Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikZręcznościowePCANDXONEiOSWP
Okładka Knock-knock (PC)

Knock-knock

Knock-knock to wyprodukowany przez rosyjski zespół Ice-Pick Lodge dwuwymiarowy horror, w którym zabawa przypomina makabryczną wersję berka. Każdej nocy naszym zadaniem jest dotrwanie w nawiedzonym domu do świtu. Przeszkodzić nam w tym próbują hordy potworów.

Zręcznościowe | horror | 2D | crowdfunding | indie

Okładka Knock-knock (PC)

producent: Ice-pick Lodge

wydawca: icehole

wydawca PL: Techland

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

data premiery gry:

4paź2013

PC

6mar2014

iOS

29maj2014

AND

16wrz2014

WP

23sie2017

XONE

Knock-knock to zwariowana dwuwymiarowa gra zręcznościowa osadzona w klimatach horroru. Jest to produkcja moskiewskiego studia Ice-Pick Lodge, które wyrobiło sobie markę tworząc kompletnie zakręcone projekty pokroju Pathologic, Tension czy Cargo! Quest for Gravity.

Gracze wcielą się w nastoletniego chłopca przemierzającego pokoje nawiedzonego domu, stojącego samotnie w wielkim, ciemnym lesie. Od niedawna do miejsca tego ściągają różnego sortu potwory, chcąc zabawić się z chłopcem w przerażającą wersję berka, w której stawką jest jego życie i poczytalność.

Knock-knock to gra dwuwymiarowa, w której sterujemy wspomnianym chłopcem. Każdej nocy naszym zadaniem jest dotrwanie do świtu i jednocześnie zachowanie zdrowych zmysłów. Nieproszeni goście będą powoli zbliżali się do domu i szukali wejścia. Otworzą okna, zrobią dziury w ścianach lub zniszczą drzwi. Takie wyrwy w obronie trzeba szybko załatać, gdyż inaczej zostaniemy wręcz zalani hordami koszmarnych przybyszy. Ponadto, nasz bohater jest słaby fizycznie i psychicznie, dlatego bezpośrednia konfrontacja z monstrami jest fatalnym pomysłem. Zamiast tego trzeba się przed nimi ukrywać i w razie potrzeby wykorzystać jedyną broń, jaką posiadamy przeciwko potworom, czyli światło. Chłopiec wyposażony jest w małą lampę, ale nie wystarczy ona do przeżycia. Zamiast tego trzeba dbać o to, aby jak najwięcej pomieszczeń w domu było oświetlonych, co uniemożliwia potworom wejście. Szkopuł tkwi w tym, że każde włączone światło po pewnym czasie zgaśnie. Zabawa polega więc na nerwowych podróżach po domu, łataniu wyrw w obronie i włączaniu świateł. Chłopiec nie jest jednak wybitnym sprinterem i porusza się powoli. Czyni to rozgrywkę bardziej strategiczną, gdyż często nie da się zrobić wszystkiego. Zamiast tego trzeba wybrać, jaki problem jest najbardziej palący.

Autorzy przygotowali zarówno liczną obsadę różnorodnych maszkar, z których każda ma własne umiejętności i wymaga odrębnej taktyki, jak również szeroki wybór pomocnego ekwipunku, który każdej nocy rozrzucany jest losowo po domu. Zabawę uatrakcyjnia fakt, że gracz samodzielnie może projektować nawiedzone domostwo. Każdy dodatkowy pokój zwiększa poziom zdrowia chłopca oraz ułatwia mu unikanie maszkar. Wszystkiemu temu towarzyszy rozbudowana fabuła. W czasie zabawy odkrywać będziemy kolejne informacje i części większej układanki, które ostatecznie pozwolą nam na poznanie prawdy o domu i nawiedzających go istotach.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 8,9 / 10 na podstawie 151 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8,4 / 10 na podstawie 11 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 19,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Knock-knock

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra może przestraszyć młodsze dzieci.
Najlepsze gry mobilne bez mikropłatności (#6 - horrory)
Najlepsze gry mobilne bez mikropłatności (#6 - horrory)

wiadomość10 marca 2016

W kolejnym odcinku naszego cyklu omawiającego najlepsze mobilne gry pozbawione mikropłatności przyglądamy się horrorom.

Knock-Knock – dwuwymiarowy horror oficjalnie zapowiedziany
Knock-Knock – dwuwymiarowy horror oficjalnie zapowiedziany

wiadomość20 września 2013

Twórcy Pathologic zapowiedzieli Knock-Knock – dwuwymiarową grę utrzymaną w konwencji horroru. Produkcja została jakiś czas temu ufundowana na Kickstarterze, a dziś twórcy wypuścili nowy zwiastun, prezentujący fragmenty rozgrywki.

Sukcesy Planetary Annihilation, Knock-knock i ADOM - Przegląd Kickstarterów (03/09/2012)
Sukcesy Planetary Annihilation, Knock-knock i ADOM - Przegląd Kickstarterów (03/09/2012)

wiadomość3 września 2012

W najnowszym przeglądzie Kickstarterów omawiamy m.in. sukcesy Planetary Annihilation, Oculus Rift, Knock-knock i ADOM: The Ressurection, Project Giana oraz porażki The Other Brothers i Balance of the Planet. Nie zabrakło również nowych projektów w postaci Two Brothes i GUTS.

Co ciekawego na Kickstarterze? (30/07/2012)
Co ciekawego na Kickstarterze? (30/07/2012)

wiadomość30 lipca 2012

W najnowszym przeglądzie Kickstartera omawiamy m.in. start dwuwymiarowego horroru Knock-knock oraz sukcesy Volgarr the Viking i strategii Castle Story. Przybliżamy również platformówkowe RPG Moon Intern.

PC
iOS
AND
WP
XONE