie może projektować nawiedzone domostwo. Każdy dodatkowy pokój zwiększa poziom zdrowia chłopca oraz ułatwia mu unikanie maszkar. Wszystkiemu temu towarzyszy rozbudowana fabuła. W czasie zabawy odkrywać będziemy kolejne informacje i części większej układanki, które ostatecznie pozwolą nam na poznanie prawdy o domu i nawiedzających go istotach.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows 4 października 2013Polskie napisy
Apple iOS 6 marca 2014Polskie napisy
Android 29 maja 2014Polskie napisy
Windows Phone 16 września 2014Polskie napisy
Xbox One 23 sierpnia 2017Angielskie napisy i dialogi
Nintendo Switch 31 października 2018Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne:
W kolejnym odcinku naszego cyklu omawiającego najlepsze mobilne gry pozbawione mikropłatności przyglądamy się horrorom.
gramynawynos.pl
Adrian Werner
10 marca 2016 10:45
Twórcy Pathologic zapowiedzieli Knock-Knock – dwuwymiarową grę utrzymaną w konwencji horroru. Produkcja została jakiś czas temu ufundowana na Kickstarterze, a dziś twórcy wypuścili nowy zwiastun, prezentujący fragmenty rozgrywki.
gry
Łukasz Szliselman
20 września 2013 12:48
W najnowszym przeglądzie Kickstarterów omawiamy m.in. sukcesy Planetary Annihilation, Oculus Rift, Knock-knock i ADOM: The Ressurection, Project Giana oraz porażki The Other Brothers i Balance of the Planet. Nie zabrakło również nowych projektów w postaci Two Brothes i GUTS.
gry
Adrian Werner
3 września 2012 11:40
W najnowszym przeglądzie Kickstartera omawiamy m.in. start dwuwymiarowego horroru Knock-knock oraz sukcesy Volgarr the Viking i strategii Castle Story. Przybliżamy również platformówkowe RPG Moon Intern.
gry
Adrian Werner
30 lipca 2012 08:40
Średnie Oceny:
Średnia z 202 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 1495 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
CwirCwiru Legionista
Specficzna grafika, rozgrywka bazująca na zabawie w chowanego. Niepokojące wiadomości jak i to, co mówi nasza postać. Gra zostawia ogromne pole dla wielu spekulacji, bo nie wyjaśnia niczego. Przy tym - dość trudna na dalszych etapach. Bardzo polecam. Mój gameplay: www.youtube.com/playlist?list=PL07eNdu5b2fNCFMg3LUW2t72j2OuRdPk3
RobmalYetiowskiTheGracz Centurion
Ta gra wie, co to klimat.
zanonimizowany622647 Legend
W Knock-knock! pograłem pół godziny, może ciut dłużej...I nie, więcej nie będę grał. Nie dlatego że gra jest słaba, bo nie jest i sam pomysł jest świetny. Ja po prostu...Nie lubię horrorów (z wyjątkiem XIX wiecznej powieści gotyckiej). Ani filmowych ani growych. Po prostu mnie przerażają. Ta gra też. Dla własnego zdrowia psychicznego - wyłączyłem. Jeśli ktoś lubi horrory i równocześnie gry logiczno - zręcznościowe, proszę bardzo. W grach horror jednak akceptuję tylko wtedy gdy w w monstrum, które mnie przeraża mogę pruć z karabinu lub chociaż walić mieczem. Tu nie mogę. Nie na moje nerwy :)
knb128pl Chorąży
bardzo interesujący horror nie ma tu screemerów na cały ekran co się wydzierają.
bartekk25 Legionista
Jedna z najlepszych gier horror klimat grozy , udźwiękowienie
i bardzo ciekawa fabuła tylko gameplay jest mocno powtarzalny ale nie idzie się znudzić bo gra jest za krótka