Wyszukiwarka gier
Turok: Łowca dinozaurów

Turok: Łowca dinozaurów

PC

Turok: Dinosaur Hunter

po premierze

Data wydania: 30 listopada 1997

Akcji, FPP, Strzelanki, Singleplayer

Turok: Dinosaur Hunter to dynamiczna, pierwszoosobowa strzelanina (FPS), oparta na popularnej serii komiksów. Gracz wciela się w tytułowego bohatera - odważnego barbarzyńcę z prehistorycznych czasów, broniącego Ziemi przed zagrożeniami ze strony mieszkańców Zaginionego Lądu. Musi on stawić czoła groźnej rasie Campaignerów, która z armią zmodyfikowanych genetycznie dinozaurów chce zawładnąć Wszechświatem.

7.4

Gracze

9.3

Steam

OCEŃ
Oceny

Turok: Dinosaur Hunter to gra akcji FPP oparta na serii komiksów z 1996 roku opowiadająca o przygodach barbarzyńcy Turoka żyjącego w prehistorycznych czasach, gdy Ziemią władały jeszcze dinozaury. Turok, którego imię znaczy „Syn Kamienia”, z godnie z wielowiekową rodzinną tradycją pełni funkcję obrońcy matki Ziemi.

Od dawna broni on Ziemi przed niebezpieczeństwem grożącym jej ze strony mieszkańców Zaginionego Lądu, miejsca poza czasem będącego międzywymiarowymi kanałami wszechświata, gdzie przeplata się przeszłość, teraźniejszość i przyszłość, a obce rasy walczą o dominację. Jedynie nasz bohater, może powstrzymać wrogów przybywających z tego miejsca.

W grze Turok musi powstrzymać Campaignerów z ich zastępami zmodyfikowanych dinozaurów, zanim uda im się podbić wszechświat. Aby tego dokonać musi odnaleźć części Chronosceptera, starożytnej broni o legendarnej sile.

  • Czternaście rodzajów broni, od zwykłego noża i łuku do wyrzutnika granatów, karabinu pulsacyjnego, wyrzutni rakiet a nawet działa jądrowego.
  • Wiele gatunków obcych i krwiożerczych dinozaurów takich jak Raptory z metalowymi szponami, Triceraptory, Pterodaktyle zaopatrzone w broń artyleryjską, piechota obcych.
  • Możemy poruszać się w dowolnym kierunku w pełni trójwymiarowym świecie.
  • Bogate i żywe otoczenie składające się z trójwymiarowych drzew, lian, pajęczyn, a także przeskakujących z liny na linę małp, pływających ryb czy niedźwiedzi przemierzających las.
  • Osiem rozbudowanych poziomów, takich jak wioska na szczytach drzew, katakumby, jaskinie, plemienne osady.

Autor opisu gry: Mariusz Klamra

Platformy:

PC Windows

PC WindowsPolskie napisy i dialogi

Producent: Iguana

Wydawca: Acclaim Entertainment

Polski wydawca: CD Projekt SA

Ograniczenia wiekowe: 16+

Gry z serii

Turok: Łowca dinozaurów
Turok: Łowca dinozaurów
Turok: Łowca dinozaurów

8GIER

Gry z serii Turok

Seria strzelanek opartych na licencji komiksów pod tym samym tytułem, która cieszy się statusem kultowej. Cykl został zapoczątkowany w 1997 roku przez należące do firmy Acclaim Entertainment studio Iguana Entertainment. Po bankructwie tej pierwszej (co miało miejsce w 2004 roku) pieczę nad nim przejął zespół Propaganda Games oraz wydawca Touchstone Games, z kolei od 2015 roku jego rozwojem (opartym na wydawaniu remasterów jego najstarszych odsłon) zajmowała się wyspecjalizowana w odświeżaniu klasyki firma Nightdive Studios. W grudniu 2024 roku ujawniono natomiast, że zespół Saber Interactive przygotuje prequel serii.

Gry z serii Turok

Publicystyka

Opinie

12 sierpnia 2024

Łowca, którego mógł się obawiać nawet Quake, czyli jak Turok zmienił FPS-y na konsolach

Ewolucja FPS-ów wydawała się przypisana do pecetów i w dużej mierze kreatywności id Software. Niespodziewanie grupa początkujących deweloperów zaskoczyła projektem, który mógł zawstydzać nawet Quake’a. Był nim Turok wydany w 1997 roku na Nintendo 64.

Łowca, którego mógł się obawiać nawet Quake, czyli jak Turok zmienił FPS-y na konsolach
Łowca, którego mógł się obawiać nawet Quake, czyli jak Turok zmienił FPS-y na konsolach
Opinie

26 lutego 2017

RetroStrefa #3 – premiera legendarnej Contry i zachwyty nad Larą Croft

Zapraszamy na trzeci przegląd kronik (czyt. czasopism), z których wybieramy ciekawostki na temat tego, co działo się w branży gier wideo w tym samym miesiącu 20 i 30 lat temu. Mowa będzie m.in. o piractwie i przepowiedniach przyszłości.

RetroStrefa #3 – premiera legendarnej Contry i zachwyty nad Larą Croft
RetroStrefa #3 – premiera legendarnej Contry i zachwyty nad Larą Croft

Wiadomości

Turok i Turok 2 doczekają się odświeżonych wersji

Słynne strzelanki Turok: Dinosaur Hunter oraz Turok 2: Seeds of Evil doczekają się odświeżonych wersji, za które odpowiada ekipa Night Dive Studios. Deweloper zamierza wypuścić oba tytuły w cyfrowej dystrybucji na komputerach PC.

gry

Kamil Zwijacz

27 sierpnia 2015 12:46

Turok i Turok 2 doczekają się odświeżonych wersji

Wieści ze świata (Audiosurf 2, Risen 3: Titan Lords, Victory Command, Turok) 8/5/15

Dziś piszemy m.in. o przejściu gry Audiosurf 2 w fazę beta, wydaniu Risen 3: Titan Lords i Abyss Odyssey na PS4 oraz możliwej reedycji kultowej strzelanki Turok: Dinosaur Hunter. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

gry

Patryk Greniuk

8 maja 2015 12:02

Wieści ze świata (Audiosurf 2, Risen 3: Titan Lords, Victory Command, Turok) 8/5/15

Twórcy nowych przygód Turoka dla PS3 i X360 ujawniają szczegóły na ich temat

Niegdyś użytkownicy PeCetów zazdrościli posiadaczom Nintendo 64 gry Turok: Dinosaur Hunter, aż wreszcie doczekali się konwersji i następnych tytułów z serii. Wkrótce komputerowcy będą pewnikiem pragnąć dla siebie kolejnej części wspomnianego cyklu, powstającej z myślą o konsolach nowej generacji (PlayStation 3 i Xbox 360). Mamy dla Was garść świeżych informacji tekstowo-graficznych na ten temat.

gry

Radosław Grabowski

5 maja 2006 07:32

Twórcy nowych przygód Turoka dla PS3 i X360 ujawniają szczegóły na ich temat

Nowy Turok na silniku Unreal Engine 3

Firma Buena Vista Games – jeden z oddziałów wytwórni Walta Disney’a, na którego barkach spoczywa obowiązek produkcji gier video – poinformowała wczoraj, że najnowszy program z cyklu Turok powstanie w oparciu o silnik Unreal Engine 3.

gry

Krystian Smoszna

28 września 2005 09:03

Nowy Turok na silniku Unreal Engine 3

Licencja na Turoka przechodzi w ręce Walta Disneya

Firma Buena Vista Games, "ramię" Walt Disney Company, zajmujące się rozrywką interaktywną, poinformowała, iż weszła w posiadanie praw wydawniczych do własności intelektualnej o nazwie Turok. Developingiem gier komputerowych opartych o tę znaną markę zajmie się nowo powstałe studio, Propaganda Games. W planach przewidziano wersje na obecne platformy, jak i handheldy i konsole nowej generacji.

gry

Maciej Myrcha

28 maja 2005 12:06

Licencja na Turoka przechodzi w ręce Walta Disneya

Chcesz mieć na nazwisko Turok?

W dość nietypowy sposób firma Acclaim pragnie wypromować swoją najnowszą grę zatytułowaną Turok: Evolution, która niebawem pojawi się na konsole nowej generacji. Cała kampania reklamowa polega na tym, że każda osoba, która chce zmienić swoje nazwisko na Turok musi zajrzeć pod ten adres www.mynameisturok.co.uk i wypełnić kwestionariusz.

gry

Wojciech Antonowicz

13 sierpnia 2002 14:36

Chcesz mieć na nazwisko Turok?

Kody i triki

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Turok: Łowca dinozaurów:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 233MHz, 32MB RAM, akcelerator 3D.

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.4

Ocena Graczy

Średnia z 324 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

9.3

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 3929 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

7.0
claudespeed18
PC

claudespeed18

Gracz

2024.12.09

Akurat przechodzę pierwszy raz tę grę i mam zamiar sprawdzić całą trylogię. Kolejna seria z cyklu nadrabiania zaległości klasyków. Takie tam postanowienia chyba w kryzysie wieku średniego ;)Z początku miałem ambiwalentne odczucia. Wyłączyłem całkowicie 'head bob' bo jest okropny w ruchu i powoduje u mnie zawroty głowy. No i mgłę także, w końcu granie z nią to mordęga dodatkowa. Mgła jest wciąż ale nieco dalej. Wersja zremasterowana ofkoz ograna.Z czasem gra dawała mi coraz więcej frajdy(od 4 levelu jakoś) a zaliczanie sekretów oraz szukanie części Chronoscepter'a jest dodatkowym wyzwaniem. Dość podstępnym trzeba przyznać. Bo elementy platformowe to największe i główne wyzwanie w tej grze. Skoki są często tak ustawione do wykonania, że milisekunda za szybko może być zabójcza. Typowe dla gier platformowych tamtych lat ale w FPS to unikalny temat. Przepaści tutaj jest masa a wręcz cała gra na tym bazuje. Śmierć w grze jest o tyle nieciekawa, że pomimo odrodzenia to traci się w większości zebrane rzeczy i bonusy. Stąd zbieranie trójkątów(żyćka) mało ciekawie wypadało potem jak zebrałem max 9 żyć a wolę wczytać grę z SAVEa niż grać od CHECKPOINTa. Poza spadaniem w przepaść nie zginąłem ani razu przez atak wroga.Także skakanie to kluczowy element w tej grze. Wręcz połowa rozgrywki na tym bazuje. Stąd bliżej tej grze do Quake niż Doom raczej.Muzyka jest przyjemna. Tubylcze bębny, tuby i rogi z miksem electro. Choć w każdym kolejnym etapie bywa dość podobna do siebie.Nie mam odczuć nostalgii związanych z tą grą ale lubię staroci. Granie w taki klasyk dziś to ryzyko gdy chce się poznać grę pierwszy raz. Nawet NRGeek odradził by zagrali tylko ci, którzy grę znają. Nie, żebym sugerował się czyjąś recenzją ale tę akurat obejrzałem przed zagraniem. Jednak uznałem, że chcę ograć tę grę a potem większość z serii.Ostatecznie gra mi się podoba ale część rzeczy bym tutaj poprawił i zmienił. Najgorsza wada, która powinna być także poprawiona to zmiana typu amunicji, bo jest się zmuszonym do używania lepszej(wybuchowej) jak się podniesie takową. Odradzanie przeciwników to też bolączka, jak wraca się do głównych miejsc by szukać sekretów czy innej drogi. Taki już jest tutaj klimat.Jednak to staroć prawie 30 letni i taki został wykonany. Bez fabuły(lub raczej wprowadzenia w temat), jakiś tam bohater z wiecznie wyszczerzonymi zębami, szalone sterowanie(poprawione nieco w remasterze), brzydkie tekstury i połowa arsenału do wywalenia przez słabą efektywność. Starsze DOOMy czy HERETIC dały mi nieco więcej radochy niż ta gra jednak ostatecznie frajdę z przejścia miałem. Ciekawe czy 2ka faktycznie okaże się lepsza, bo bywa na 1 miejscu w rankingach serii ale zdania są podzielone.Ocena 7/10 czyli dobra gra, dawniej pewnie robiła szał ale dziś tylko dla ludzi w niej oczarowanych dawniej. Rzadziej dla takich jak ja, chcących sprawdzić jak to smakuje ;)PS: Podczas grania po pewnym czasie miałem uczucie 'dejavu' a jak się okazało przez serię Serious Sam. Ewidentnie Croteam wzorował się na Turok'ach. Klimat może jest inny ale baza bardzo podobna z arsenałem na czele. Starożytne/zaginione krainy z obcymi do ubicia + prawie każda broń niemal skopiowana. Zabawne, że teraz gram w prekursora Serious Sam'ów. Nawet w SS2 są dinozaury a reszta przeciwników też bywa podobna w całej serii.

Ocena STEAM

9.3

Bardzo pozytywne (3 929)

[title]

Główne zalety gry

  • Wierne Remasterowanie: Wiele osób docenia wierność remastera oryginalnej gry, z ulepszeniami, które szanują materiał źródłowy.
  • Możliwość Dostosowania: Gracze cieszą się z różnych opcji dostosowywania wizualiów i dźwięku w grze.
  • Aktualizacje Ułatwiające Życie: Użytkownicy zauważyli okresowe aktualizacje, które poprawiają doświadczenie gry długo po jej premierze.
  • Projekt Poziomów: Nieliniowe, rozległe poziomy zapewniają wyzwanie, zachęcając do eksploracji.
  • Czynnik Nostalgii: Gracze, którzy dorastali z oryginalną grą, uważają, że jest to nostalgiczne i satysfakcjonujące doświadczenie.
  • Unikalna Atmosfera: Dziwaczny klimat, osobliwe wrogowie i charakterystyczna muzyka przyczyniają się do niezapomnianego doświadczenia w grze.
  • Darmowy Edytor Poziomów: Włączenie edytora poziomów i przewodnika jest postrzegane jako pozytywny dodatek dla kreatywnych graczy.

Główne wady gry

  • Przestarzałe Mechaniki: Niektóre mechaniki, takie jak projekt mapy i zbieranie kluczy, wydają się przestarzałe i mogą być frustrujące według współczesnych standardów.
  • Trudność: Gra może być wymagająca, szczególnie dla tych, którzy nie są zaznajomieni z jej stylem, co może prowadzić do frustracji.
  • Ograniczone Opcje Zapisu: Gracze wyrazili niezadowolenie z braku możliwości zapisu w dowolnym momencie, co może utrudniać postęp.
  • Cena: Niektórzy użytkownicy uważają, że cena 20 dolarów jest zbyt wysoka jak na remaster gry z lat 90., sugerując, że powinna być niższa.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Przełączanie Typów Pocisków: Kilku graczy zauważyło brak możliwości przełączania typów pocisków, funkcji obecnej w sequelu, Turok 2.
  • Nowoczesne Mechaniki FPS: Użytkownicy wspomnieli o braku nowoczesnych funkcji FPS, takich jak znaczniki celów, które mogłyby pomóc graczom w przechodzeniu poziomów.
  • Ulepszone Schematy Sterowania: Niektóre recenzje wskazały, że sterowanie wydaje się nieprecyzyjne w porównaniu do współczesnych standardów, sugerując potrzebę poprawy obsługi.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, chociaż Turok jest ceniony za swoją wartość nostalgiczną i wierne remasterowanie, jest również krytykowany za przestarzałe mechaniki i brak niektórych nowoczesnych funkcji.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl